Fixx skrev:Hur länge vågar jag köra mitt grafikkort utan kylfläkten??
Är den livsviktig? Har väsnats ett tag nu. tror att kullagerna är kass i den..
Tom skrev:Om jag vore du så skulle jag köpa en ny kylfläkt till kortet.Finns bland annat hos Mycom
Moderna grafikprocessorer blir rejält varma, så köra dem utan kylfläns är ungefär lika smart som att köra huvudprocessorn utan kylfläkt.
Med lite tur så märker du det på att det blir problem med grafiken innan den rasar, men det är ingen direkt garanti.
gör som jag - köp kylning utan fläkt så slipper du höra denFixx skrev:Hur länge vågar jag köra mitt grafikkort utan kylfläkten??
Är den livsviktig? Har väsnats ett tag nu. tror att kullagerna är kass i den..
Goines skrev:En sån där heatpipe som Skorpan visade har jag kört med och kan inte annat än rekommendera. Låter självklart inte ett skit och det finns liknande för 'rätt' kraftfulla kort. Trist bara att mitt nuvarande moderkort inte har tillräckligt med plats för en sån.![]()
Skorpan skrev:gör som jag - köp kylning utan fläkt så slipper du höra den
Blade skrev:Funkar en sån för processorn oxå?
AAHHHH tack GoinesGoines skrev:
vet inte än,ska shoppa på måndag när löningen kommert-rex skrev:Meckig att få på plats? Vill ha!
Skorpan skrev:AAHHHH tack Goines![]()
en sån ska inhandlas,den ska va dödstyst för jag e dödstrött på oljudet nu![]()
kommer inte ihåg det nu,är på 128 mb iaf....R1 Uffe skrev:rekomenderar oxå en sån, men vad har du för graffa kort egentligen
Detta är min
hittar du nåt nätagg. utan fläkt så får du gärna lägga upp den här oxåGoines skrev:Så lite.![]()
Skorpan skrev:hittar du nåt nätagg. utan fläkt så får du gärna lägga upp den här oxå![]()
inte värst farligt o inte dyrt heller (295t-rex skrev:Meckig att få på plats? Vill ha!
Snart dags för Adventure Motorcycle Expo
Den 8-9 mars arrangeras Adv... |
|
![]() |
MV Agusta firar 80 år
I år firar italienska motor... |
![]() |
MV Agusta fyller 80 år
I år firar italienska motor... |
![]() |
Rekordmånga nya personliga regskyltar
Under fjolåret godkände Tra... |
![]() |
PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna
Pressrelease, Wels, 25 Febr... |
![]() |
Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars
De två första dagarna i mar... |
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Det tyskbaserade företaget ... |
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Svingarmslagringen, svingar... |
![]() |
Vi breddar tidningen ytterligare!