Grafikkortet är gay?

Henken

Guest
Uppdaterade XP nyss och istället för bättre blev det sämre iochmed att det verkar som bilden inte hänger med när jag exempelvis drar ett fönster över skrivbordet eller scrollar ner på en sida. Nån som förstår vad jag menar?

Bilden "hackar" liksom...

Edit: Det hjälper inte att ändra skärmupplösningen.
 

Plåtniklas

Liten, rädd och ensam™
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
T7
Henken skrev:
Uppdaterade XP nyss och istället för bättre blev det sämre iochmed att det verkar som bilden inte hänger med när jag exempelvis drar ett fönster över skrivbordet eller scrollar ner på en sida. Nån som förstår vad jag menar?

Bilden "hackar" liksom...

Edit: Det hjälper inte att ändra skärmupplösningen.

Installera dom 'rätta' drivrutinerna för ditt kort så funkar det som det ska. :)
 

Spiken

aka. Strajpen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Nässjö
Hoj
KTM Freeride 250R 2016 | KTM 640 SM 2002
Henken skrev:
Uppdaterade XP nyss och istället för bättre blev det sämre iochmed att det verkar som bilden inte hänger med när jag exempelvis drar ett fönster över skrivbordet eller scrollar ner på en sida. Nån som förstår vad jag menar?

Bilden "hackar" liksom...

Edit: Det hjälper inte att ändra skärmupplösningen.
Hur mkt ram har du och vilken typ? Kör du många program i bakgrunden? Det är sådana faktorer som påverkar mkt, inte bara grafikkortet. Men visst kan det vara som P-nicklas säger, att du kör med felaktiga drivisar.
 

Henken

Guest
Det hjälpte inte med drivrutinerna...Det funkade felfritt innan jag fipplade med XP. Varför ska det alltid jävlas! Nu är grafiken ful & jävlig dessutom.
 

Dino Velvet

#2702
Gick med
24 Aug 2003
Ort
Sölvesborg
Hoj
Ingen
Kolla med rfsu. Dom har upplysningar/info för och om homosexuella. :)

Om grafikkortet "hackar" så skulle jag inte gissa på gay utan på att det fått kärring-virus. :D

Lycka till!
 

Flodis

Overtaker
Gick med
30 Mar 2003
Ort
Eskilstuna
Hoj
Turbo och 4 hjul.
Tills den dag ett grafikkort kan bli ''gay'' så tycker jag att du ska använda riktig svenska :kocko
 

eisbaer

Pucko
Gick med
6 Mar 2003
Ort
MAERSTA
Hoj
Honda CB450 '86
Behöver det verkligen vara grafikkortet? När jag installerade xp på min nya dator hackade bl a ljudet när jag rörde på musen t ex. Det visade sig att det var moderkortsdrivrutinen. (VIA) Jag var tvungen att avinstallera den gamla först (Viktigt!!), starta om, installera den nya o starta om. Sen funka det klockers.
 

Henken

Guest
Problemet löst!
Drog ut kortet & lät Carola göra en förbön för det. Satte in det igen & med nya drivisar (samma) så funkar det suuuper. Tack för svar & idéer.
 

Henken

Guest
Ghost skrev:
I alla fall om lila är inblandat..
Är grafikkortet lila?


:näsblod

Jag tror moderkortet har haft inverkan på grafikkortet. Moderkortet har mycket lila i sig & jag skymtade lite på grafikkortet när jag tittade efter.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top