Grannarna saknar empati för andra boende

Twosaint

Great white people
Gick med
3 Jun 2003
Hoj
Z1 Yoshimura ed
Jag hyr en bostadsrätt i andrahand och grannjävlarna ovanför för ett jävla liv. Jag har aldrig nånsinn i hela mitt liv stört mig på någon granne förut, men dom här tar priset alltså. Just nu i skrivande stund 23:47 så SPRINGER dom runt i lägenheten skrattar och skriker (nej jag är inte avundsjuk på nån sexlek) jagar varandra runt runt. Gör dom inte det så härjar dom med hunden inomhus, fester på vardagarna till 01:00 är ingen ovanlighet (dom har festat tills jag klagat) och nu är det fan slut på leken. Jag hade tänkt att jag skulle hålla ut då jag bara ska bo här en månad till men nu brinner jag fan av då dom inte visar nån respekt alls.

Vad gör jag åt kräken ska jag ringa sheriffen eller vad ? Jag har ju liksom försökt prata med dom men det går fan inte. Vicevärden är en gammalgubbe som man bara kan prata med en begränsad tid på dygnet och sällan då dom härjar.

Twosaint

Great white people
Gick med
3 Jun 2003
Hoj
Z1 Yoshimura ed
Har du provat att :borra ?

Ta fram borrmaskinen sent på kvällen och kör den i betongväggen en timma.

Gör så varje kväll kommer de att fatta vinken. :)

Sånt där orkar jag inte hålla på med längre och om jag hade bott här själv hade jag kanske gjort det. Men drygt att borra i taket bara..

Samme

Skrotsamlare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K2, Yamaha FZR 1000 -89, Suzuki GSX 1100 -82 och en Ktm Superduke Gt -17
Störningsjouren eller liknande. De brukar ha något nummer i trapphuset till hyresrätter som man ska kontakta vid störning.

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR
Det är ju kanon om du ska flytta om en månad. Då kan du ju säga till dem på "skarpen" och göra dig till rejäl ovän med dem utan att behöva träffa dem varenda dag i 10 år framöver. Lavett!

changco

Trasig posör.
Gick med
8 Jul 2006
Hoj
jo
Spela in ljudet och anteckna tid/datum. Finns det andra grannar tala med dem, sen är det bara ringa in till föreningen.

Geggamoja

Gick med
12 May 2009
Hoj
Ducati Fika Racer
Det är ju kanon om du ska flytta om en månad. Då kan du ju säga till dem på "skarpen" och göra dig till rejäl ovän med dem utan att behöva träffa dem varenda dag i 10 år framöver. Lavett!

Rekommenderas inte då hemfridsbrott + misshandel kan ge frihetsberövande straff, vilket nog är en ännu värre boendesituation. :fakta

BostonGurka

Bannad
Gick med
27 Mar 2006
Hoj
Anonym
Du skriver att det är en bostadsrätt och om vicevärden.
Vad menar du med "vicevärden"?
Bostadsrättsföreningar har en styrelse som styr föreningen.
Menar du människan du hyr av, eller någon i styrelsen?

Är det inte fler boende som blir störda av dem?

Bostadsrättsföreningar brukar ha stadgar som talar om att de boende ska sköta sig.

Kontakta någon i styrelsen, antingen via den du hyr av eller direkt. (Han/hon har väl tillstånd att hyra ut?)
Styrelsen måste se till att stadgarna följs, och kan ställas till ansvars om de inte gör det.

För att störningjouren ska kunna göra något måste föreningen du bor i vara ansluten till dem.

Twosaint

Great white people
Gick med
3 Jun 2003
Hoj
Z1 Yoshimura ed
Du skriver att det är en bostadsrätt och om vicevärden.
Vad menar du med "vicevärden"?
Bostadsrättsföreningar har en styrelse som styr föreningen.
Menar du människan du hyr av, eller någon i styrelsen?

Är det inte fler boende som blir störda av dem?

Bostadsrättsföreningar brukar ha stadgar som talar om att de boende ska sköta sig.

Kontakta någon i styrelsen, antingen via den du hyr av eller direkt. (Han/hon har väl tillstånd att hyra ut?)
Styrelsen måste se till att stadgarna följs, och kan ställas till ansvars om de inte gör det.

För att störningjouren ska kunna göra något måste föreningen du bor i vara ansluten till dem.

Jag menade såklart ordförande i föreningen, det är ett litet hus och i princip så är alla som bor där med i styrelsen utom soc-ungarna ovanför mig. Dom har en vindsvåning så dom stör mest mig eftersom jag bor under dom. Jag har pratat med ena grannen som faktiskt vaknat av deras liv på natten nån enstaka gång, men hon är gammal och hör dåligt.

Stuff

GRATTIS AIK TILL TRIPPELN!
Gick med
22 Jul 2005
Hoj
En tråkig men praktisk
Jag hade problem med festande grannar i min förra lägenhet. Så jag släppte lös ungarna med baskeboll och hopprep när de vaknade runt kl 05.30. Hela historien slutade med hot om anmälan om olaga hot som dock mynnade ut i ingenting.

Maestro

Ny medlem
Gick med
23 May 2007
Hoj
Engelskt och japanskt
En granne jag hade en gång i tiden roade sig med att föra oväsen och kasta glasflaskor på efterfesten från sin balkong på tredje våningen. Han fick sin postbox insparkad.

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
JAg ledsna på att för 5 helgen i rad inte kunna sova ens med hörselproppar, hade innan knackat på och undrat om dom kunde fimpa basen så vi andra i huset fick sova, svaret jag fick var negerdunk med extrabas, ringde till polisen å anmälde pågående kvinnomisshandel och drogbruk, polisen kom å tyst blev det!

FP

Ny medlem
Gick med
31 Oct 2009
Hoj
CRF250
Ordna fram ca 10 stycken telefonkataloger, spendera helgen med att klippa sönder dom i pyttesmå fyrkanter. Sen när grannen inte är hemma så häller du ner allt i hans brevinkast :lol

Ger han sig inte då så får du hitta på nått ännu jävligare :yoparty

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...