Grannars åsikter om MC

Jontax

Ska det vara så?
Gick med
25 Jul 2004
Hoj
Thundercat -98 & RSV Mille -00
Idag när jag skulle ut och köra en sväng med hojen så mötte jag grannen utanför dörren. Fick en kommentar som jag sent kommer glömma.

"Ska du ut och köra ihjäl dig?"

Vad svarar man på det? Jag fick fram, "det vore väl onödigt..." Man bli ju lite paff när ens granne som inte ens sagt sitt namn till en på flera månader drar fram en sån kommentar. Särskilt när det inte verkade vara något skämt. :confused:

Kändes helt plötsligt olustigt att åka då nån säger nått sådant.
Vad gör man åt en sån granne? :dummer

(Kändes i alla fall lite mc-relaterat) :gnissla

Simp

King of the hill
Gick med
25 Apr 2004
Hoj
KTM 950 sm
Ett svar kunde ju ha varit
"Hur så är du sugen på min lya?"

Eller det klassiska
"har du funderat på hur det känns att skita ut sina framtänder?"

Eller varför inte..
"Det är ju ett jävligt coolt sätt att dö på"

Idiot till granne. Varför ens påpeka att det är farligt. Det lär ju knappast kommit som en överaskning för dig att man kan dö om man åker mc..

vwmartin

Rookie
Gick med
9 Sep 2003
Hoj
Ingen just nu..
Du skulle svarat " Tja det känns ju onödigt att sitta inne och vänta på döden.." =)
Han fick säkert inte köra för sin sambo så han fick ta ut det på dig =)

/Martin

PD

Medlem
Gick med
9 Jun 2003
Hoj
ThunderAceT
gå och fråga detsamma när han sätter sig i bilen

Santo

Fuck You Burnout
Gick med
17 Dec 2003
Hoj
R1 2007
Det finns så många idioter som inte borde få öppna munnen... som gubben som klämde in sig mellan våra hojar vid Brostugan istället för att gå runt (2 meter extra) och slängde kommentaren "jävla dödsmaskiner!".

Jag blev så paff att jag inte visste vad jag skulle svara... har fan tappat kvickheten på senare dar.

Psychobiker

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
TL1000R, Virago 1000 cafe-projekt och SV1000 banhojsbygge, gsxr 1100 renoveringsprojekt.
"Det kan du FEThaja!"

Jontax

Ska det vara så?
Gick med
25 Jul 2004
Hoj
Thundercat -98 & RSV Mille -00
Hade svarat:

"Vad menar du med det?"

Ja nu i efterhand så har jag massa bra saker att säga. Men just då fick jag hjärnsläpp. Tog kortet i fredags och redan nu får man en sån kommentar, trodde det skulle dröja lite.
Nästa gång så ska jag nog se till att han tänker efter lite innan han öppnar foderluckan igen. :fatta!

Kan även tillägga att han äger en moppe, han kanske bara är avundsjuk. :D

Rash

Racing is life
Gick med
10 Feb 2006
Hoj
R1, YSR 50
"Japps" med ett glatt leende:D

Sådana idioter ska man bemöta med glädje. Då kanske de förstår varför de själva inte är några muntergökar:tummenupp

Dominator-Rocks

Guest
I den lilla stad där jag bor å´ alla känner alla typ... så går jag bara å väntar på en lynchning i stil med, är det du din :6surkart jävel som far fram som en dåre på bakhjulet överallt.. :hihi

En av mina grannar frågade mig hur jag kunde sälja hojen...han saknade ljudet! :tummenupp

Ha ha :tummenupp

Skulle åka iväg från köpcentrumet en gång... drog igång knarren och började mecka på mig hjälm å handskar..... då kommer det en gubbe och ställer sig precis bakom utblåset, helt tyst och stilla står han bara där å glor.... Faan tänker jag en sån där hatamotormänniska som skall gnälla, stå då för faan inte där om du inte gillar ljudet tänker jag för mig själv:mad:

Då kollar gubben på mig och säger låter gött den där du,faan va gött den låter.

Skapligt paff jag blev.:tummenupp

Last edited:

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Man svarar

"Nä, det är bilisterna som kör ihjäl en..." o så ger man honom "crazy eyes" :hihi

AndreasNo

Bannad
Gick med
11 Jul 2006
Hoj
CBR600RR -03
:D.. orka jobbiga grannar..

Kommer alltid ut en gammal tant på balkongen när jag drar igång hojen...

Hon äger för hon älskar hojar :D :yoparty hon vill bara lyssna lite på ljudet o utbyta några ord me mig medans hojen blir varm.

Inte hört nån granne här klaga faktiskt, skönt som fan..

astrosmurf_79

Blå Racersmurf
Gick med
19 May 2006
Hoj
Blå kawa ZR 7S
Påpekade för en billist som stog som han skulle vänster men inte blinkade framför mig i en korsning på väg ut till E20, själv skulle jag skulle rakt fram så körde upp bredvid bilen, tutade o gjorde en snabb blink med min blinkers som en markering att använd blinkers i vänstersväng o då öppnar kvinnan som sitter i fram som med-passagerare, o då frågar hon om de står vi i vägen för mig o du behöver väl inte vara otrevlig för det, näe det är jag inte sa jag men man brukar använda blinkers när man ska vänster i en korsning som saknar markerade körfält eller trafiksignal o annars med för den delen, jävlar vad hon blängde efter mig, sicka puckon det kan finnas när man bara vill vara hjälpsam

RMT_Racing

Bitsk
Gick med
17 Mar 2006
Hoj
CBR1000RR Repsol
Mina grannar är jätteglada över att jag äger en hoj. Eftersom jag inte är hemma lika ofta så slipper de höra på mitt eviga musiklyssnande och renoveringar utan slut. När jag var på väg ut idag fick tom ett leende och ett "hej" av en granne som tidigare inte gjort annat än stirrat på mig.. :D

sir-väs

Ny medlem
Gick med
13 Sep 2006
Hoj
-
Det finns så många idioter som inte borde få öppna munnen... som gubben som klämde in sig mellan våra hojar vid Brostugan istället för att gå runt (2 meter extra) och slängde kommentaren "jävla dödsmaskiner!".

- Nej Donatorslädar Tack !
o var glad du för det, när din söndersupna lever ersätts med min fungerande.

är ju en variant..

SjöKexet

seabiscuit
Gick med
14 Feb 2006
Hoj
Koreansk kombi
Drog igång bågen utanför garaget för några dagar sen.
Två tanter (75 - 80år) stod en bit bort och stirrade surt.
En av dom började bestämt gå mot mig och såg inte speciellt glad ut.
Jag undrade vad hon skulle klaga på och började planera vad jag skulle säga i mitt försvar.

När hon kommit fram står hon och glor på en och säger tillslut
-ååh vad jag är avundsjuk på dig, du som får åka motorcykel! :-D

erbjöd tanten att få följa med en runda men hon menade på att hennes bäst föredatum redan hade gått ut.

Härligt med sånna krutgummor!! :-D

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...