Graves R1-04

Warrior

Gasar tills det rasar
Gick med
16 Dec 2003
Hoj
Gsxr
Sugen på att köpa Graves smog block off kit och Graves velocity stacks. Någon som har några erfarenheter av smog block off kit! Kommer ihåg när man skulle göra det på gammel gixxer (pair mod eller vad det hette)
Är det verkligen bra det? Måste jag mappa om hojen för dessa saker. Har en egen mapp på den.

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Det som dessa Block Off plates gör är att reducera / ta bort poppandet under de-acceleration. För dessa behövs ingen om-mappning.

Velocity Stacks för R1-04an är lite av sisådär om det fungerar eller inte. Det dom ska ge är jämnare flöde i alla fyra insugen. Så om det gör skillnad, så borde värdena för de två mitten-hålen ändras (mer soppa). Det går att göra via din display på hojen. Så bänkning är ju lite onödigt.

Gick med
12 Jul 2003
Hoj
The Beast
Swedie skrev:
Det som dessa Block Off plates gör är att reducera / ta bort poppandet under de-acceleration. För dessa behövs ingen om-mappning.

Velocity Stacks för R1-04an är lite av sisådär om det fungerar eller inte. Det dom ska ge är jämnare flöde i alla fyra insugen. Så om det gör skillnad, så borde värdena för de två mitten-hålen ändras (mer soppa). Det går att göra via din display på hojen. Så bänkning är ju lite onödigt.
Njaaaeee.
Block offs använder du för att få rätt A/F värde NÄR du mappar,samt som Sviiidi sa tar bort avgas smällar vid avslag på gas.

V-stacksen gav 4hk runt 6-9000rpm samt 2-3 i toppregistret på min.

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
ja just ja. De där hållen spottar ju in överflödig luft för förbränning. Tada.

Zmurfen, du åker fin R1 nu. Tyckte du suktade lite så där fint på min hoj i spanien ;)

Warrior

Gasar tills det rasar
Gick med
16 Dec 2003
Hoj
Gsxr
Swedie skrev:
ja just ja. De där hållen spottar ju in överflödig luft för förbränning. Tada.

Zmurfen, du åker fin R1 nu. Tyckte du suktade lite så där fint på min hoj i spanien ;)

Hörde att det är svårt att få till deet med graves velocity stacks? fanns något märke som hette Fp tror jag som va mycket bättre men kostade 1000 lappen mera. Stämmer det om Graves? Hört också att man ska plattorna vid mappning, varför har man då på dom förutom vid mappning? ger det någon effekt? hörde att man måste ta upp och rengöra efter ett tag också?

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Factory Pro, menar du. De är konstruerade med olika syften. Bara att läsa på dig på deras hemsidor.

Dessa Block Off plates förhindrar som sagt luft från att passera genom avgassystemet och ut.

Gick med
12 Jul 2003
Hoj
The Beast
Draco Dorminens skrev:
Hörde att det är svårt att få till deet med graves velocity stacks? fanns något märke som hette Fp tror jag som va mycket bättre men kostade 1000 lappen mera. Stämmer det om Graves? Hört också att man ska plattorna vid mappning, varför har man då på dom förutom vid mappning? ger det någon effekt? hörde att man måste ta upp och rengöra efter ett tag också?
Tvärtom så fick vi bättre resultat med Graves stacks än med FP stacksen.
PAIR (Honda) AIS (Yamaha) mm mm är ju i grunden ett system för miljön.
Precis som exup ventilen är för att hålla nere DB nivån men marknadsförs som en effekt höjare.

Sen hur mycket effekt specifikt du får ut av o åka med ett pluggat system kan jag inte svara på då vi inte mätte detta specifikt.
Däremot är effekten av att ta bort exupen extrem.

Nyheter
Video: Bike nr 4 med Yamaha R9

I nästa nummer av Bike, nr ...

Årets MC-stipendiater utnämnda

Mc-stipendiet är Svedeas bi...

Fira motorcykelns dag 3 maj

Den 3 maj firas Motorc...

Motorcykelns dag firas 3 maj

Den 3 maj 2025 fi...

Sex nya mc-stipendiater utnämnda

Mc-stipendiet är Svedeas bi...

Triumph redo för terrängen

Inför 2025 lanserar Triumph...

Dags för hjälmbytarvecka

En mc-hjälm är färskvara oc...

ACEM: Låt inte motorcyklar bli en del av handelskriget

Som svar på USA:s beslut at...

Vi ska provköra Yamaha MT-07 med automatlåda – vad vill du veta?

John är snart på väg till S...

ExploreBike: Offroadkurs för äventyr

I vår lanseras offroadträni...