Griniga uppkörningsgubbar från VV

CayLe

De är efter mig!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kör bil.
Man kan ju bli så arg på dom, jag hade uppkörning för A begränsad idag, och jag blev kuggad pga mitt val av växel :mad: :finger

Vad är det för fel på dessa gubbar? Får dom inget av frun hemma eller?

NatoN

Threshold of evolution
Gick med
13 May 2003
Hoj
TL1000R
CayLe skrev:
Man kan ju bli så arg på dom, jag hade uppkörning för A begränsad idag, och jag blev kuggad pga mitt val av växel :mad: :finger

Too bad :arsele :(

CayLe

De är efter mig!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kör bil.
Re: Re: Griniga uppkörningsgubbar från VV

NatoN skrev:

Efter att jag hade gjort konbanan så sa han att jag skulle använda en låg växel för att ha lite krut i maskinen när vi körde i trafiken. Sen när vi kom tillbaka så sa han att jag växlade för lite :mad:

Jag kan ju inte ha hur hög växel i som helst då hojen är strypt från 38kW till 20kw...

NatoN

Threshold of evolution
Gick med
13 May 2003
Hoj
TL1000R
Re: Re: Re: Griniga uppkörningsgubbar från VV

CayLe skrev:
Efter att jag hade gjort konbanan så sa han att jag skulle använda en låg växel för att ha lite krut i maskinen när vi körde i trafiken. Sen när vi kom tillbaka så sa han att jag växlade för lite :mad:

Jag kan ju inte ha hur hög växel i som helst då hojen är strypt från 38kW till 20kw...

Fyfan. Inte konstigt att det blir såna här knasigheter när det finns sånt tjafs som mellan mc. :kocko Man får ha en bil med 1000 hästar när man är 18, men inte en hoj med över 35...
:finger

Conrad

Troligen sporthoj.com medlem
Gick med
21 Apr 2003
Hoj
cbr600
Re: Re: Re: Griniga uppkörningsgubbar från VV

CayLe skrev:

Hur kunde han höra hur mkt din cykel varvade? Vissa män är ju helt:kocko

NatoN

Threshold of evolution
Gick med
13 May 2003
Hoj
TL1000R
Re: Re: Re: Re: Griniga uppkörningsgubbar från VV

Conrad skrev:
Hur kunde han höra hur mkt din cykel varvade? Vissa män är ju helt:kocko

Gubbjäveln sitrrade nog blint på cayles vänsterfot och räknade vilken växel som låg i :brynad

ModiN

Fully!
Gick med
1 Sep 2003
Hoj
KTM 625 SMC -06 inkl. Akra slip-on
CayLe skrev:

synd... :( hoppas att du klarar d nästa gång!! fan va cp han måste va om han säger att du väljer fel växel!!! det ska han väl inte gå på!!! :eek:

du skulle gjort så här åt honom: :finger

CayLe

De är efter mig!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kör bil.
Eftersom att jag har kuggat en gång redan så kommer jag automatiskt att bli godkänd nästa gång :crash

Det kan även tilläggas att EBS blev kuggad för hans kurvteknik :eek:

Snubben innan EBS blev oxå kuggad.
Och ja, alla hade samma gubbe...

ModiN

Fully!
Gick med
1 Sep 2003
Hoj
KTM 625 SMC -06 inkl. Akra slip-on
CayLe skrev:
Eftersom att jag har kuggat en gång redan så kommer jag automatiskt att bli godkänd nästa gång :crash

synd för han också då.... :( varför blir du automatiskt godkännd då??? :confused:

CayLe

De är efter mig!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kör bil.
ModiN skrev:
synd för han också då.... :( varför blir du automatiskt godkännd då??? :confused:

Dom har fått pengar till fikabröd + att dom har fått visa sin makt... :) nåja, nästa gång ska jag klara det..

The_Riverman

Jadu...
Gick med
21 May 2003
Hoj
Ktm 660 -04 + akrapovic helsystem
Vissa gubbar verkar ju bestämma i förväg om de ska kugga en eller inte, sen kan de klaga på nåt litet skitfel även om man körde felfritt enligt en själv!

Fluxir

Min motorcykel har sex...
Gick med
8 May 2003
Hoj
FZR 600R
skumma gubbar d finns asså.. du skulle ha frågat honom om han är miljö vän..
Han kan ju inte vart riktigt klok om han kuggade dig för att du körde på för hög växel??
innan ja körde upp för lätt sa min körskolelärare till mig att INTE köra på för LÅG växel... hmm.. skumt...

Esquina

HV71 Svenska mästare 2004!!!
Gick med
30 Jun 2003
Hoj
Ingen längre
CayLe skrev:

Dom gillar att suuuuuuuuuuga pengar ur en. Dom är helt bombade kort o gott ;)

Dracke

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
nej
Nisse Järnet skrev:
Kör upp i Barkaby ist! :tummenupp Johan och jag fick iaf en normal gubbe som tur va.
Vad hette han då? Hade också en jätte trevlig gubbe från vv. Fick till och med beröm för att jag var så säkerhetsmedveten eller vad han nu sa. *stolt* :tummenupp

mudder

Muppkiller
Gick med
5 Aug 2003
Hoj
KTM990 Adventure S KTM690E
När syrran körde upp kuggade inspektören henne och 2 till för struntsaker redan på teknikbanan. Sen kläckte han ur sig följande kommentar, - Vad bra, nu hinner jag spela golf idag!

Han hade säkert betalt för hela dagen, men kuggade alla och kunde sluta tidigare. :eek:

Nisse Järnet

pschyy =D
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda XL1000, YZ250 + BMW turbo
Out_Spinner skrev:
Vad hette han då? Hade också en jätte trevlig gubbe från vv. Fick till och med beröm för att jag var så säkerhetsmedveten eller vad han nu sa. *stolt* :tummenupp
Kan kolla de. Johan och jag hade samma gubbe på A1, men nu hade jag en annan men Johan samma igen :) Fast båda dom är trevliga! Det sa dom till oss också när vi körde för A1 :cool:

Nisse Järnet

pschyy =D
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda XL1000, YZ250 + BMW turbo
mudder skrev:
När syrran körde upp kuggade inspektören henne och 2 till för struntsaker redan på teknikbanan. Sen kläckte han ur sig följande kommentar, - Vad bra, nu hinner jag spela golf idag!

Han hade säkert betalt för hela dagen, men kuggade alla och kunde sluta tidigare. :eek:
Å fy fan! Man skulle ha dold kamera med sig...Ungefär som när Johan körde upp för Bil, då slog gubben vad om att Johan skulle kugga! Och det sa han innan dom ens satt sig i bilen! Och gissa hur det gick....Som tur va fick han tid igen 2veckor efter och klarade det då ist :tummenupp

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...