Grodor och felsägningar

Merovingian

Guest
Har du någon festlig felsägning du själv gjort eller hört någon annan yttra?

Satt på ett så kallat viktigt möte i veckan med chefer från respektive avdelning på den stora apparat jag jobbar på, där jag då fått äran att sitta i en slags auktoritär position vad gället drift.
Hur som helst. I slutet av mötet drar en tjomme en lång harang om hej & hå och bak & fram. Avslutningsvis säger han "Det finns inga genvägar..." varpå jag hör mig själv fylla i "..till det perfekta ljudet". -Courtesy of Farbo' Barbro- :rofl
Kunde först inte avgöra om jag verkligen sagt det högt eller bara tänkt det för mig själv, men det uppdagades snabbt eftersom det blev knäpptyst och folk såg förvirrade ut.
"Jag hörde inte riktigt..?" var det någon som förklarade.
"Jo, det är som ... säger". Det finns inga genvägar och vi får blablabla"
:gnissla

Swish

Djävulens avkomma
Gick med
4 Apr 2005
Hoj
Lilla Grön -zx6r
Skulle rabbla lastbilsmotorns olika moment på en lektion på KY-utbildningen. Började rabbla på där, och kom efter ett tag till "insug och avsug....."

Det uttrycket blev standard i klassen sen.

Skulle göra en inbakad fläta på en kompis en gång, och kunde inte riktigt bestämma mig för om hon hade en stor "bulla" eller "knuta" i håret, så det blev en stor knulla....

Ungefär samma grej hände när jag pratade med mitt ex mamma, som är ganska fin i kanten. Kunde inte bestämma mig för om jag skulle säga "hitta" eller finna", så det blev fitta.

pinku91

Schysst!
Gick med
7 Feb 2009
Hoj
Kawasaki zzr 600 (streetfightad)
Skulle rabbla lastbilsmotorns olika moment på en lektion på KY-utbildningen. Började rabbla på där, och kom efter ett tag till "insug och avsug....."

Skulle göra en inbakad fläta på en kompis en gång, och kunde inte riktigt bestämma mig för om hon hade en stor "bulla" eller "knuta" i håret, så det blev en stor knulla....

Ungefär samma grej hände när jag pratade med mitt ex mamma, som är ganska fin i kanten. Kunde inte bestämma mig för om jag skulle säga "hitta" eller finna", så det blev fitta.

haha en stor knulla var ju jävligt kul iaf!

dunderhonung

Vill ha en duke nu!!
Gick med
27 Sep 2007
Hoj
CBR 600 *såld*
"Det är viktigt att man på en ny arbetsplats tar för sig och och inte är rädd för att visa framtänderna."

:rodnar :glömdet

Lurch

Partiellt rupturerad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 750
När vi hade sexualkunskap i högstadiet så sade läraren "Smöra fittan vidare" istället för "Föra smittan vidare". :)

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
I högstadiet hade vi en lärare med världens monotonaste röst, han ändrade aldrig tonläge på hela läsåret, givetvis hade han tråkiga teoretiska ämnen också, så det sovs en del på hans lektioner.

I klassen hadde vi en göttlaborgare, en sån goo gôbbe...
Han somnade givetvis när läraren hade tuggat på en stund, men han var inte helt väck för när läraren sa "också är det viktigt att ni fettar in.." varpå göteborgaren vaknar med ett ryck och ropar rakt ut "SA DU FETTA?"

Vaselek

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Apr 2008
Hoj
En sån grön.

:D
Det är ju rätt uppenbart vad som rör sig i din skalle för det mesta. :tungan

Nickl@s

www.nicklas-ek.com
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CBR600RR Limited Edition
Denna har varit postad förrut här på SH... men snacka om felsägning... :D
[YOUTUBE-ID]KIk26JT4XDY[/YOUTUBE-ID]

Kantian

Trefaldig världsmästare
Gick med
23 Sep 2008
Hoj
fyfan
Skulle precis gå på mitt pass när jag blev uppringd av en vän som har en lätt snoppfixering. Han malde på i några minuter med kukreferenser i varannan mening. Stapplar sedan ut och plockar första kunden för dagen, söt tjej med karisma. Säljer en tröja till henne. "Vill du ha kuk på det?". Freudiansk eller inte, jag avsåg "kvitto".

Hon ville inte ha kuk :gråta

Härnborg

nihao
Gick med
28 Nov 2006
Hoj
Klotad 09, förhoppningsvis åter 2012..
Skulle precis gå på mitt pass när jag blev uppringd av en vän som har en lätt snoppfixering. Han malde på i några minuter med kukreferenser i varannan mening. Stapplar sedan ut och plockar första kunden för dagen, söt tjej med karisma. Säljer en tröja till henne. "Vill du ha kuk på det?". Freudiansk eller inte, jag avsåg "kvitto".

Hon ville inte ha kuk :gråta

:rofl :rofl :rofl
Höll på att spotta ut matlådan över tangentbordet! :D

Dreggel

Alltid politiskt inkorrekt
Gick med
9 Jun 2007
Hoj
Suzuki GSXR750 1993/95, Suzuki GSXR1000 K6
Den här drog jag i telefon med en ilsken kund en gång:
"Kan du lugna ner dig en sekund så ska jag förklara för dig hur du menar."

Vet inte om det var en direkt felsägning, det stämde ju ganska bra :)

En annan i samtal med en icke-svensk kund:
"If it ain't broken, don't break it?"

En gammal kollega till mig (som är totalt kass på engelska) satt och småpratade med en engelsk kund medans han konfigurerade nån router:
"Yeah I have a hole in my roof, so I've been up on the wind, screwing the floor all weekend."

En annan skön "felsägning" från en kollega:
Kund: "Jag skulle vilja få mitt lösenord bytt för mitt ex har tillgång till webservern."
Kollegan: "Varför gjorde du slut med henne?"

Last edited:
Gick med
23 Aug 2007
Hoj
Ducati 1198 S -09
Såg den här tråden tidigare idag och visste då inte att jag skulle få en alldeles färsk felsägning att bidra med. :rodnar

Var på Max och åt ett Originalmål. När jag var färdig så hade Tsunami också dykt upp då han tydligen fått samma briljanta idé som jag, att en hamburgare till lunch kan vara gott.

Han sade hej och vi snackade en kort stund. Han frågade om jag kör hoj i jobbet varpå jag svarade: "Nej jag kör bara jobb till hojen." Kom på mig själv och skulle rätta mig, varpå jag sade: "Nej, jag menar alltså att jag kör jobb till hojen." :död

Självklart skulle det vara: "Nej, jag kör bara hoj till jobbet." Så läser du det här Tsunami, så vet du nu vad jag egentligen menade. :hihi

kwasten

helgas house of pain
Gick med
16 Jun 2006
Hoj
BMW R Nine T Racer
En annan klassiker inom typen av "bend over" mail man får skicka till kunder ibland på engelska när det går lite för fort och man låter stavningsprogrammet rätta till vissa ord utan att dubbelkolla innan man skickar det.

We are truly sorry for any incontinence caused....

när det borde ha varit, inconvenience

Å andra sidan, när det blir som man inte tänkt sig som kund så kan det säkert framkalla lite inkontinens hos vissa. :D

Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka