Gropar Bullmark - Gravmark!

Wagge

Kiruna?
Gick med
23 May 2005
Hoj
CBR1000 -08
Var ute tidigare idag och körde på vägen mellan Bullmark och Gravmark (Hur skön väg som helst!)... Vi körde på rätt så bra och vände i Gravmark för att åka hemåt. Hann väl köra kanske 1km innan jag prickade in VÄRSTA gropen just efter en vänsterkurva, körde kring 70km/h. Detta resulterade i att jag fick världens styrslag, slog säkert 3-4 gånger i styrstoppen :3freak med ett efterföljande wobbel.. Kompisen sa att mitt bakhjul hade lättat! Men jag lyckades hålla mig på hjulen trots allt, men det var verkligen otäckt! Man fick byta kallingar när man kom hem :tungan

Så ta det lungt om ni åker efter den vägen, finns många (och stora) gropar som kan vara svåra att se!

Last edited:

XT

Medlem
Gick med
3 May 2005
Hoj
BANDIT 1200N -03
I våras så var det ett flertal småhål (mindre är 30 cm i diameter) som fyllts(läs överfyllts) med asfalt, kan det vara så att asfalten farit ur något av dessa hål? Jag körde dock där förra veckan utan problem, men jag kanske bara hade tur? Jag kör förvisso längre fjädringsväg än en "gixxer" men nog borde jag upptäckt det där eftersom det är svårt att bara hålla "svenssontempo" även med en Dominator efter den sköna vägen.
Skönt att det gick bra för dig trots allt.

Wagge

Kiruna?
Gick med
23 May 2005
Hoj
CBR1000 -08
XT skrev:
I våras så var det ett flertal småhål (mindre är 30 cm i diameter) som fyllts(läs överfyllts) med asfalt, kan det vara så att asfalten farit ur något av dessa hål? Jag körde dock där förra veckan utan problem, men jag kanske bara hade tur? Jag kör förvisso längre fjädringsväg än en "gixxer" men nog borde jag upptäckt det där eftersom det är svårt att bara hålla "svenssontempo" även med en Dominator efter den sköna vägen.
Skönt att det gick bra för dig trots allt.

Ja, hålen är inte så stora i diameter, men ack så djupa... Mkt gropar just innan man kommer fram till Gravmark om man kommer från Bullmark hållet..

Tntmackan

vad blir det för hoj iår då?
Gick med
6 May 2003
Hoj
02 suzuki GSX1400 (dunderklumpen)
medelat vägverket/ vägunderhållaren? kolla alla skador som du ev fått på hojen och börja proceduren om ersättning... det är en del göra men det går nu om nått gått sönder...

Wagge

Kiruna?
Gick med
23 May 2005
Hoj
CBR1000 -08
Tntmackan skrev:
medelat vägverket/ vägunderhållaren? kolla alla skador som du ev fått på hojen och börja proceduren om ersättning... det är en del göra men det går nu om nått gått sönder...

Nej, inget har gått sönder, höll mig på hjulen som sagt, men det var nära att det höll på att gå illa...

Tntmackan

vad blir det för hoj iår då?
Gick med
6 May 2003
Hoj
02 suzuki GSX1400 (dunderklumpen)
du har tur du.. för mig knäckte jag en fälg på bilen... men efter ett tags bråkande fick jag ersättning...

riverrafter

En afrikansk pungråtta
Gick med
6 Feb 2005
Hoj
äldre Yamaha
lyssna ordentligt

om jag vore dig så skulle jag lyssna ordentligt påstyrlager och framhjulslagret med lagerstetoskop....
Kräva VV på ersättning är inte lätt...
Slog sönder min packväska mot sorsele i en vägskada.
Svaret kom förra veckan, ingen ersättning därför att:
"vi kände inte till den aktuella skadan.... ..... vägskadan hade bedömst som mindre vid besiktning 2 veckor före ditt skadetillfälle..."

Man vet inte om man ska skratta eller gråta åt deras resonemang.
Lixom visste ni eller visste ni inte, samt bedömde ni vägskadan eller bedömde ni den inte???
Hur som hellst är jag bara glad att jag inte gjorde illa mig, detsamma gäller för dig...

luci-guard

ja varför inte?
Gick med
8 Apr 2005
Hoj
R1 -02 och -05
Wagge skrev:
Var ute tidigare idag och körde på vägen mellan Bullmark och Gravmark (Hur skön väg som helst!)... Vi körde på rätt så bra och vände i Gravmark för att åka hemåt. Hann väl köra kanske 1km innan jag prickade in VÄRSTA gropen just efter en vänsterkurva, körde kring 70km/h. Detta resulterade i att jag fick världens styrslag, slog säkert 3-4 gånger i styrstoppen :3freak med ett efterföljande wobbel.. Kompisen sa att mitt bakhjul hade lättat! Men jag lyckades hålla mig på hjulen trots allt, men det var verkligen otäckt! Man fick byta kallingar när man kom hem :tungan

Så ta det lungt om ni åker efter den vägen, finns många (och stora) gropar som kan vara svåra att se!

japp ta det lungt inte bara för att det är gropar utan det är en hel del barn som leker där också .....mina med. Bor där ute...Så man kan väl säga att man är kung på den sträckan :Bugar

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning