Mr K
I win, you loose!
Gruppköp RIKTIG kockkniv - Intressekoll
Skulle kunna tänka mig en sådan här.
Kan ordna för 599kr med frakt från Japan. (1640kr med frakt i sverige) Så ca 63% billigare
Tojiro Kockkniv 180 mm
http://www.knivar.nu/f508-tojiro-kockkniv-180-mm-p-406-c-191.aspx
kockkniv, består av 37 lager stål som är sammansmidda. Damaskering eller mönstersmidning är ett sätt att rena stålet och göra knivbladet starkare. Samtidigt ger damaskeringen ett otroligt vackert mönster på knivens sida. Damaskering är en krävande smidesteknik som i dag nästan enbart ses på japanska köksknivar.
Knivarna i denna serie är tillverkade med Damaskus-mönstret "flowing mist". Det mittersta, skärande lagret består av kvalitetsstål med en kolhalt på över 1 procent och en hårdhet på 60 Rockwell. Knivarna är otroligt skarpa och sköts som vanliga bra köksknivar.
Knivarna har svarta polerade träskaft i ecoträ (ekologiskt trä) och ett smitt bolster som gör att knivarna får en större tyngd och ligger stadigare i handen.
Svenskt kvalitetsstål
37 lager stål
60 Rockwell hårdhet
165 mm blad
Smitt bolster
Rakbladsvass
Betala in EXAKT vad jag skrivit annars vet jag inte vem som betalat.
SEB
Clearing 5678
Konto 2921022
Man kan betala Mr K med jämna pengar oxå.
Man kan betala Mr K med kort oxå. Då kostar det 3% extra, 617kr
Man kan betala Mr K med PayPal/Payson oxå. Då kostar det 4% extra, 623kr
599kr/st
Jag kan skicka inom sverige för postens avgifter
Beställningslistan (Minst 5st)
1. Mr K (2st, måste vara värst) - Betalat
2. Anderzz - Betala 599,02kr
3. Supermoto - Betala 599,03kr
4. jakangas - Betala 599,04kr
5. CorbenDallas - Betalat
Är alla på på beställning? Betala snarast så jag kan beställa snarast?
Det KAN tillkomma tull & moms men i 99% av mina fall så har jag sluppit detta OCH de skriver även ner värdet på paketet för att minimera detta.
Givetvis tjänar jag tusenlappar på detta
Skulle kunna tänka mig en sådan här.
Kan ordna för 599kr med frakt från Japan. (1640kr med frakt i sverige) Så ca 63% billigare
Tojiro Kockkniv 180 mm
http://www.knivar.nu/f508-tojiro-kockkniv-180-mm-p-406-c-191.aspx
kockkniv, består av 37 lager stål som är sammansmidda. Damaskering eller mönstersmidning är ett sätt att rena stålet och göra knivbladet starkare. Samtidigt ger damaskeringen ett otroligt vackert mönster på knivens sida. Damaskering är en krävande smidesteknik som i dag nästan enbart ses på japanska köksknivar.
Knivarna i denna serie är tillverkade med Damaskus-mönstret "flowing mist". Det mittersta, skärande lagret består av kvalitetsstål med en kolhalt på över 1 procent och en hårdhet på 60 Rockwell. Knivarna är otroligt skarpa och sköts som vanliga bra köksknivar.
Knivarna har svarta polerade träskaft i ecoträ (ekologiskt trä) och ett smitt bolster som gör att knivarna får en större tyngd och ligger stadigare i handen.
Svenskt kvalitetsstål
37 lager stål
60 Rockwell hårdhet
165 mm blad
Smitt bolster
Rakbladsvass
Betala in EXAKT vad jag skrivit annars vet jag inte vem som betalat.
SEB
Clearing 5678
Konto 2921022
Man kan betala Mr K med jämna pengar oxå.
Man kan betala Mr K med kort oxå. Då kostar det 3% extra, 617kr
Man kan betala Mr K med PayPal/Payson oxå. Då kostar det 4% extra, 623kr
599kr/st
Jag kan skicka inom sverige för postens avgifter
Beställningslistan (Minst 5st)
1. Mr K (2st, måste vara värst) - Betalat
2. Anderzz - Betala 599,02kr
3. Supermoto - Betala 599,03kr
4. jakangas - Betala 599,04kr
5. CorbenDallas - Betalat
Är alla på på beställning? Betala snarast så jag kan beställa snarast?
Det KAN tillkomma tull & moms men i 99% av mina fall så har jag sluppit detta OCH de skriver även ner värdet på paketet för att minimera detta.
Givetvis tjänar jag tusenlappar på detta
Last edited: