Grusgrop /Crossbana ?

Bear

Snart så.......
Gick med
19 Jun 2003
Hoj
Avställd klassiker.
Är det någon här inne som vet var det kan finnas en grusgrop eller lättare crossbana som lämpar sig för crossträning (av en femåring) kring Uppsala ? (gärna söder om stan)

Har provat Arlanda crossbana men den var lite svår som nybörjarbana, killen kom ett halvt varv innan han stupade av utmattning.....

//B

Lotta

Veni, Vidi, Vici ;o)
Gick med
4 Sep 2003
Hoj
zx6r -99
Grusgropen vid Björklinge körde min son i när han var i den åldern. Den som ligger lite innan Björklinge, Drälinge gropen tror jag den kallas.....

Kamikaze kid

Inget är omöjligt....
Gick med
16 May 2003
Hoj
En snabb en med en tjock gubbe i sadeln
Bear skrev:
Är det någon här inne som vet var det kan finnas en grusgrop eller lättare crossbana som lämpar sig för crossträning (av en femåring) kring Uppsala ? (gärna söder om stan)

Har provat Arlanda crossbana men den var lite svår som nybörjarbana, killen kom ett halvt varv innan han stupade av utmattning.....

//B

Bergbrunna.. måste dock va medlem...kostar 150/år....

http://www.bergsbrunnabanan.com

Gammal gubbe på gammal 250 kan också ses fara runt där! :lol

Last edited:

Bobbo V

Blodgivare
Gick med
18 Sep 2003
Hoj
KTM 660 ´03
Lotta skrev:
Grusgropen vid Björklinge körde min son i när han var i den åldern. Den som ligger lite innan Björklinge, Drälinge gropen tror jag den kallas.....

Den ligger nån mil söder om Björklinge. Det finns en grusgrop vid badet i Björklinge också. Sen finns det en nån mil norr om björklinge också... :)

eh, lite onödig fakta kanske eftersom dom ligger på "fel" (rätt) sida om Uppsala. Men ni fick lite klarhet i grusgroparna runt Björklinge iaf.

/Bobbo

JBG

Jonnie Be Good
Gick med
10 Sep 2004
Hoj
BMW K1200RS -99
Jag vet inte om BMX-banan i Knivsta bakom tennisbanan ungefär finns kvar, annars var den rätt kul att köra moppe på kommer jag ihåg...

Annars finns det massor av grusgropar utåt Östuna trakten till, samt på vägen mellan Östuna och Arlanda, en del mer eller mindre aktiva.
Har testat en del av dem med bil :yoparty

Bear

Snart så.......
Gick med
19 Jun 2003
Hoj
Avställd klassiker.
Kamikaze kid skrev:
Bergbrunna.. måste dock va medlem...kostar 150/år....

http://www.bergsbrunnabanan.com

Gammal gubbe på gammal 250 kan också ses fara runt där! :lol

Har redan kontaktat dom, tänkte bli medlem nästa år, betala 150 kr för ett par helger i år känns dyrt......

//B

JBG skrev:
Jag vet inte om BMX-banan i Knivsta bakom tennisbanan ungefär finns kvar, annars var den rätt kul att köra moppe på kommer jag ihåg...

Annars finns det massor av grusgropar utåt Östuna trakten till, samt på vägen mellan Östuna och Arlanda, en del mer eller mindre aktiva.
Har testat en del av dem med bil :yoparty

Låter som det blir en "liten" tripp med bilen idag för att försöka lokalisera lite grusgropar, den mellan Östuna och Arlanda (det ligger en i Karlström) har jag hittat. Kanske blir den......

Tennisbana ? Vart då ?

//B

Kamikaze kid

Inget är omöjligt....
Gick med
16 May 2003
Hoj
En snabb en med en tjock gubbe i sadeln
Bear skrev:
Har redan kontaktat dom, tänkte bli medlem nästa år, betala 150 kr för ett par helger i år känns dyrt......

//B

En kostym som en av Beatels snubbarna hade på omslaget till en av sina skivor (Abbey road tror jag den hette..den på övergångs stället ni vet, kan ha varit Johns)
Den gick för 800,000:- nånting!!!
Så vad är 150:- i jämförelse med det? :va
Skulle inte ens räcka till luddet i fickorna! :tungan

JBG

Jonnie Be Good
Gick med
10 Sep 2004
Hoj
BMW K1200RS -99
Bear skrev:
Tennisbana ? Vart då ?

//B

Vid grusplanen bakom Sim- & Hälsohuset så finns det 2 inhägnade banor.
Mellan dessa och järnvägen låg det iaf en BMX bana för några (typ 10) år sen.

mickelin

Guest
.

Ta mariannelundvägen från Funbo kyrka (från almungevägen alltså) och kör till du är vid dansbanan pottåkern, tvärs över vägen (ungefär) brukar det susa förbi crossar, jag har inte kollat själv ngn gång men det kanske kan vara värt det. Annars tillät NCC Ballast vid vedyxamasten folk att köra i deras grusgrop förut, det skulle vara mitt förstaval om dom fortfarande låter folk göra det, ofta crossar där ochså... Lycka till...

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...