söndag japp upp tidigt för att få i sig stärkande frukost inför dagens körning ...så efter att lastat på hojarna bär resan av mot bastmora.....men en bit på väg fås ett samtal att dennna bana är avstängd
fast efter lite velande..vill liksom inte åka hem och lasta av hojarna igen...så fortsätter resan mot nya mål. dvs norberg ..
väl framme börjar avlastningen...och den stora chocken
vad mycket folk hur ska jag klara det här.....kommer vara en stoppkloss för allesammans .....jaja men har man åkt så här långt är det bara att bita i det sura äpplet ......
Självklart hade man paraplypojken med sig
så att starta hojen lämnade jag över .....japp ut på banan....kan tilläggas att det var första gången på en riktig bana för min del. bara grusgropen tidigare. puttra lite sakta iväg för dagens äventyr . klarar första backen upp galant... sen en nerförsbacke med kurva där ner...ooops gick visst lite rakt fram här...kollar över axeln att ingen såg och trixar ut mig i banan igen.....fortsätter utan några större bekymmer....
*hjälp*....är det inte slut snart....helt slut i armarna. (halva bana kvar skulle det visa sig) fast inga vurpor ännu
men nu var det dags.....första vurpan ....oj gick bra denna gången fick till och med igång den på första kicken
fortsätter med glatt humör oj så låg man där igen....upp med älsklingen (måste nog väga flera ton) ställer mig och försöker få igång den.... nä nu ville den inte men som tur är finns det massor med snälla crossåkare som kan stanna och hjälpa mig att få igång den........sista svängen klaras galant och sen mål.....oj jag klarade ett varv.....*stolt som en tupp* fast bra trött var man.....
men efter lite vila så var man på g igen.....gick bättre och bättre hela tiden....men kurvorna har jag problem med......men tack vara tips från grabbsen
som var med så klarades dom osså bättre vart efter...
ja inga stäörre missöden inträffade i varje fall......visst låg man ner och sprattlade ett par gånger.....tappade luften en gång (ingen hit när man bubblar av skratt)....och sen lite slut i kroppen.
men jag måste bara säga att det var bland det roligaste jag har gjort
så lastades hojarna på igen och bar iväg hemmåt....väl hemma for vi in och skulle tvätta av hojarna.......visst hojen blev lite renare men jag blev både blöt och mer skitig
tack alla som var med för en underbart rolig dag
ökade osså på mitt paryplystall
nu mera består det av två grabbar.....