Grusvarning!

tobbe

Varför blir det höst?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Diverse...
Var ute och körde idag på vägen från Lurbo mot Balingsta och Sulas. Vägen har bra asfalt men ändå har det förbannade vägverket gått och fyllt i tjära toppat med massa grus här och där. Resultat: vägen är numera livsfarlig tills överskottsgruset sopas bort!

Varför kan vägverket inte fixa de riktigt dåliga vägarna istället, vilket det finns ett antal av. Det finns ju massor av fina kurviga vägar som är obrukbara pga att de är så dåligt underhållna. :mad:

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Det har blivit sprickor i vägen efter senaste vinter. Det är pga den tunga trafiken med fullstora bussar, lastbilar, mjölkbilen m.m. Jag såg lagningarna jag med idag. Som tur är ligger de mest på raksträckor, men behöver man bromsa plötsligt eller kör i mörker kan det gå riktigt illa.

tobbe

Varför blir det höst?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Diverse...
Yupp, stämmer att de flesta lagningarna finns på raksträckorna men även några kurvor är lagade.

Visst är det bra att de lagar sprickor men det jag inte förstår är varför de (vägverket) inte prioriterar sämre underhållna vägar, vilket det ju som sagt finns gott om? :confused:

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati