Ugluk skrev:Han verkar heller inte ha fattat att största delen av rattfylleristerna är just "vanliga hederliga svenskar som har relativt nya säkra bilar, som är både skattade, försäkrade och besiktigade".
Karln verkar ha fantiserat ihop någon slags pundarfyllobiltjuvsfigur som alla olyckor kan skyllas på. Kan man bara sätta stopp för den så kan ju vi andra köra hur fort vi vill utan risk för olyckor?
Collin verkar vara en idiot.
du måste överdriva... typ han var beväpnad eller han körde nästan på några ungar ..då KANSKE de bryr sig :kockoJocke W skrev:Det brukar komma in en gubbe på jobbet ibland och spela på V75..stinker alltid sprit och sluddrar..har ringt polisen och gett dom reg numret för han kör alltid bil..men dom skickar ALDRIG en bil..har ringt 4 gånger..vad ska man göra!!
Det skulle jag vilja se lite statistik på innan jag tror dig.Tommy skrev:De flesta som orsakar allvarlig olyckor är någon slags pundarfyllobiltjuvsfigur och inte en vanlig svensson.
Visst finns det några svensson som kört riktigt berusade och skapat allvarliga olyckor men problemet är de alkolisterna och pundarna som alltid kör oavsett vad de har tagit. Dricker man ett glas vin eller två och kör sen så orsakar man inte några olyckor för det.
Hade man varit så mycket sämre bilförare efter lite vin eller nån öl så hade man inte fått köra med 0,8 promille i många EU länder och i USA ligger väl gränsen på 1,0 promille i de flesta delstaterna.
Galne Dansken skrev:.
.
Prata om kulturskillnad..
Hallo – vart är Svenska Folkets hållning!!! Jag ser och hör inga som vill ändra på lagstiftningen – varför inte..![]()
Nä, Svenska (SH) folket bryr sig mera om andra viktiga saker, såsom 0-tolerans och sånt..
Ugluk skrev:Det skulle jag vilja se lite statistik på innan jag tror dig.
Tommy skrev:De flesta som orsakar allvarlig olyckor är någon slags pundarfyllobiltjuvsfigur och inte en vanlig svensson.
Visst finns det några svensson som kört riktigt berusade och skapat allvarliga olyckor men problemet är de alkolisterna och pundarna som alltid kör oavsett vad de har tagit. Dricker man ett glas vin eller två och kör sen så orsakar man inte några olyckor för det.
Hade man varit så mycket sämre bilförare efter lite vin eller nån öl så hade man inte fått köra med 0,8 promille i många EU länder och i USA ligger väl gränsen på 1,0 promille i de flesta delstaterna.
Hörrödu, nu var det jag som ville bli övertygad.Pejo skrev:<snip>
Det gäller även motsatsen, Ugluk.
berggren_martin skrev:Själv har jag inte fått böter en enda gång trots tusentals mils hojåkande. Är verkligen reglerna och kontrollerna så hårda? Jämför exempelvis med Norge...
Ugluk skrev:som kör rattfulla varje dag tror jag inte lejonparten är tunga missbrukare. Har vi ens tillräckligt många pundare i landet till att fylla alla dessa bilar?
oFFkeFF skrev:Jepp, och med råge tyvärr..
edit: Merparten av de 16000 som kör bil rattfulla varje dag är "svensson" d.v.s den procenten svensson som är alkoholister.
Den stora gruppen som super om kvällarna och smygsuper på jobbet och tar bilen till och från jobbet och spelar normala svenssons.
Sen har vi alla bland/läkemedelsmissbrukare alla valium och stesolidtuggande människor som också är ett stort dolt missbruk, d.v.s de ser inte ut som pundaren på plattan.
Kent W skrev:Hittade den här på www.trafikjuristen.se.................................
http://www.trafikjuristen.se/pdf/nyhetsbrpdf/Trafikjuristen22_97.pdf
Nån som vet vem som skrivit under den.........?
![]() |
MV Agusta fyller 80 år
I år firar italienska motor... |
![]() |
Rekordmånga nya personliga regskyltar
Under fjolåret godkände Tra... |
![]() |
PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna
Pressrelease, Wels, 25 Febr... |
![]() |
Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars
De två första dagarna i mar... |
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Det tyskbaserade företaget ... |
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Svingarmslagringen, svingar... |
![]() |
Vi breddar tidningen ytterligare!