Grym kille på motorjournalen igår

Blade

G'day Mate
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös
Såg motorjournalen på femman igår och måste säga att killen som stuntade faktiskt var ett snäpp bättre än de JAG sett tidigare.
När han körde på bakhjulet i 2 km/h runt runt i en cirkel på 2m i diam :tummenupp
Killen var väl världsmästare i grenen va?

Funderar på ett stunt som jag inte vet om det skulle funka.
Om man åker på bakhjulet och samtidigt burnar :rolleyes:
Inte i full acc utan långsamt och kontrollerat lixom!

sEiKo

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Mellan två hojjar just nu
Blade skrev:
Såg motorjournalen på femman igår och måste säga att killen som stuntade faktiskt var ett snäpp bättre än de JAG sett tidigare.
När han körde på bakhjulet i 2 km/h runt runt i en cirkel på 2m i diam :tummenupp
Killen var väl världsmästare i grenen va?

Funderar på ett stunt som jag inte vet om det skulle funka.
Om man åker på bakhjulet och samtidigt burnar :rolleyes:
Inte i full acc utan långsamt och kontrollerat lixom!

Inte om du ska balansera på bakhjulet, då blir det nog svårt.
Men riktigt effektstarka cyklar kan ju både spinna och resa sig om man accelererar hårt, men det var ju inte det du menade väl?.

Har du en sån där platta som en del har längst bak på cykeln(brukar sitta magnesium där för att det ska gnistra när dom gör 12:eek:r) Så lär det gå.
Jag har iallafall sett en kille som hade en cykel i 12, stod på den där plattan med spinnande bakhjul och läste en tidning.
Var med på nån streetfighterfilm som var länkad härifrån.

Mvh Jon

Blade

G'day Mate
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös
sEiKo skrev:
Men riktigt effektstarka cyklar kan ju både spinna och resa sig om man accelererar hårt, men det var ju inte det du menade väl?.

:D Köp min Blade Jon så kan du oxå det!!! :D
Tantkörd och välservad!! :D :D

Hagster

Miles high.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kommer ihåg en dag i sommras, då svängde jag ut på en väg och hade kraftig accelration. Det var lite blött ute och jämt innan ett brunnslock så började framändan lyfta och när jag kommer över brunnslocket så spinner det till som FAN men framändan är fortfarande i luften. Det gav sig någon meter efter brunnslocket. Så man kan väl säga att jag börna och slanga samtidigt ;)

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
haha! Burna samtidigt som man kontrollerat kör på bakhjulet funkar inte. Jag har dock under acceleration haft en kanske 2 sekunder lång wheelie medans bakhjulet spinner och "burnar"... dock inget jag försökte igen då det inte var med meningen.

Blade

G'day Mate
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös
Swedie skrev:
haha! Burna samtidigt som man kontrollerat kör på bakhjulet funkar inte. Jag har dock under acceleration haft en kanske 2 sekunder lång wheelie medans bakhjulet spinner och "burnar"... dock inget jag försökte igen då det inte var med meningen.

Detta är ett projekt för dig under nästa sommar Swedie!!!
För mig är det omöjligt men på något sätt måste det gå!
Om man har en jäkla spinn på bakhjulet så är ju friktionen nästan noll, då spelar det ju ingen roll om man står på bakhjulet å nalanserar eller har framhjulet nere!

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Blade... jo... det är nån sorts forward motion och du kan ej stå still på ett hjul och burna. Går ej. Samt, du kan inte heller burna loss medans du är på bakhjulet, om du nu inte är på is såklart, eller olja. Men då blir det lika riskfyllt att glida höger eller vänster och då är det kört för då kommer hojen spinna runt.

Det är omöjligt! (tills nån gör det... men det lär inte bli nån gång i min livstid)

Blade

G'day Mate
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös
Folk trodde att jorden var platt tills någon tog en jäkla promenad och aldrig ramlade över kanten utan istället kom tillbaka, fast från andra sidan! :rolleyes:

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
man kan tänka sig att man drar upp hojen på bakhjulet och sen rullar ut på nåt underlag som är jäkligt halt, sen borde väl nåt tok kunna balansera spinnandes på det?

ReDan

∑√ I L
Gick med
14 Jul 2003
Hoj
650Xmoto och ZX9R
Det går säkert! men du måste värkligen nyttja
däckets friktion mellan få fäste och att burna! Eftersom du måste ta dig framot sammtidigt som bakhjulet ska spinna! Går nog men det tricket kommer ta mer än en sommar att lära sig! Lycka till

AnesThesiA DeZ

Högt uppsatt medlem i slöar-föreningen..
Gick med
21 Oct 2003
Hoj
Kawasaki KX125 -92 enduro
Silwer skrev:
jag kan väl smälta lite is o prova i vinter på xren

12 'ocklock bars görs dom i magnesium för gnistrande?
stål gnistar åxå, men hur fan görs dom, du kan ju inte smälta för magnesium är värmekänsligt är det ju, börjar typ brinna, så du kan inte smälta ner det...

vill bara veta konstruktion!! :yoparty

Blade

G'day Mate
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös
AnesThesiA DeZ skrev:
12 'ocklock bars görs dom i magnesium för gnistrande?
stål gnistar åxå, men hur fan görs dom, du kan ju inte smälta för magnesium är värmekänsligt är det ju, börjar typ brinna, så du kan inte smälta ner det...

vill bara veta konstruktion!! :yoparty

Ehh :va
Vad snackar du om?
Skall man ha i magnesium tar man en magnesiumplåt (som inte är ren magnesium utan en legering för att bli hårdare) och sätter den på fästen och sedan är det bara att köra...

Bättre att ta en titanplåt, det ger mer gnistor...eller :va

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
ofta är det väl titan som används om det ska bli gnistor.
och jag tror knappast hela konstruktionen görs av tex titan utan de sätter väl en liten titanbit på den kant som hamnar mot marken bara.

Andersson turbo

Turbotok
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
suzuki hayabusa/1000r hybrid turbo 445.32hk SÅLD + Funnybiken + Brandgul Surbusa
Jag brukar starta på femman med hjulspinn rätt fränt sen låter man hojjen axa lite lagom så när man når 150-180 så låter man den hjula resten tills bakhjulet har samma fart som marken kul trick men dyrt hehe

Peter

Itacha75

V.I.F. min älskade vän Norton
Gick med
23 Nov 2003
Hoj
R1 '16, SV 650 S '03
Det kommer blir svårt o framförallt dyrt att lära sej det tricket som ingen egentligen kan... eller? :confused:

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år