Grym Skinnimpregnering

leon grimaldi

Ny medlem
Gick med
5 Jul 2006
Hoj
zx12r
Jag sitter på ett lager grym skinnimpregnering. Det säger jag inte bara för att sälja på folk en massa skit utan för att den faktiskt är det. Det är en dryg lräm som är helt gift, lukt fri å smuts avvisande till skillnad och från massa annat skräp som luktar skit och torkar ur lädret. Jag har själv kört runt europa och tagit mig igenom så väl snöstorm som dagar av ösregn med detta preparat på stället, utan att väta kommit igenom . Självklart blev de ju vått i grenen då det har en förmåga att bli en vatten samling som senare tar sig in i genom dragkjedjan..ja ni känner säkert till problemet..Jag säljer krämen för 30 kr burken och går lätt ner i sadel utrymmet och räcker gott och väl för ca 20 strykningar på ett normal stort ställ. Finns även en stor burk den tar jag 50 kr för och den räcker nästan hela livet.. :) bara att kontakta mig om Ni vill veta mera

R1 racer

Stick i ögat!
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
En fet en!
Ovanstående inlägg,WORD
Använd dig av annons sajterna :7peta

Själv skit nöjd med Ekols produkter som går o köpa i mc handeln :tummenupp
Iförsig är en sats inte billig men du får kräm,olja,rengörning,borste,lassor och en onödig trälåda som man säkert betal bra för oxå :hihi

Last edited:

CorbenDallas

Memento te mortalem esse!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Två svarta och en röd
Mitra skrev:
2303834 Ett litet tips om lädervård. Eftersom det är för långt att skriva här så länkar jag sidan lädervård

Själv så har jag börjat använda minkolja till mina läderprodukter :)

Minkolja? Är det bättre än vad dom skriver om på på Bukefallos (höhöhö) då?
O vad tusan är "vanlig" glycerintvål? Låter som nåt som exploderar ju!

Mitra

Cava Leonem, 119.1 db
Gick med
29 Oct 2005
Hoj
Kawasaki ZZR600
CorbenDallas skrev:
2303924 Minkolja? Är det bättre än vad dom skriver om på på Bukefalos (höhöhö) då?
O vad tusan är "vanlig" glycerintvål? Låter som nåt som exploderar ju!

:lol :lol när det är nog lika bra som läderbalsam och läderolja men jag personligen tycker att lädret blir mjukare och mer vattentåligt :tummenupp

Köper Bostons Real Mink Oil (hårt i burk) Har använt läderolja innan men tycker ytan blir lite si och så. Men smaken är som baken.....

Som ex en typ av glycerintvål
5143.jpg

Tänkte mest att det var nyttig läsning för vad man ska titta efter och vad man ska undvika när man håller på med läder. Ex att mineraloljor "äter" upp sömmarna :näsblod

Är ju inte intresserad av produkter som förstör lädret oavsätt om man håller på med hästar eller motorcyklar. Blir så tråkiga skador då :4skrika

Nyheter
Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!