disel behöver mera värme för å brinna har jag för migWargen skrev:Klart det inte funkar! Bara för det kommer ja inte ihåg vrf just nu :kocko
men bensin i diesel motor går. Dock ska man helst inte köra så.
har erfarenheter av deras oljafast_aprilia_rs skrev:Pröva blanda bensin+disel i en Rs eller Mito och kolla hur länge den håller
För att göra det hela lite mer intresant så använd Biltemas äkel olja oxå![]()
Wargen skrev:Klart det inte funkar! Bara för det kommer ja inte ihåg vrf just nu :kocko
men bensin i diesel motor går. Dock ska man helst inte köra så.
lill pundarn skrev:bensin i en diesel borde funka tycker jag...dock med knackningar...
fast_aprilia_rs skrev:Pröva blanda bensin+disel i en Rs eller Mito och kolla hur länge den håller
För att göra det hela lite mer intresant så använd Biltemas äkel olja oxå![]()
Wargen skrev:Klart det inte funkar! Bara för det kommer ja inte ihåg vrf just nu :kocko
men bensin i diesel motor går. Dock ska man helst inte köra så.
Trashcan skrev:Sluta fåna er. Ni som inte vet nåt kan vara tysta istället.
Tvåtaktsdieslar är vanliga, men inte under 10 liter. Brukar vara enorma fartygsmotorer, och om jag kommer ihåg rätt är det inga problem med miljökraven. Men jag är inte säker på det sistnämnda.
philsson skrev:Diesel ska glödtända dessutom krävs det över 20 bar för att det ska gå att antända, en 2t ger knappt 6-7 bar.
Poängen var att en 2t inte har den kompression som krävs, men det finns ju 2t dieslar så visst men att konvertera en vanlig 125cc motor är nog ingen möjlighet.Mr Helmut skrev:14-25 bar är vanligt arbets område för diesel
Diesel motorn är ju utan tändstift och självantänds av den höga kompresionen.
Glödtändare för att lättare kunna starta den då den är kall.
I en 2 takt kanske funkar inte vet jag, kräver nog en del modifikationer![]()
philsson skrev:Poängen var att en 2t inte har den kompression som krävs, men det finns ju 2t dieslar så visst men att konvertera en vanlig 125cc motor är nog ingen möjlighet.
Glödtändning är det väl på många dislar i drift?
philsson skrev:Poängen var att en 2t inte har den kompression som krävs, men det finns ju 2t dieslar så visst men att konvertera en vanlig 125cc motor är nog ingen möjlighet.
Glödtändning är det väl på många dislar i drift?
ok, tack för infon.Farmarn skrev:Alla dieslar har kompressionständning. Glödstiften är till för att det ska vara lättare att göra kallstart på dom att "glödga" kallas det.
![]() |
Försäljningsrekord för BMW Motorrad
Efter att ha sålt 210 408 m... |
![]() |
BMW R 18-modeller uppdateras
Screenshot BMW R 18 och ... |
![]() |
Fiffiga touringprylar
Det tyska företaget Wunderl... |
![]() |
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |
![]() |
MV Agusta återtar full kontroll
MV Agusta har bekräftat att... |
![]() |
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
![]() |
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
![]() |
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
![]() |
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
![]() |
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |