Grymt bra tipps om hur man får bort de döda insekt jävlarna!!

Davric

Kunde inte hålla mig i år, igen!
Gick med
9 Mar 2004
Ort
Sveriges baksida...
Hoj
CBR900rr Streetfighter
Hur svårt är det inte att få bort döda flugor på hojen...Här kommer ett GRYMT tipps!!

Min farsa tipsade om att man kunde använda sig av en så kallad "supertrasa". Jag trodde honom inte först så klart men när jag sedan provade på visiret och hojen fungerade det klock RENT!!

En sådan här trasa går att köpa på ICA Maxi eller motsvarande... Doppa den i varmt vatten utan tvätt medel..sedan är det bara att gnugga på. Flugorna försvinner lika snabbt som dom dog!!

Någon som har provat detta?
 

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Ort
Lund
Hoj
Gixxer 1117 -94
Davric skrev:
Någon som har provat detta?
Provade en slags "mirakeltrasa" på diverse föremål i min lägenhet. Resulterade i en del repor pga små glasfibrer i trasan som jag inte först lade märke till :huvet
 

jP

Fuckyousnabb
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan
Hoj
KTM1290, Daytona 675, Yamma, etc..
Det bästa tipset är att tvätta regelbundet, låt inte skiten torka fast. Spola av krypen på en gång en vid hemkomst om ni massmördat en sommarkväll/morgon. Spola med massvis av varmt vatten till det löser sig, aldrig bra att gnugga.
 

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Ort
Göteborg
Hoj
2004, Triumph Thruxton
Man kan köpa tvättmedel som e till för ute-plast-möbler. Bra som fan!
speciellt mot björk-pollenlager
 

clark73

SVrocker
Gick med
22 Jan 2004
Ort
Pite
Hoj
hade en Suzuki sv650s k3. miniblink,ART slip-on,TRE mod, har en Suzuki RMx250-93
Eller vanliga ICA tvättservetter (som man torkar ungen med i vanliga fall) funkar kanonbra. :tummenupp
 

heretique

Hallelujah för fan!!
Gick med
12 Apr 2003
Ort
Skänninge
Hoj
Triumph Speed Triple 1050
Måste säga att Turtle´s insektsbortagare funkar kalasbra, bara att spreja på,
låte verka ett par minuter o spola bort.....fick bort flugor som suttit i ett par
år på konstiga ställen utan att gno det minsta :)
 

Kongo

Men gasa sa jag!!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Jajjamen, visst bor jag!
Hoj
2014, Kawasaki Z 1000
Har ett till skitbra tips! ta en blöt handduk och lägg över hjälmen/hojen i c:a 30-35 minuter, sen lossnar det skitbra utan kemikalier och mirakeltrasor!
 

Advance4Stroke

Law enforcement agent
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tyresö
Hoj
Yamaha Majesty Scooter :)
Av trasor och sllt sånt där repar man visiret vilket är jävligt irriterande när man kör i mörker och möter billyktor m.m

Jag brukar alltid plocka av visiret och lägga det i vattenbad, då lossnar skiten utan några repor, en annan variant som passar bättre om man inte är hemma, eller på väg nån stans och vill rensa visiret inne på en mack eller dyligt är som ovan nämnt att man tar lite papper och blöter det, sen lägger man det på visiret och låter det vara ett tag.. finemang!!!

hjälmen i övrigt kan man repa med papper om man vill, men visiret är jag försikteig med, sspeciellt när det kostar 800 spänn styck...
 

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Ort
Göteborg
Hoj
2004, Triumph Thruxton
Enklaste sättet att få bort insekter från visiret tycker jag e att lägga på varmt blött hushållspapper och låta det ligga i typ 10 min. Sen är det bara att ta bort det så släpper allt. Brukar jag alltid göra. Fukar klockrent och repar inte visiret.
 

Ulvheden

Äntligen med hoj igen :)
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Varberg
Hoj
hemmalagad R1-00*såld* CB1000ra -12 gsx-r 600 -01 *skrotad*
Helt klart bästa medlet på marknaden! :tummenupp

10min sen är pärlan ren igen!! :D

heretique skrev:
Måste säga att Turtle´s insektsbortagare funkar kalasbra, bara att spreja på,
låte verka ett par minuter o spola bort.....fick bort flugor som suttit i ett par
år på konstiga ställen utan att gno det minsta :)
 

TinaTjejen

long time, no see
Gick med
31 Mar 2003
Ort
Ängelholm
Hoj
GSX-R 600
"screencleaner"medel som man har att göra rent dataskärmar och tv rutan med är åxå skitbra. Brukar vi ha på visiren.
Dock aldrig provat det på vare sig hoj eller skinnställ...:mattias
 

outsider

hojjen skrot, jag lika så.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg/ hisingen/ på gatan
Hoj
BMW R1200 ST -05
spraya på rent tvättmedel (vilket som helst) bara det é trögflytande låt verka undertiden som du häller upp tvättvattnet i en hink och tar fram sämmskskinnet (stavning) när du é klar med det så e det bara å tvätta hojjen som vanligt med svampen :)

Edit: ha den inte i solsken när du har på tvållösningen då torkar den in och ger en ett helvete :näsblod
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top