GS500F tråden

Jajjen

No guts No glory
Gick med
2 May 2007
Ort
Sigtuna
Hoj
Suzuki GS500F -05
Tjena!
Det måste väl finnas fler än jag som kör en gs500f framförallt som första hoj-
Så hör av er så får vi byta erfarenheter om hojen.
 

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Ort
Norrtälje
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.
vet inte men min syrra var ruggit nära å köpa en, vilket jag tyckte skulle passa henne bättre som första cykel, men de vart en CBR 600f3 för henne.

finns 3st reggade på forumet (ink dig) som har skrivit i sin profil på forumet att de har en GS500F
 

krusse

Ny medlem
Gick med
4 Oct 2005
Ort
Norrköping
Hoj
Japansk med Italiensk kostym.
Gs500e...

Kör ingen med helkåpa, men har precis införskaffat mig en GS 500 E från -89, vilket är i princip samma hoj som F:en. Skulle egentligen inte ha någon hoj i år, och istället spara mina slantar för at ha råd med nått nyare än den gixxer jag hade förra säsongen :rolleyes: . Men abstinensen blev så klart för stor när vårkänslorna kom, och vips så slog jag till på denna "räser" för 13 papp :tummenupp .

Har redan hunnit slänga på ett slipon, så nu låter den mullrigt och gött oxå, inget fartmonster direkt men jag gillar den skarpt på kurviga vägar, och det ser ut som jag kommer ha kvar den ett tag. Blir nog en hel del modifieringar sen i vinter också. Har blivit inspirerad av de byggen som gjorts på denna modell utomlands. www.gstwin.com rekommenderas starkt för likasinnade!

/Björn
 

Jajjen

No guts No glory
Gick med
2 May 2007
Ort
Sigtuna
Hoj
Suzuki GS500F -05
wdac:
Mmmm -jo Jag såg nu att vi endast var 3 st med F men att det fanns några till med gs 500 e mer eller mindre aktiva. Sen är den helt ok till tjejen som även hon är helt grön på hojj.

Krusse:
Bra pris där!
Jo GS500:an har ju funnits ett tag modellmässigt.
Det jag fastnade för var att F-modellen var riktigt snygg med helkåpan samtidigt som den känns kanon som första hoj. Jag har kollat runt på nätet en hel del och gs twins - sidan är helt ok. Men när det gäller add-ons så verkar utbudet vara riktigt dåligt. Trots att modellen eg är rätt gammal.
Vad har du för slipon? - Gav det ngn effekt?
 

krusse

Ny medlem
Gick med
4 Oct 2005
Ort
Norrköping
Hoj
Japansk med Italiensk kostym.
wdac:
Mmmm -jo Jag såg nu att vi endast var 3 st med F men att det fanns några till med gs 500 e mer eller mindre aktiva. Sen är den helt ok till tjejen som även hon är helt grön på hojj.

Krusse:
Bra pris där!
Jo GS500:an har ju funnits ett tag modellmässigt.
Det jag fastnade för var att F-modellen var riktigt snygg med helkåpan samtidigt som den känns kanon som första hoj. Jag har kollat runt på nätet en hel del och gs twins - sidan är helt ok. Men när det gäller add-ons så verkar utbudet vara riktigt dåligt. Trots att modellen eg är rätt gammal.
Vad har du för slipon? - Gav det ngn effekt?

Jo det är dåligt med bolt-on prylar till GS:en. Jag köpte en ljuddämpare som är avsedd för en Kawa Ninja 600, som jag med lite meckande lyckades få dit. Kan lägga upp lite bilder om jag får ändan ur. Men bl a V&H har ett helsystem som är modellanpassat för GS:en. Finns på motospeed.com.

Om det gav någon effekt vet jag inte, men den låter hur bra som helst. Lite V-twin dunk på låga varv och med rätt hysteriskt kortslagit ljud vid en så där 9000 varv! Ljudet var väll anledningen till att jag bytte. Jag har även köpt öppna koniska luftfilter som jag ska montera, men jag väntar på munstycken som jag beställt vilket lär behövas för det ökade flödet. Efter bestyckningen så kanske man förhoppningsvis kan märka en liten skillnad i effekt.

Vet inte om du har surfat in på sidan förut, men http://cgi.stanford.edu/~sanjayd/gs500/ är en Wiki för GS:en där det mesta man behöver veta finns samlat.

/Björn
 

medic

Ny medlem
Gick med
1 Mar 2004
Ort
Örebro
Hoj
CBR600F4
Kanske borde göra detta till en allmän 500 cc sida? Då kanske det är fler som kan säga nåt? Annars kommer detta dö innan morgonen kommer :tungan
 

krusse

Ny medlem
Gick med
4 Oct 2005
Ort
Norrköping
Hoj
Japansk med Italiensk kostym.
Kanske borde göra detta till en allmän 500 cc sida? Då kanske det är fler som kan säga nåt? Annars kommer detta dö innan morgonen kommer :tungan

Ja kanske det, kanske en gs500, er-5, cb 500 tråd. Är ju samma typ av hoj alla tre.

Skickar med en inspirationsbild (inte min hoj) på en gs 500 räser. :yoparty
gs500.jpg
 

Jajjen

No guts No glory
Gick med
2 May 2007
Ort
Sigtuna
Hoj
Suzuki GS500F -05
Citat:
Inskickat av medic
Kanske borde göra detta till en allmän 500 cc sida? Då kanske det är fler som kan säga nåt? Annars kommer detta dö innan morgonen kommer

Ja kanske det, kanske en gs500, er-5, cb 500 tråd. Är ju samma typ av hoj alla tre.

Skickar med en inspirationsbild (inte min hoj) på en gs 500 räser.
---

Tack för länken Krusse - klart användbar.
Kommer du mappa om den efter dina moddar? Eller behövs inte det?

Låter ju klart vettigt - men kan man döpa om tråden eller måste man börja med en ny.

Bilden - Klart rejsinspirerande.

/Jajje
 

krusse

Ny medlem
Gick med
4 Oct 2005
Ort
Norrköping
Hoj
Japansk med Italiensk kostym.
Citat:
Inskickat av medic
Kanske borde göra detta till en allmän 500 cc sida? Då kanske det är fler som kan säga nåt? Annars kommer detta dö innan morgonen kommer

Ja kanske det, kanske en gs500, er-5, cb 500 tråd. Är ju samma typ av hoj alla tre.

Skickar med en inspirationsbild (inte min hoj) på en gs 500 räser.
---

Tack för länken Krusse - klart användbar.
Kommer du mappa om den efter dina moddar? Eller behövs inte det?

Låter ju klart vettigt - men kan man döpa om tråden eller måste man börja med en ny.

Bilden - Klart rejsinspirerande.

/Jajje

Kommer att bestycka om den ja, mappar gör man om man har insprutning. Har beställt munstycken, men de har tyvärr inte kommit än. :huvet
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top