GSF 1200S Bandit med kåpa ?

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Kan få en sprillans 02:a för 70000.
Nån som vet nåt om den här hojjen?

Är det nåt att ha för en nybörjare? Känner att jag måste ha en hoj NU, så att jag kan ha lite kul (="övningsköra") i sommar.

Mookie

Har katt.
Gick med
7 Apr 2003
Hoj
VTR1000 firestorm, Svart edition. SRZ660, mookie edition. Kinesisk minimoto, skitkul edition.
Fick köra en sådan där en sväng på Anderstorp, lite tilltuffad med bredare styre, slipon och allt vad det nu var. Tyckte faktiskt att den bara var stor, "bänglig" och i allmänhet tråkig.

Gillar du konceptet är det en bra hoj men smaken är ju som baken, Delad.

Om det sedan är en bra nybörjarhoj? Beror på dig och hur pass mycket diciplin du har i kroppen. Mycket effekt ochl lite erfarenhet kan vara en farlig kombination.

*Man börjar med en full påse tur och en tom påse erfarenhet, tricket är att fylla påsen med erfarenhet innan påsen med tur tar slut* :fakta

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Mmmm

Har hört/läst att det skall vara en rätt ok hoj. Bra motor. Inte spjutspetsteknologi precis. Lätt att pula dit några extra hk när det är dax för det.

Just nu ser jag mest till priset. Har tidigare kollat på beg-hojjar runt -98. De ligger på 50-60000. Här kan jag ju få en NY för bara lite till ?

Tjingen

Höjda trottlar!!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Kawazaki GPZ900R
Jag önskar själv en Bandit 1200s när jag får råd. Jag har provkört hojen en del, bland annat under en heldagsprovtur, och tycker att det är en guldhoj. Den är naturligtvis inte lika smidig som en R1 eller liknande men den har ju inte heller tillverkats för samma typ av körning.

Det jag faller för hos GSFen är att det är en så allsidig hoj. Den går att köra fort med, jag var uppe i 240km/h med den jag hade på prov och det fanns mer att ge. Den går definitivt att svänga med. Motorn är mycket stark (vrid från botten) och dessutom en av de hållbaraste som finns på marknaden. Jag vill oxå ha en hoj som jag och tjejen kan sticka iväg på lite semester med och då fungerar Banditen bra har jag förstått från initierade källor. Den är bra för passageraren att sitta på, har bra vrid och drar inte så mycket soppa. Sen har den ju en lagom stor kåpa som tar bort den mesta vinden från kroppen.
Att man sen lätt kan få upp den på fram och bakhjul antar jag att inte är något minus. :) Jag gillar helt enkelt hojen kan man säga.

På minus sidan antar jag att man kan ta upp att den inte platsar riktigt som bushoj längre, den är nog lite för tung och odistinkt i hanteringen. Den har inte en Fireblades råa sportutstrålning, men det är ju å andra sidan ingen sporthoj.

En av mina kompisar som äger en hojbutik säger att det är en av de bästa hojar han har ägt. Jag ska ha en när jag får pengar!!! :tummenupp

Här har du lite recentioner från folk som har hojen:

http://www.bike.se/utrustning/index.php?view=14

Last edited:

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
5
Starstriker skrev:
Är det nåt att ha för en nybörjare?

Är du helt novis på hojar bör du köpa en 7000-kronors 400 och lära dig sladda och bromsa med kontroll, först på grus i hastigheter under 20 innan du ens börjar köra på asfalt - och lite fortare.

Är du en återfallare med lite dålig rygg, köp hojen, utan att tveka. Det är en UJM, Universal Japanese Motorcycle. Halvbra på allt. På ettan går den upp på bakhjulet (innan du ens hinner tänka "ojsan") utan "hjälpmedel" med ren råstyrka.

När du har tröttnat på de näst intill astmatiska 100-hästarna på bakhjulet kan du skicka ett PM om du vill åka fortare. :D

Gaffa-mannen

Touringdäck på Gelleråsen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSF 1200s Bandit, + Honda ANF125 Innova
Tjingen skrev:
Jag önskar själv en Bandit 1200s när jag får råd. Jag har provkört hojen en del, bland annat under en heldagsprovtur, och tycker att det är en guldhoj. Den är naturligtvis inte lika smidig som en R1 eller liknande men den har ju inte heller tillverkats för samma typ av körning.

Det jag faller för hos GSFen är att det är en så allsidig hoj. Den går att köra fort med, jag var uppe i 240km/h med den jag hade på prov och det fanns mer att ge. Den går definitivt att svänga med. Motorn är mycket stark (vrid från botten) och dessutom en av de hållbaraste som finns på marknaden. Jag vill oxå ha en hoj som jag och tjejen kan sticka iväg på lite semester med och då fungerar Banditen bra har jag förstått från initierade källor. Den är bra för passageraren att sitta på, har bra vrid och drar inte så mycket soppa. Sen har den ju en lagom stor kåpa som tar bort den mesta vinden från kroppen.
Att man sen lätt kan få upp den på fram och bakhjul antar jag att inte är något minus. :) Jag gillar helt enkelt hojen kan man säga.

På minus sidan antar jag att man kan ta upp att den inte platsar riktigt som bushoj längre, den är nog lite för tung och odistinkt i hanteringen. Den har inte en Fireblades råa sportutstrålning, men det är ju å andra sidan ingen sporthoj.

En av mina kompisar som äger en hojbutik säger att det är en av de bästa hojar han har ägt. Jag ska ha en när jag får pengar!!! :tummenupp

Här har du lite recentioner från folk som har hojen:

http://www.bike.se/utrustning/index.php?view=14
Som stolt ägare av en GSF 1200s Bandit kan jag inget annat än att instämma med föregående talare.

Det enda smolket i bägaren är som sagt att det inte är en roadracing-maskin. Med mycket nerlägg på kurviga vägar (läs Gelleråsen...) har den börjat kännas lite vinglig och slingrig. Men tänk då att jag har kört MC sedan -97 och började på en GSX 750E. Så länge man har självdiciplin och litar på sig själv att man har det, så ser jag inga problem med att ha den som nybörjarhoj.
Med bottenvridet som den har är den mycket förlåtande i förhållande till andra bågar om man skulle slänga i för hög växel.

Izze

There is no reality, only perception
Gick med
18 Mar 2003
Hoj
Teutonia Mistral S - 2007
Jag har haft en Bandit själv och det är en väldigt bra hoj för pnegarna. Motorn är praktiskt taget outslitlig, det enda man behöver att tänka på är att serva vid intervallen, sen är det bara att tanka och köra, ja just det ja kedjan måste man grisa med ibland oxå ;)
Funkar bra att köra mindre touring med, helt ok komfort för passageraren. Man sitter ganska upprätt, d.v.s. den fungerar väldigt bra i stan eftersom man får bra överblick. Största nackdelen körmässigt är väl den mjuka framgaffeln, men sånt går att fixa.
70kkr för en ny låter inte som stöld :)
Lycka till.

Last edited:
Nyheter
Dags för äventyrlig motorcykelmässa

Kommande helg, den 8-9 mars...

Pirelli lanserar Diablo Powercrusier

All Rights Reserved Pire...

Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!

Ett avbrutet broms- eller k...

Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...