GSF 600 Bandit köpråd

"Nille"

Nille
Gick med
22 Apr 2005
Hoj
Hetaste Bandit 600:an i stan!
funderar på att köpa en sådan
99 års modell
något man ska kolla på den som t.ex. barn sjukdom?
eller överlag om detta är en bra & pålitlig hojj?

Bifogat

• 9106207265.jpg
    9106207265.jpg
    64.5 KB · Visningar: 284

ft

Flygnörd
Gick med
15 May 2004
Hoj
Bandit 600, Hva258, KLR600
Stardust_Nakz skrev:
99 års modell

Hm, är väl en 00 eller senare du har på bilden, med passagerarhandtag bak isf på sidorna?

Annars är det viktigt att tänka på att alla som har en Bandit 600 är jävligt snygga. Platsar du? ;)

ola_sandin

Biltema is the shit!
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
Suzuki och en dax-kopia
Stardust_Nakz skrev:
99 års modell

Här finns en massa info: http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=101355

Hojen på bilden är en 00:a eller nyare. Den är inte svensksåld eftersom 00 och framåt bara togs in med kåpa. 95-99 är ramröret under tanken böjt, annan tank, sadel, kåpor mm.

Min bättre hälft kör bandit 600 -02 och jag har bara gott att säga om hojen. Tror inte det finns några speciella fel på modellen. Motorn är väl beprövad och har sitt ursprung från luft/oljekylda gsx-modeller från 80-talet.

boostofta

Nybörjare....
Gick med
17 Feb 2006
Hoj
Ingen just nu
Jag snor tråden :D

Är oxå intresserad av en GSF 600, men 00 - 01 med ca 1500 - 2000mil på mätaren.
Har skummat genom Bandit tråden, men de verkar mest vara styling som disskuteras där.

Jag vill veta vad som är kass med dessa, de kan väl inte vara genomgående bra, eller :gnissla
Service intervall? Någon storservice, vilket miltal i så fall, och vad är då speciellt med den servicen?

Är ny på Mc, men har meckat med allt annat från lantbruks maskiner till datorer innan så små fel är ju ingen fara

Vad kan bli dyrt på dessa hojar :confused:

Mr Lang

Medlem
Gick med
10 Jan 2004
Hoj
Suzuki Bandit 1200 -02, Monark 1256
boostofta skrev:
Jag snor tråden :D

Är oxå intresserad av en GSF 600, men 00 - 01 med ca 1500 - 2000mil på mätaren.
Har skummat genom Bandit tråden, men de verkar mest vara styling som disskuteras där.

Jag vill veta vad som är kass med dessa, de kan väl inte vara genomgående bra, eller :gnissla
Service intervall? Någon storservice, vilket miltal i så fall, och vad är då speciellt med den servicen?

Vad kan bli dyrt på dessa hojar :confused:

Fjädringskomponenterna på denna hoj är inget att hänga i granen. Räcker gott och väl för vanlig körning, men vill du vrida upp tempot lite så räcker dom inte riktigt till. Dåligt med inställningsmöjligheter också. Fram finns det inga alls så där blir det väl att byta fjädrar eller olja eller också stoppa dit distanser så att originalfjädrarna blir hårdare. Bak skadar det inte att höja förspänningen ett eller två snäpp. Ramen känns stabil även i högre farter. Motorn är skön, men eftersom effektuttaget inte är extremt på något sätt så tror jag nog att den är realtivt hållbar. Jag har aldrig haft några problem med min efter 1100 mil.
Körställningen är perfekt för längre turer. Sadeln är riktigt bra särskilt för passagerare (har jag hört). Dock sitter fotpinnarna lite lägre, vilket bidrar till en bättre benvinkel, än på riktiga racemaskiner (mot vilka denna hoj ändå inte ska jämföras) så de kan ta i vid aktiv körning.

Vänta några månader så kan du köpa min. Funderar på att sälja i sommar och köpa mig en 1200:a

Anders R

Konaklubben
Gick med
15 Sep 2003
Hoj
GSXS1000F/DR650/Dew+/SecteurElite
Det finns inga barnsjukdomar på banditer då suzuki plockat delar från andra motorcyklar för att konstruera dem. Ram och kåpor är iofs unika för banditerna. Motorerna kom från GSXR serien före 91. Dvs Hojvärlden svar på Volvo B23 motorer, de håller väldigt länge. Fjädringskomponenter kom från RF serien från först hälften av 90 talet. Bromsarna kom också från äldre hojar så det mesta är redan beprövat. De har inte prestanda jämförbart med de senaste racehojarna men räcker för normalt bruk. 600 är lite klen för två.
Service intervall 600 mil sen tillkommer något var 1200ade och något var 1800. Tex ventiljustering/kontroll var 1200 mil men det klarar man själv(sk skruvjustering). Serviceschema har jag i wordformat

hojbrud

Snigelgruppen
Gick med
4 Feb 2005
Hoj
Såld!! Z1000-06
Stardust_Nakz skrev:
99 års modell

hmm den där bilden hade kunnat ge mig lösning på mitt bygge.. hur e den hastighetsmätaren fäst??
sorry att jag lånade tråden i eget ärende
banditen e en mycket trevlig hoj:)

boostofta

Nybörjare....
Gick med
17 Feb 2006
Hoj
Ingen just nu
Tackar ödmjukast förr snabba och bra svar.

Detta kommer ev. att bli min första hoj, så effekten och super duper fjädring är väl inte de som är mest prioriterat, en viktminskning på föraren skulle nog kunna förbättra resultat om så skulle behövas :)
Lättkördhet och körställning däremot. Pendlar hem till skåne nästan varje helg. 28mil enkel resa. har alltså spanat efter en med kåpa.

Att jämföra någotfrån Japan , hur bra de än må vara med en B23a är för mig en hädelse, de står volvo i själen, får väl skylla på en allt för bra uppväxt eller nått :tungan men jag fattar vinken, de e ingen bräcklig sak. Sånt står högt i kurs i meckar hjärtat. att de inte verkar vara mer avancerade saker på service än ventiljustering kan man ju oxå leva med.

mr Lang PM:a eller maila mig info om din hoj om du är intresserad av att sälja

Simp

King of the hill
Gick med
25 Apr 2004
Hoj
KTM 950 sm
boostofta skrev:
Glömde en ytterst viktig sak, vad pröjsar ni i försäkring?
försökte kolla med LF, men deras hemsida funka ej

I år kommer jag att få betala ca 500kr i månaden får helsförsäkring. Då är jag 21 år och haft kortet i ett år. Ibland är det bra att bo i skogen...

Chunky Monkey

London's calling
Gick med
26 Aug 2003
Hoj
R1
boostofta skrev:

Själv betalar jag ca 1500:- halv/hel
36år
tog kort 15år sen
lägenhet
sundsvall (skogen)

Kolla med: bilsport o mc försäkring

Nursey

Utan lem
Gick med
26 Jun 2008
Hoj
Svart Bandithona
Hur lätt eller svår sålda är importerade banditer..nakna? År 2004? Jag vill ta med min hem..står inte ut med tanken på att sälja den då jag flyttar hem.
Och kan man köra runt med en utländsk reg skylt (från EU land)..och isåfall hur länge?

Edit..som vanligt var jag otydlig. Jag menar: är det efterfrågan i Sverige på nakna Banditer? Och hur funkar det om den "skall" vara fabriksstrypt men jag råkade...tappa bort strypningen :rolleyes: :tungan

Last edited by a moderator:

Dr.Bike

Guest
Nursey skrev:
Hur lätt eller svår sålda är importerade banditer..nakna? År 2004? Jag vill ta med min hem..står inte ut med tanken på att sälja den då jag flyttar hem.
Och kan man köra runt med en utländsk reg skylt (från EU land)..och isåfall hur länge?

Säljer du den naken, tror jag att köparna strömmar till... ;)

Henrik E

Nakenfis
Gick med
18 Dec 2005
Hoj
Kawa Z750 -07
Anders R skrev:
Service intervall 600 mil sen tillkommer något var 1200ade och något var 1800. Tex ventiljustering/kontroll var 1200 mil men det klarar man själv(sk skruvjustering). Serviceschema har jag i wordformat

Skulle du vilja maila över den filen?

Någon som vet hur det är med servicen vid 1200 mil, vad kostar den och vad ska göras då?

frikie

Ny medlem
Gick med
27 Feb 2006
Hoj
Buell 1125R, tidigare Suzuki sv 650s, Suzuki RG 125 - 87
försäkringskostnad

boostofta skrev:

Jag skulle få betala 450kr/månad helförsäkring på en 01:a.
Har haft körkort sen -99. Är 25 år och använder skinnställ, samt medlem i smc.

Kolla själv med dina uppgifter på denna länk

//Daniel

Last edited:

LTM

Snart så...
Gick med
17 May 2004
Hoj
CBR 600f
kan juh bidra med mina erfarenheter/upplvelser

var också min första hojj, tog kortet våren -04 och jag upplevde den då härlig att köra, lagomt stor eller liten, lagomt med tryck i motorn för en nybörjare och väldigt lätthanterlig. (anser mig som nybörjare fortfarande btw) :)

Han serva den en gång och det gick på cirka 3000 pistoler, ventil osv osv...

Är väl ingen långåkarhojj (hade Nakna versionen) och schimpansröven gjorde sig påmind ibland... Upplvede den också som lite ostadig att skjutsa med (i jämförelse med nuvarande)

Nåt att tänka på är att sätta på nån form av motorbågar/kraschpuckar vid köp, när jag klota så pajjade bra mycket vitala delar som hade kunnat besparats och jag såg den aldrig igen. :(

fille

stängt för Gotland:)
Gick med
30 Jun 2005
Hoj
GSXR 1000 K4 + CBR 1000 RR
Stardust_Nakz skrev:
99 års modell

Har en 96:a, kört drygt 5 000 mil. Totalt gått 5 800 mil. I princip bara bytt olja, filter vart 600 mil. Kollade ventiler drygt 4 500 mil, helt ok. Alltså en problemfri cykel. Räknar med att sparka igång den så fort snön försvinner :huvet . Brukar vara lite tjurig men ge den 5 min så hoppar den igång. :tummenupp

Anders R

Konaklubben
Gick med
15 Sep 2003
Hoj
GSXS1000F/DR650/Dew+/SecteurElite
Henrik E skrev:
Skulle du vilja maila över den filen?

Någon som vet hur det är med servicen vid 1200 mil, vad kostar den och vad ska göras då?

Mail i kväll då men då får du Pma din mailadress först!
servicemässigt är det mesta vid 1200. Inklusive ventilkontroll/justering förgasarsynk. Lita inte på firman om du lämnar in den när de säger det behövs inte vi kan höra om det behövs(ren bull) . Räkna med ca 3500 kr på en firma. Köp en Haynes manual och gör servicar själv. Själv gör jag min ventilkoll varannan vinter när man ändå har tid. En fullständig service på en bandit gör man själv på en lördag! Om man nu inte är en hejare för då går det ännu fortare!

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Hoj
Ducati 748 SP -97, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08
Ja det är det, finns inga speciellt modellspecifika krämpor finns vad jag känner till. Särskilt kul är den ju iofs inte :rolleyes: ....tycker motorn totalt saknar kraft och temperament och fjädringskomponenterna i enklaste laget.... men smaken är ju olika.....

Vid en direkt jämförelse är ju tex Yamaha FZS 600 Fazer mkt mer hoj för pengarna.

Last edited:

Henrik E

Nakenfis
Gick med
18 Dec 2005
Hoj
Kawa Z750 -07
Ska dra iväg ett pm.

Hojjen har ju inte gått så långt så det kan vara skönt med stämplen i serviceboken, annars har jag inga problem att göra det själv, har jobbat som bilmek.

Last edited:
Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...