Kamikaze kid
Inget är omöjligt....
Dags för vinterns projekt.
En GSX 1100 som Dr.Bike köpte av Henning Svedberg för att retas med mig.
Han visste så klart att detta var exakt den hoj jag ville ha!
Eftersom vi tillbringat tid i garage, rejsbussar och annat så har ju saker diskuterats.
Att just denna svarta -81 modellen är det snyggaste som finns i hojväg och att jag som junior på den tiden ofta cyklade ner till Görvälnsrakan och kollade MCE grabbarna åka bakhjul och där spana hur man åkte bakhjul med den klumpen, visste han också.
Att han sen bara flinade när vi lastade hojar i mitt släp som han köpt och jag som en överenergisk liten pojke tjatade "vad ska DU med den till" roade honom än mera.
Att jag ett par veckor senare fick köpa hojen för det han gav och han bara skrattade åt minut tjat.
Men nu var den min!!!
Jag skaffade lite "måste ha prylar" till den.
Raask pinnar(nya i kartong), V&H megafon system (nytt), Laverda styre, en vit Guiliari sadel (ny)!
Öhlinare satt på vid köpet
Pillade lite på den och började få snurr på motorn som är original men planer fanns för trimm så klart.
Men besiktiga och åka lite var planen.
Där nånstans hände det som inte fick hända.
Min vän och garagebroder fick en stroke.
Närmare bestämt två!
Vila i frid P-A (Dr.Bike)
Då var det inte så kul längre och hojen ställdes i ett hörn, flyttades mellan olika lokaler och till sist tillbaka i mitt garage.
Har sneglat på den men att sälja har aldrig varit aktuellt.
Så började funderingarna på att starta en uppbyggnad.
Hojen i sig ska inte förändras i någon större utsträckning designmässigt.
Då en dag dök en blocketannons upp.
GSX1100 -84 bla bla bla 40 mm Mikuni!!!
Här är det något som inte stämmer.
Fick tag i annonsören och mycket riktigt så var motorn inte riktigt original.
Troligen 1340cc portat kammar svetsad vev koppling undercuttad låda dyna spolar mm mm.
Stod ca 4 km hemmifrån!
Åkte dit och vi startade upp den.
Förgasarna lite skitiga så den gick inte riktigt rent.
Men motorn lät som en dröm!!!
Det blev så klart affär och vi hade träffats tidigare och har gemensamma bekanta så hojen är betald men inte hämtad.
Perfekt.
Hem.
Rulla fram drömhojen och börja planera.
Motorn är svart -84 vilket inte kommer funka.
Is blästra?
Ringde en kille i Haninge som vill sodablästra för att få bort färgen utan att få in skit i motorn
Ska komptesta och köra den i bänk innan men är den så frisk som jag tror så blir det en ytlig renovering.
Sen fanns det lite småplock på -84an som kommer flyttas över.
Pingelkran bromsslangar laddregulatorn mm mm
Men kommer skruva tillbaka org delar på -84an som har Öhlinare och raask pinnar samt ombyggd i café stuk.
Den ska säljas med 2 motorer på sidan om intresse finns.
Så motorbygget blev rätt lätt!
Fälgar ska byggas om så det blir 17 tum fram och bak men med orginalutseende.
120 fram 160-170 bak
Har ett extra set fälgar på väg hem.
Tänkte kapa bort centrum på bakfälgen och centrum fram med den del på ekern som sticker rakt ut och svetsa ihop.
Bak är så smal så 120 70 17 kommer funka kanon fram.
Bak kommer fälgen breddas på klassiskt vis.
Ja jag kommer uppdatera eftersom men planerar åka i vår och låta jävligt mycket!
En GSX 1100 som Dr.Bike köpte av Henning Svedberg för att retas med mig.
Han visste så klart att detta var exakt den hoj jag ville ha!
Eftersom vi tillbringat tid i garage, rejsbussar och annat så har ju saker diskuterats.
Att just denna svarta -81 modellen är det snyggaste som finns i hojväg och att jag som junior på den tiden ofta cyklade ner till Görvälnsrakan och kollade MCE grabbarna åka bakhjul och där spana hur man åkte bakhjul med den klumpen, visste han också.
Att han sen bara flinade när vi lastade hojar i mitt släp som han köpt och jag som en överenergisk liten pojke tjatade "vad ska DU med den till" roade honom än mera.
Att jag ett par veckor senare fick köpa hojen för det han gav och han bara skrattade åt minut tjat.
Men nu var den min!!!
Jag skaffade lite "måste ha prylar" till den.
Raask pinnar(nya i kartong), V&H megafon system (nytt), Laverda styre, en vit Guiliari sadel (ny)!
Öhlinare satt på vid köpet
Pillade lite på den och började få snurr på motorn som är original men planer fanns för trimm så klart.
Men besiktiga och åka lite var planen.
Där nånstans hände det som inte fick hända.
Min vän och garagebroder fick en stroke.
Närmare bestämt två!
Vila i frid P-A (Dr.Bike)
Då var det inte så kul längre och hojen ställdes i ett hörn, flyttades mellan olika lokaler och till sist tillbaka i mitt garage.
Har sneglat på den men att sälja har aldrig varit aktuellt.
Så började funderingarna på att starta en uppbyggnad.
Hojen i sig ska inte förändras i någon större utsträckning designmässigt.
Då en dag dök en blocketannons upp.
GSX1100 -84 bla bla bla 40 mm Mikuni!!!
Här är det något som inte stämmer.
Fick tag i annonsören och mycket riktigt så var motorn inte riktigt original.
Troligen 1340cc portat kammar svetsad vev koppling undercuttad låda dyna spolar mm mm.
Stod ca 4 km hemmifrån!
Åkte dit och vi startade upp den.
Förgasarna lite skitiga så den gick inte riktigt rent.
Men motorn lät som en dröm!!!
Det blev så klart affär och vi hade träffats tidigare och har gemensamma bekanta så hojen är betald men inte hämtad.
Perfekt.
Hem.
Rulla fram drömhojen och börja planera.
Motorn är svart -84 vilket inte kommer funka.
Is blästra?
Ringde en kille i Haninge som vill sodablästra för att få bort färgen utan att få in skit i motorn
Ska komptesta och köra den i bänk innan men är den så frisk som jag tror så blir det en ytlig renovering.
Sen fanns det lite småplock på -84an som kommer flyttas över.
Pingelkran bromsslangar laddregulatorn mm mm
Men kommer skruva tillbaka org delar på -84an som har Öhlinare och raask pinnar samt ombyggd i café stuk.
Den ska säljas med 2 motorer på sidan om intresse finns.
Så motorbygget blev rätt lätt!
Fälgar ska byggas om så det blir 17 tum fram och bak men med orginalutseende.
120 fram 160-170 bak
Har ett extra set fälgar på väg hem.
Tänkte kapa bort centrum på bakfälgen och centrum fram med den del på ekern som sticker rakt ut och svetsa ihop.
Bak är så smal så 120 70 17 kommer funka kanon fram.
Bak kommer fälgen breddas på klassiskt vis.
Ja jag kommer uppdatera eftersom men planerar åka i vår och låta jävligt mycket!