Hej,
Efter många års längtan och funderande har jag nu slagit till och ska bygga mig en hoj!
Detta är min första hoj, har aldrig ägt någon tidigare. Jag har en tendens till att vilja göra allt själv, så därför har jag köpt en äldre motorcykel och kommer att riva ner den totalt för att sen få den som jag vill ha den
Jag har tänkt att jag ska spara så mycket som möjligt av hojens design. Men fram gaffel och hjul ska bytas mot något från 2000-talet, även svingen ska bytas ut! jag har tänkt att köpa delar från en gsxr 750 eller 1000!
Jag hoppas att jag kan få lite goda råd här ifrån!
Så här såg den ut när jag införskaffade den:
Den ser ganska så sliten ut, men det går att fixa!
motorn är i bra skick, den jag köpte av hade bytt ut kopplingen etc etc.
Motorn urplockad, inte så enkelt att göra själv men det gick!
Har nu tvättat som en idiot med avfettning, t-sprit slipat och sen tvättat med aceton.
så nu är det bara att lackera!
Efter många års längtan och funderande har jag nu slagit till och ska bygga mig en hoj!
Detta är min första hoj, har aldrig ägt någon tidigare. Jag har en tendens till att vilja göra allt själv, så därför har jag köpt en äldre motorcykel och kommer att riva ner den totalt för att sen få den som jag vill ha den
Jag har tänkt att jag ska spara så mycket som möjligt av hojens design. Men fram gaffel och hjul ska bytas mot något från 2000-talet, även svingen ska bytas ut! jag har tänkt att köpa delar från en gsxr 750 eller 1000!
Jag hoppas att jag kan få lite goda råd här ifrån!
Så här såg den ut när jag införskaffade den:
Den ser ganska så sliten ut, men det går att fixa!
motorn är i bra skick, den jag köpte av hade bytt ut kopplingen etc etc.
Motorn urplockad, inte så enkelt att göra själv men det gick!
Har nu tvättat som en idiot med avfettning, t-sprit slipat och sen tvättat med aceton.
så nu är det bara att lackera!