Kör du med orginal i övrigt ger ett K/N filter ingen effekt.(OK, liten marginell ökning max)
Men slänger du på slip-o(Bolt-on) så ger det liten effekt ökning. Men ska man få ut något av det så ska man helst ha ett helsystem och PC (PowerComander) så att allt ställs in rätt. Då kan det ge några extra kusar.
Har du orginal blås på så är det meningslöst.
Samma om du inte tänker mappa om den, då kan du oxå skita i det.
Och, helt ärligt. Jag tror inte du kommer märka någon skillnad. Knappt ens om du har helsystem och mappar om. Du får kanske 3-4 extra hästa på topp. Ibland tappar man till och med lite i mellanregistret (Man "offrar" lite mellanregister för att få mer på topp)
En fördel med K/N filter är att de är tvättbara. Men olja när itne gratis den heller, så det finns ingen ekonomisk vinst i att köpa K/N filter.
Men det låter ju bra att säga att man har det...
På visssa hojar så kan man få ett högre insugsljud. Vissa gillar det skarpt.
Köp ett när du måste byta orginalet, men annars tycker jag det är lite överreklamerat med K/N filter (Om man inte trimmar lite men då är vi inne på annat område.
)