Gsx-r 1000 k2

Castagna

Ny medlem
Gick med
26 Jul 2007
Hoj
såld ny nästa år!
Tjenare.
jag tänkte åka och kolla på en gixxer i morgon och undrar hur motorn är på dom. Eftersom den jag ska kolla på har gått 5300mil tycker de verkar mycke på en cykel som "bara" är 6år gammal. Den ska vara servad på verkstad enligt ägaren iallafall.
Är de nå annat specielt man ska kolla extra noga på?
Alla svar uppskatas..

//Andreas

ezzo

Portöppnare
Gick med
26 May 2003
Hoj
KTM rc10
Mycket på en hoj som är 6 år? nja.. det vet jag väl inte... 1000 mil per år.. Det är ju fullt normalt.

kalson

dänä
Gick med
13 Nov 2007
Hoj
Gixxer1000
Hoppas det går bra att jag lånar tråden lite. Verkar som om du ändå gjort dit val? :)

Min fråga är, jag har tänkt köpa ett DB kåpglas till min gsxr1000 2002. Jag har en hjälm med mörkt visir och är 1.78 lång. Är det onödigt med ett DB glas då? Tänker mest på att jag inte kommer se något genom hjälm+kåglas utan måste hålla ögonen över kanten... :S Om ni hajjar? Fan besluts ångest om jag ska köpa ett tonat DB eller ett tonat vanligt eller vad fan jag ska göra! :/

sundström

bara grusleksaker kvar
Gick med
29 Nov 2006
Hoj
XR 650R 690r/sm
Hoppas det går bra att jag lånar tråden lite. Verkar som om du ändå gjort dit val? :)

Min fråga är, jag har tänkt köpa ett DB kåpglas till min gsxr1000 2002. Jag har en hjälm med mörkt visir och är 1.78 lång. Är det onödigt med ett DB glas då? Tänker mest på att jag inte kommer se något genom hjälm+kåglas utan måste hålla ögonen över kanten... :S Om ni hajjar? Fan besluts ångest om jag ska köpa ett tonat DB eller ett tonat vanligt eller vad fan jag ska göra! :/

kör på orginalhöjd på kåpglaset
02:ans orginalglas skyddar kanon jämfört med många andra,har kört orginalhöjd sen gixxern var ny ,precis som du säger är posörkåpglas värdelösa om du ligger m hakan mot tanken ,vill kika över kanten själv eftersom även klara glaset förvränger en del

kalson

dänä
Gick med
13 Nov 2007
Hoj
Gixxer1000
kör på orginalhöjd på kåpglaset
02:ans orginalglas skyddar kanon jämfört med många andra,har kört orginalhöjd sen gixxern var ny ,precis som du säger är posörkåpglas värdelösa om du ligger m hakan mot tanken ,vill kika över kanten själv eftersom även klara glaset förvränger en del

Okaj, ja det var det jag misstänkte! Tack för svaret!! Då blire det kanske ett tonat glas men med vanlig höjd! :)

FARTGALEN <<

Fartfeber
Gick med
6 Sep 2005
Hoj
tramp
Vill påstå att det blir mer komfortabelt med ett db-glas. När jag körde med orginal blev det jobbigt i längden vid 210-220. Nu kan man ligga på lite mer utan att nacken pajar. Säg 230-240. Jag tittar vanligen ovanför kanten.

kalson

dänä
Gick med
13 Nov 2007
Hoj
Gixxer1000
Vill påstå att det blir mer komfortabelt med ett db-glas. När jag körde med orginal blev det jobbigt i längden vid 210-220. Nu kan man ligga på lite mer utan att nacken pajar. Säg 230-240. Jag tittar vanligen ovanför kanten.

Jamen vafan!!!!! kan inte alla tycka samma sak så slipper jag välja :D :va
Hmm... jaa jag tror helt enkelt att det får bli den tråkiga självklara lösningen att jag väntar på sommaren uppe i Boden och provar köra med orginal kåpglaset innan jag beslutar mig för att köpa någon sorts av tonat glas! Tack iaf för svaren som fick mig att inse att jag måste pröva själv! :tummenupp

slangarn

DP ;)
Gick med
28 Mar 2005
Hoj
Flera :P
Köp dig ett GP500 KLARTkåpglas ifrån Greven, är mycket starka (man kan vända dom ut och in utan att de spricker) och förvränger inte mer än originalglas. http://www.grevensmcdelar.com/default.asp?c=shop&cat=28&subcat=51

Jamen vafan!!!!! kan inte alla tycka samma sak så slipper jag välja :D :va
Hmm... jaa jag tror helt enkelt att det får bli den tråkiga självklara lösningen att jag väntar på sommaren uppe i Boden och provar köra med orginal kåpglaset innan jag beslutar mig för att köpa någon sorts av tonat glas! Tack iaf för svaren som fick mig att inse att jag måste pröva själv! :tummenupp

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024