GSX-R 1000 K7-tråden

Output

Bonus
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
GSX-R 1000 K7
Vafan! du har ju kvar den där enorma plastbiten som jag inte förstår vad den ska göra från första början! bort med den o sätt dit 2 små vinklar! nu på dirren :tummenupp

snygg bajk men fel färg :tungan

Har beställt en lite mindre bit, men den är på väg från Australien :)
 

Lill-Erik

Depåkungen
Gick med
29 Sep 2008
Ort
Vindeln
Hoj
KTM 790 Adventure R, KTM 625 SXC
db killer

Arghh :huvet vet att det har skrivits i tråden nånstans men jag orkar inte bläddre igenom längre än till sid 27, har googlat o haft mig me.. :confused:

vars hittade ni som har db killer till yoshimuras tri-oval system? japsmodellen med gömd uphängning..
 

Robz

Guest
Problem vid fullgas och höga varv vid halv tank eller mindre!
Inga problem vid full tank!
Någon mer som har dessa problem?
Sedan hojen var sprillans, börjar den hacka vid ca 7-8 liter kvar vid fullgas över ca 9000 varv. När väl bränslelampan tänds är problemen mycket besvärande :gnissla
Sänker man till 80% gas går den jämnt igen.
Har ju garanti så de får åtgärda den...../Snuvad på 1 sek/varv vid halv tank :huvet
FIXAT!!:yoparty
Det VAR bränslepump/returventil/filter- PaCketet... fixat nu OCH det gav 5 pållar till :hihi
Finns lite motstridig fakta i dessa om-mappningar...
Jag med fler fick mellan 1-3hk extra på topp med slippisar + Katersättare + KNfilter + mappning... +12hk i mellanregistret är standard, och är praktiskt det viktigaste!
I min värld, är det endast helsystem - alltså främre rören inkluderat, som kan ge lite extra på topp - och då liiite - inte fan 15hk.....
/162 på slangen (med racedäck o ny kedja - sväljer väl ca 5hk), med allt bytt utom främre rör + noggrann mappning - har hittills aldrig blivit frånåkt på rakorna :yoparty
Du blir frånåkt av dig själv nu... +5 bhp på topp med mer soppa från pumpen o ny bänkning/justering (och in-sliten kedja/motor (600mil)) :D
Tack Rille på M-sport i Landskrona!
 

Netech

Ny medlem
Gick med
4 Apr 2006
Ort
Varberg
Hoj
Honda cbr600rr
Fan va här va dött på forumet nu då!

Nu är iallafall allt klart med försäkringsbolaget. Allt gick bra, och mina skador är nästan helt läkta.

Läs om vurpan om ni inte redan har gjort de.
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=191484&highlight=f%F6rsta+vurpan+ig%E5r

Men nu e de så att jag vill köpa en ny k7/k8 till ett höstpris;).. Är de så att du vill sälja eller om du vet någon så får du gärna höra av dig..
 

Nicotin

Guest
Fan va här va dött på forumet nu då!

Nu är iallafall allt klart med försäkringsbolaget. Allt gick bra, och mina skador är nästan helt läkta.

Läs om vurpan om ni inte redan har gjort de.
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=191484&highlight=f%F6rsta+vurpan+ig%E5r

Men nu e de så att jag vill köpa en ny k7/k8 till ett höstpris;).. Är de så att du vill sälja eller om du vet någon så får du gärna höra av dig..

det e ju nu man skruvar som bäst..:)

El skruvar på hojen, gängar på tanten och tar igen för alla öl man missat isommar..:tummenupp :D
 

Rotten

Ny medlem
Gick med
15 Nov 2008
Ort
Uppsala
Hoj
07 GSX-R 1000 & 03 Monster 1000Sie

Rooki

Troligen inte
Gick med
1 Dec 2005
Ort
Skara
Hoj
Gixxer 1000 K7
Är ute efter kåpor till en k7:a,, vänster i färgen svart/orange..
Nån som har eller vet vart man kan få tag på?
 

Netech

Ny medlem
Gick med
4 Apr 2006
Ort
Varberg
Hoj
Honda cbr600rr
God jul & gott nytt år på er!:)

Köpte en liten present tilll mig själv igår:). De blev en Gixxer 1000 k8 Vit/silver.. Precis den hojen som jag letet efter:). Så nu e de bara att sätta på helsystemet och bänka/mappa den och vänta på våren: Lätt den bästa julklappen jag har fått;).

Spelar de någon roll hur långt hojen har gått när man bänkar den? Min har gått 40 mil.. Den kanske ska köras in först?
 

Rotten

Ny medlem
Gick med
15 Nov 2008
Ort
Uppsala
Hoj
07 GSX-R 1000 & 03 Monster 1000Sie
Fan, Grattis.

Jag väntade tills 100:a milaservicen innan jag moddade. Det
var inte en så lång väntan.

Min K7:a står i garaget och är ledsen. Men snart är det vår.

God jul & gott nytt år på er!:)

Köpte en liten present tilll mig själv igår:). De blev en Gixxer 1000 k8 Vit/silver.. Precis den hojen som jag letet efter:). Så nu e de bara att sätta på helsystemet och bänka/mappa den och vänta på våren: Lätt den bästa julklappen jag har fått;).

Spelar de någon roll hur långt hojen har gått när man bänkar den? Min har gått 40 mil.. Den kanske ska köras in först?
 

Lobo Gixxer

The Main Man
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Karlskrona
Hoj
Suzuki GSX 1400K2, TM Racing 530Fi SMR -18, TM Racing 125 SMR -19, SUZUKI AY50 Corona Ed. MiniMoto Suzuki RGV Ed. Haft otaliga. Mestadels Suzuki.
Samma här. 100 mil först sen åkte allt godis på.

Grattis till en über hoj!
 

Netech

Ny medlem
Gick med
4 Apr 2006
Ort
Varberg
Hoj
Honda cbr600rr
Ringde å boka tid till bänkning/mappnig och service just hos bike i trollhättan.. Är de ett måste att ha powercommander och kn filter? Jag har läst de någonstans att de inte e så nödvändigt till gsxr 1000 k7/k8.. Han sa att jag skuile köpa de för annars kommer inte helsystemet att göra så stor skillnad.. Han sa att man kan koppla in någon yoshi box på hojen (orginal) som man kunde ställa in så man har 3 lägen att välja mellan men de va inte så bra tydligen. För de ger inte rätt mängd bränsle ändå. Någon som e expert på sånt här, som kan hjälpa mig?
 

Lobo Gixxer

The Main Man
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Karlskrona
Hoj
Suzuki GSX 1400K2, TM Racing 530Fi SMR -18, TM Racing 125 SMR -19, SUZUKI AY50 Corona Ed. MiniMoto Suzuki RGV Ed. Haft otaliga. Mestadels Suzuki.
Ska du ha ett helsystem är nog en PC och ett ev. luftfilter med lite bättre flöde i att rekommendera. Hade det bara varit ett slipon hade det varit lite annorlunda. Så mina 5 cent är att lyssna på den som sagt att du behöver en PC för att få det bästa resultatet utav ditt helsystem.
 

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Lite julpyssel och surgixxern är på väg att ta form igen. pärlemovitlackade kåpor och alstardekaler som jag improviserat dig för det såg bajs ut som det var tänkt sig...
 

Bifogat

  • 20081224369mini.jpg
    20081224369mini.jpg
    56.4 KB · Visningar: 163

Lobo Gixxer

The Main Man
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Karlskrona
Hoj
Suzuki GSX 1400K2, TM Racing 530Fi SMR -18, TM Racing 125 SMR -19, SUZUKI AY50 Corona Ed. MiniMoto Suzuki RGV Ed. Haft otaliga. Mestadels Suzuki.

Robz

Guest
Gott nytt på er oxå!!!
Själv väljer jag att vänta med meck tills vädret blir dåligt o kallt! Senast för en vecka sedan hade vi +8°C med massa sol... men shit - hade (kanske) varit skönt med skitväder så man kan få Sukkan i ordning istället :D

Skåne Råkkar!
God fortsättning på er Norrlänningar!
 

Nicotin

Guest
Gott nytt på er oxå!!!
Själv väljer jag att vänta med meck tills vädret blir dåligt o kallt! Senast för en vecka sedan hade vi +8°C med massa sol... men shit - hade (kanske) varit skönt med skitväder så man kan få Sukkan i ordning istället :D

Skåne Råkkar!
God fortsättning på er Norrlänningar!

Bahh spotta ut gröten så man förstår vad du säger..:arsele :mad:

Meen jag e inte avis..jag ska ut och rågassa turboskoter idag..:D :D

Klarblå himmel..-4 och massor av snö..
 

Gulleplutt

#24, Rookie 1000
Gick med
11 Jul 2005
Ort
Sundsvall
Hoj
CBR1000RR -08
Eftersom original styrisen i stort sett inte funkar så bytte jag ut den i sommras. Men nu skulle jag vilja få varningslampan att släcka sig.

Vad e det för motstånd man ska ha för att bygla kontakten på styrdämpare??? Har för mig att jag testade kortsluta den men det funkade inte.
 

Neio

Waka Waka
Gick med
2 Feb 2008
Ort
Me Tilda
Hoj
Stunt
Lite julpyssel och surgixxern är på väg att ta form igen. pärlemovitlackade kåpor och alstardekaler som jag improviserat dig för det såg bajs ut som det var tänkt sig...


Den va inte dum du:tummenupp
Snyggt kåpglas har du visst oxå:D byta?????
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top