ZtreetFajter
Vem Faan är Peter? ;)
GSX-R 1000 VS BMW Turbo - 1-1
Sånna här trådar gillar ni va?
Ja polaren har en M3 3,2 Turbo som jag själv varit med och byggt/mappat på den går riktigt fint , har bromsat den till ca 550Whp ( 2 olika tillfällen på olika bänkar med lite olika inställningar 523whp/595whp) den går låga 11r som den står med gatdäck, "förmodligen" 10sek repor med greppvänliga sulor.
Vi har länge pratat om just bilar vs motorcycklar och hur en "skapligt"
trimmad kärra står sig mot en modern sporthoj, så vi tänkte först prova på samma sträcka under samma tid och förhållanden olika intervaller med en Racelogic Performance Box (http://www.performancebox.co.uk/performance_meter.html) vilket fås ses som en tillförlitlig utrustning
Vi kör 3-5 ggr var och lägger sedan in resultaten i datorn mot varandra
Avslutar sedan med ett rullande race från 100km/h upp till 250km/h för att inte vara dumdristig och utsätta ngn för fara. (denna intervall tror vi skulle kunna vara en realistisk situation en hojförare blir "utmanad" av balla turkamazoner *s*)
Så det kommer se ut så här då:
Bmw M3 Turbo 550whp (ca 630hk på veven) 1540kg med förare och halvtank
Gixxer 1000 -01 ca 170hk på veven (yoshi,pc3,k&n) 305kg med förare och full
tank.
1540/630 = 2,4Kg per hästkraft
305/170 = 1,79Kg per hästkraft
Ja vad tror ni då?
Är bilen rökt i alla intervaller eller har den tom en bra chans att nypa ngn/ngra etapper?
Återkommer med testresultat dom närmsta dagarna + bilder och film! (måste installera ett 12v cigguttag på hojjen och invänta regnfritt)
Sånna här trådar gillar ni va?
Ja polaren har en M3 3,2 Turbo som jag själv varit med och byggt/mappat på den går riktigt fint , har bromsat den till ca 550Whp ( 2 olika tillfällen på olika bänkar med lite olika inställningar 523whp/595whp) den går låga 11r som den står med gatdäck, "förmodligen" 10sek repor med greppvänliga sulor.
Vi har länge pratat om just bilar vs motorcycklar och hur en "skapligt"
trimmad kärra står sig mot en modern sporthoj, så vi tänkte först prova på samma sträcka under samma tid och förhållanden olika intervaller med en Racelogic Performance Box (http://www.performancebox.co.uk/performance_meter.html) vilket fås ses som en tillförlitlig utrustning
Vi kör 3-5 ggr var och lägger sedan in resultaten i datorn mot varandra
Avslutar sedan med ett rullande race från 100km/h upp till 250km/h för att inte vara dumdristig och utsätta ngn för fara. (denna intervall tror vi skulle kunna vara en realistisk situation en hojförare blir "utmanad" av balla turkamazoner *s*)
Så det kommer se ut så här då:
Bmw M3 Turbo 550whp (ca 630hk på veven) 1540kg med förare och halvtank
Gixxer 1000 -01 ca 170hk på veven (yoshi,pc3,k&n) 305kg med förare och full
tank.
1540/630 = 2,4Kg per hästkraft
305/170 = 1,79Kg per hästkraft
Ja vad tror ni då?
Är bilen rökt i alla intervaller eller har den tom en bra chans att nypa ngn/ngra etapper?
Återkommer med testresultat dom närmsta dagarna + bilder och film! (måste installera ett 12v cigguttag på hojjen och invänta regnfritt)
Last edited: