GSX-R 1000 VS BMW Turbo - Racelogic

ZtreetFajter

Vem Faan är Peter? ;)
Gick med
22 Feb 2006
Ort
Sundsvall
Hoj
SUKKA GSX-R 1000
GSX-R 1000 VS BMW Turbo - 1-1

Sånna här trådar gillar ni va? ;)

Ja polaren har en M3 3,2 Turbo som jag själv varit med och byggt/mappat på den går riktigt fint :) , har bromsat den till ca 550Whp ( 2 olika tillfällen på olika bänkar med lite olika inställningar 523whp/595whp) den går låga 11:eek:r som den står med gatdäck, "förmodligen" 10sek repor med greppvänliga sulor.

Vi har länge pratat om just bilar vs motorcycklar och hur en "skapligt"
trimmad kärra står sig mot en modern sporthoj, så vi tänkte först prova på samma sträcka under samma tid och förhållanden olika intervaller med en Racelogic Performance Box (http://www.performancebox.co.uk/performance_meter.html) vilket fås ses som en tillförlitlig utrustning :)

Vi kör 3-5 ggr var och lägger sedan in resultaten i datorn mot varandra

Avslutar sedan med ett rullande race från 100km/h upp till 250km/h för att inte vara dumdristig och utsätta ngn för fara. (denna intervall tror vi skulle kunna vara en realistisk situation en hojförare blir "utmanad" av balla turkamazoner *s*)

Så det kommer se ut så här då:

Bmw M3 Turbo 550whp (ca 630hk på veven) 1540kg med förare och halvtank
Gixxer 1000 -01 ca 170hk på veven (yoshi,pc3,k&n) 305kg med förare och full
tank.

1540/630 = 2,4Kg per hästkraft
305/170 = 1,79Kg per hästkraft

Ja vad tror ni då? :D

Är bilen rökt i alla intervaller eller har den tom en bra chans att nypa ngn/ngra etapper?

Återkommer med testresultat dom närmsta dagarna + bilder och film! (måste installera ett 12v cigguttag på hojjen och invänta regnfritt)
 
Last edited:

H4

Too legit to quit
Gick med
9 Aug 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 1098S -07
Efter 220-230 km/h kommer du få det svettigt tror jag.
 

B.A.D.D

Blå rökare
Gick med
28 Jun 2008
Ort
Jönsköping
Hoj
Yamaha RD500
I stilla stående kan bilen ta dig den första sträckan om du inte är jävlig på att starta... +Så har ju turbo hinkar en jävla effekt fördröjning innan ladd tryck är uppbyggt. Men efter 150 - 200 m så borde du susa förbi.. 100-250 kan bli svettigt för hojen den sista biten från 200 och uppåt.... Har själv erfarenhet av bil vs hoj.... Körde själv små vässad raggarbil och racade mot bla R1 på 201m och hojen fick smisk ordentligt men han tog in sista biten...
 

SPORT-R1

Ny medlem
Gick med
31 Jul 2008
Ort
....
Hoj
Köpes GSXR 1000 eller CBR 1000
Jag har själv kört mot en 600HP Skyline med min R1'a.
Mellan 0-100km/h så hade han förstås inte en chans då 600HP inte räcker för att slunga iväg bilen 0-100 på under 3.5sek.

Vi körde även 80-250km/h, jag drog ifrån direkt och avståndet ökade och ökade tills jag nåde ca 220-240km/h och då var bilen långt bakom. Jag fortsatte att hålla stumt men efter ett tag så kom bilen ikapp då den toppar en bit över 300km/h.

Det är sällan jag ligger och pressar på toppfarten så det är av mindre betydelse.

Hur som helst, sluta snacka och upp med filmen nu så vi får se.
 

Freddola

Ny medlem
Gick med
23 Jun 2005
Ort
K-town
Hoj
Husa 650, kawwa 250
I stilla stående kan bilen ta dig den första sträckan om du inte är jävlig på att starta... +Så har ju turbo hinkar en jävla effekt fördröjning innan ladd tryck är uppbyggt. Men efter 150 - 200 m så borde du susa förbi.. 100-250 kan bli svettigt för hojen den sista biten från 200 och uppåt.... Har själv erfarenhet av bil vs hoj.... Körde själv små vässad raggarbil och racade mot bla R1 på 201m och hojen fick smisk ordentligt men han tog in sista biten...
Då var han rent utsagt dålig på att starta.
 

ZtreetFajter

Vem Faan är Peter? ;)
Gick med
22 Feb 2006
Ort
Sundsvall
Hoj
SUKKA GSX-R 1000
Vi ska som sagt testa lite intervaller men är övertygad att hojen tar flertalet av dom, vi får dock inte glömma att bilen troligen kan nyttja en högre medeleffekt än hojjen..det är det som gör att man åker fort :)

Vi ska försöka köra imorrn!
 

ZtreetFajter

Vem Faan är Peter? ;)
Gick med
22 Feb 2006
Ort
Sundsvall
Hoj
SUKKA GSX-R 1000
hur fäsen ska jag rigga kameran? Är en ganska smidig Jvc hdd kamera..jag har tonade kåpglas så tankmontering blir pannkaka :(
 

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Mellan 0-100km/h så hade han förstås inte en chans då 600HP inte räcker för att slunga iväg bilen 0-100 på under 3.5sek.

Umm, 406 rototestpållar i etanolimpreza med responssystem och jävligt frän drivlina grejade allt det, varje gång...
 

ZtreetFajter

Vem Faan är Peter? ;)
Gick med
22 Feb 2006
Ort
Sundsvall
Hoj
SUKKA GSX-R 1000
Mm skulle köpt polarens xtra cuts och tillverka ett schysst ledbart fäste..nu blir det strippor och eltejp ;)
 

B.A.D.D

Blå rökare
Gick med
28 Jun 2008
Ort
Jönsköping
Hoj
Yamaha RD500
Då var han rent utsagt dålig på att starta.

Kan ju vara sant.. men en 10sek raggarbil är ganska kvick i starten 0-100 2.6sek uppmätt.... Slicks och kanon fäste gör ju sitt åxå... 1200kg bil 780hp.. Men en toppfart på strax under 250km/h så hade jag inte haft så mycket att säga till om om vi fortsatt en bit till...
 

SPORT-R1

Ny medlem
Gick med
31 Jul 2008
Ort
....
Hoj
Köpes GSXR 1000 eller CBR 1000
Kan ju vara sant.. men en 10sek raggarbil är ganska kvick i starten 0-100 2.6sek uppmätt.... Slicks och kanon fäste gör ju sitt åxå... 1200kg bil 780hp.. Men en toppfart på strax under 250km/h så hade jag inte haft så mycket att säga till om om vi fortsatt en bit till...

Med 780hp på bara 1200kg så är den inte 'småvässad' utan det är troligen väldigt stora modifieringar gjorda.

Småvässad för de flesta är tex. att öka från 330hk till 380hk.
Med sådana spec. var/är den ett monster :crash
 
Last edited:

ZtreetFajter

Vem Faan är Peter? ;)
Gick med
22 Feb 2006
Ort
Sundsvall
Hoj
SUKKA GSX-R 1000
Har kört typ 3 repor nu..från ca 90-95km/h - 210-225km/h och det var så jämnt det kunde bli...bilen var tom på väg att klippa förbi på slutet!!!!

Ska läsa ur datan ur hojen nu...jag kanske kör som en kärring eller hojen går som en säck skit men en sak är säker...bil jäveln går satan!!!!

Återkommer!
 

sven666

~Live fast - Die~ its ADHD and i like it
Gick med
14 Oct 2003
Ort
jötteborriijjj
Hoj
ITALIA
skulle vara en miljon gånger mer intressant att se er tävla på en bana eller kurvig skogsväg (moralpanik!)... tävla på en liten raksträcka.. nja :rolleyes:
 

Lam-Kaka

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2004
Ort
Jämtland
Hoj
Mille Delux
Har kört typ 3 repor nu..från ca 90-95km/h - 210-225km/h och det var så jämnt det kunde bli...bilen var tom på väg att klippa förbi på slutet!!!!

Ska läsa ur datan ur hojen nu...jag kanske kör som en kärring eller hojen går som en säck skit men en sak är säker...bil jäveln går satan!!!!

Återkommer!

Kan nog stämma bra att det är ganska jämnt :) , körde själv mot en Supra med ca 550hk med min Rsv föra sommaren... hade dock stor rygga på ryggen,men jag kom inte närmare eller tapade inget upp till 250Km/h där supran släpte gasen... vet inte riktigt vad vi låg på när vi gav fult men gissar på runt 100km/h. Supran väger lite mer än den bil du möter + lite färe hk men då här min hoj lite mindre hk än din + väger lite mer + ryggan.
 

Geiger

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
KTM RC8R
Ja, räknar man bara vikt / effektförhållandena så skulle ju hojen vinna, men en bil har ju alltid bättre vrid.
Jag blev rejält piskad av en bmw E36 med turbo, ca 500 hk, med min Hornet 900.
 

ZtreetFajter

Vem Faan är Peter? ;)
Gick med
22 Feb 2006
Ort
Sundsvall
Hoj
SUKKA GSX-R 1000
Utläst data hoj 100-200km/h med rullande start jämsides från ca 90-95km/h blev 5,6sekunder, och bilen hängde med hela vägen side by side

Det blåste lite om det är en ursäkt?

Nu ska vi ut och köra med bilen

Återkommer med FAKTA!
 

H4

Too legit to quit
Gick med
9 Aug 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 1098S -07
Ja, räknar man bara vikt / effektförhållandena så skulle ju hojen vinna, men en bil har ju alltid bättre vrid.
Jag blev rejält piskad av en bmw E36 med turbo, ca 500 hk, med min Hornet 900.

Horneten är ju snabbare i vissa intervall hoppas jag...

Det är väl i högre farter som hojarna suger, speciellt nakenhojar.
 
Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

ExploreBike: Baltikum

Baltikum är en fantastisk d...

Lego Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

Transportstyrelsen höjer avgifter från nyår

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Top