GSX-R 750 problem

jimjens1

jimjens1
Gick med
8 Dec 2004
Ort
Billdal
Hoj
Ducati 748 00'a
Har problem med min gsx-r 750 från 89.
Den går fint tills den blir varm, sen vill den inte gå på tomgång. Den stannar om jag släpper gasen. Måste hålla liv i den genom att ge mycket gas. Kan det vara något med förgasarna :va
Är det någon som vet och kan hjälpa mig

Jim
 

HanneZ

Guest
Kom det plötsligt eller smygande. Hade du gjort något speciellt med hojen när det det började?
 

jimjens1

jimjens1
Gick med
8 Dec 2004
Ort
Billdal
Hoj
Ducati 748 00'a
Det kom efter att jag hadde varit på en träff i sommras. Hojen var hårt lastad,men va fan det är ju inga problem med lite packväskor,tält,sovsäck och lite öl :hihi .
 

crill2

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2004
Ort
gävle
Hoj
suzuki gsxr1100
jimjens1 skrev:
Det kom efter att jag hadde varit på en träff i sommras. Hojen var hårt lastad,men va fan det är ju inga problem med lite packväskor,tält,sovsäck och lite öl :hihi .


du kan kolla soppa slangarna dom brukar bli mjuka när dom blir varma
dom brukar bli så när dom blir gammla...crill2
 

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
Vad är det för exakt symptom. Bluddrar den och lägger av eller spottar den och lägger av?

När du "blippar" på gashandtaget på tomgång, hänger den kvar i varv eller dyker den under "normalt" tomgångsvarv och lägger av? Om det är det sistnämda är den för fett justerad. Är det inget av endera... är det möjligen vatten i förgasarna. K-Sprit fixar det.
 

the blue

Ny medlem
Gick med
14 Aug 2004
Ort
tyresö
Hoj
suzukigsx600
Hade typ samma problem, strax under förgasaren på vänster sida finns en svart ställ skruv som man kan ställa om lite throttle skruven , när den blir dålig så ger den fel blandning sitter en fjäder i slut änden av den när den blir dålig så kan den skruva om sig själv eller kolla vid gashandtaget om muttern lossnat där kan du också höja tomgången. Min ställskruv gick av och så fort jag stannade så dog hojen innan jag hittade felet, limmade ihop den och sen funkade den som den skulle . Hoppas det är det felet för det är ganska lätt att göra själv. :tummenupp
 

jimjens1

jimjens1
Gick med
8 Dec 2004
Ort
Billdal
Hoj
Ducati 748 00'a
andersbrink skrev:
Vad är det för exakt symptom. Bluddrar den och lägger av eller spottar den och lägger av?

När du "blippar" på gashandtaget på tomgång, hänger den kvar i varv eller dyker den under "normalt" tomgångsvarv och lägger av? Om det är det sistnämda är den för fett justerad. Är det inget av endera... är det möjligen vatten i förgasarna. K-Sprit fixar det.

När den är kall är allt ok. När jag "blippar" på gashandtaget på tomgång,är allt
normalt.
Det är när den blir varm. (efter 5-10 min) som det blir problem. När jag ska
tex. ut från en korsning, måste jag ha jättehög tomgång annars lägger den av. Sen när jag börjar att köra ut från kosningen rycker och bluddrar den lite. Låter som att den går på 3 cylindrar tills den kommer upp i varv.(3-4000) Sen över 4000 varv funkar den bra. Konstigt :confused:
 

jimjens1

jimjens1
Gick med
8 Dec 2004
Ort
Billdal
Hoj
Ducati 748 00'a
the blue skrev:
Hade typ samma problem, strax under förgasaren på vänster sida finns en svart ställ skruv som man kan ställa om lite throttle skruven , när den blir dålig så ger den fel blandning sitter en fjäder i slut änden av den när den blir dålig så kan den skruva om sig själv eller kolla vid gashandtaget om muttern lossnat där kan du också höja tomgången. Min ställskruv gick av och så fort jag stannade så dog hojen innan jag hittade felet, limmade ihop den och sen funkade den som den skulle . Hoppas det är det felet för det är ganska lätt att göra själv. :tummenupp

År det tomgångsskruven du menar?
Den har jag ställt på,men problemet är kvar. :huvet
 

the blue

Ny medlem
Gick med
14 Aug 2004
Ort
tyresö
Hoj
suzukigsx600
sliponet

om det sitter slipon på så kan det vara så att den behöver justeras i bänk för att få rätt inställningar , kan bli som du beskriver oftast uppkommer det när hojen är varm den låter som den går på 3 burkar och om du gasar så tar det en liten stund innan den går rent, kan var jävligt jobbigt vid omkörningar när man ska dra på så bluddrar den och sen så kommer den. Är inte säker men det låter som om det kan vara det och då blir även tongången drabbad.
 

HanneZ

Guest
the blue skrev:
om det sitter slipon på så kan det vara så att den behöver justeras i bänk för att få rätt inställningar , kan bli som du beskriver oftast uppkommer det när hojen är varm den låter som den går på 3 burkar och om du gasar så tar det en liten stund innan den går rent, kan var jävligt jobbigt vid omkörningar när man ska dra på så bluddrar den och sen så kommer den. Är inte säker men det låter som om det kan vara det och då blir även tongången drabbad.
De där är jag jävligt tveksam till. Ett slipon på dessa hojar höjer knappast flödet så pass mycket att motorn behöver bestyckas om för att gå hyffsat(starta och gå rent). Dessutom har hans fel uppstått plötsligt, är det ombestyckning som krävs så borde den gått likadant hela tiden.
 

Anders R

Konaklubben
Gick med
15 Sep 2003
Ort
Här
Hoj
GSXS1000F/DR650/Dew+/SecteurElite
Vad AndersBrink skrev. Det kan också vara så att de inte sitter fast ordentligt. Jag monterade fel typ av munstycken och när jag bytte konstaterade jag att emulsionsrören inte var ordentligt fastskruvade.
 

jimjens1

jimjens1
Gick med
8 Dec 2004
Ort
Billdal
Hoj
Ducati 748 00'a
HanneZ skrev:
De där är jag jävligt tveksam till. Ett slipon på dessa hojar höjer knappast flödet så pass mycket att motorn behöver bestyckas om för att gå hyffsat(starta och gå rent). Dessutom har hans fel uppstått plötsligt, är det ombestyckning som krävs så borde den gått likadant hela tiden.


Sitter ingen slipon på hojen. Allt är orginalt.
Jag tror det är det gummit som sitter på toppen av värje gassare som är sönder. Tror det har något med vacumet att göra.
 

GSXmaRtin

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2003
Ort
Södra skåne
Hoj
Suzuki GSX750R, Honda CR250
Jag hade liknande problem med min 750 88:a.. Den gick bra när den var kall men när den blev varm gick den bara på 3cyl.. Tomgången blev konstig mm.. Det visade sig att spelet på en avgasventil stod fel.. Den gick klockrent efter justering.. Har du kollat kompet?? Lycka till.. :tummenupp
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top