Gsxr 1000 koppling

TheOak

Sporthojsnörd
Gick med
19 Aug 2012
Hoj
KTM 990 Adventure
Köpte på mig en billig K1 som jag ska rusta upp. Provkörde den och den kändes bra men har rätt risigt utseende.
När jag kör hem den o testar den lite mer så märker jag att när jag gasar upp snabbt, typ gasen i botten o liknande så känns det som att kraften finns men att det inte riktigt tar. Det är lite svårt att beskriva, varvtalet går inte upp men det känns ändå som att det är kopplingen. När jag gasar ut den lugnt o stilla kan jag gasa ut varje växel bra. Är det som jag tror kopplingen och bör jag byta fjädrar o rubbet eller bar lamellerna? Den har gått 4000 mil o jag har ingen historik om den. Om det inte är kopplingen vad skulle det kunna vara?

Mvh Eken.

phille_hbg

Ny medlem
Gick med
6 Aug 2007
Hoj
Yamaha
Slirar kopplingen? För om jag förstår det rätt så slirar den inte när du gasar fullt men hojen känns seg?

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Slirar det inte, dvs tokvarvar utan motsvarande hastighetsförändring, så är det antagligen inte kopplingens fel, utan något annat.
Går den på alla fyra burkarna?
Har den bra kom på alla fyra burkarna?
Får den soppa som den ska?
Får den luft som den ska?

donald duck

Medlem
Gick med
8 Aug 2011
Hoj
japansk riskokare
Om kopplingen slirar brukar det märkas mest om du har en hög växel i och fullgas på det varvtal motorn genererar mest vridmoment på.

TheOak

Sporthojsnörd
Gick med
19 Aug 2012
Hoj
KTM 990 Adventure
Jag ska ut o provköra en sväng o se. Den går enligt mig jäkligt fint när man varvar den stillastående och är varvvillig osv, min första tanke var att det var kopplingen, men det kanske är något annat. Jag vet ingenting om service eller nått sånt så jag kanske borde kolla stift o luftfilter? Nu när ni påpekar det kanske den inte får tillräckligt med soppa för att dra fullgas så det kanske är därför den typ inte sticker iväg som den borde:/ det är precis i dom varvtalen där den borde vara som starkast nämligen:p

TheOak

Sporthojsnörd
Gick med
19 Aug 2012
Hoj
KTM 990 Adventure
Okeeeej jag gjorde så här, jag åkte till garaget och tänkte göra rent bränslefilter/pumpen. Jag tog isär det enligt youtubers instruktioner. Filtret o pumpen var väldigt äckliga o fulla med skit. Jag rengjorde det och satte ihop det. Jag passade också på att blåsa rent luftfilteret. När jag sätter ihop allt och startar hojen går den sviiindåligt. Typ som på 3 cylindrar. Jag tar isär o sätter ihop igen men samma visa. Vad kan problemet vara? Innan gick den bra förutom det jag har beskrivit tidigare. Nu dör den snabbt på tomgång..

TheOak

Sporthojsnörd
Gick med
19 Aug 2012
Hoj
KTM 990 Adventure
Den går typ på 3 cylindrar verkar det som. Väldigt konstigt...alla råd mottages med glädje:Bugar

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC