PerWe
Medlem
Har precis fått på den nyare USD gaffeln & de ny-begagnade bromsoken.
Tog första testrundan idag & körde riktigt försiktigt, moppefarter faktiskt.
Ändå så blev vänster bromsskiva superduper överhettad & hjulet låste sig
samt att bromsgreppet var helt stumt.
Bromsok & bromscylinder är ifrån en TL1000 & slangarna är sprillans nya & stålomspunna.
Gaffeln är en 1100R -93 & allt ser med ögonmått ut att passa. Skivorna går
mitt i oket.
Ngn som har förslag på orsak till detta ?
Tog hem hojen & gjorde rent vänster bromsok & tog en ny testrunda, nu ännu lugnare & tyckte kanske att samma fenomen var på väg att hända.
Kan det bli fel på bromscylindern på ett sådant sätt att den inte släpper tillbaka trycket ordentligt när man släpper greppet & på så sätt sakta men säkert bygger upp ett litet övertryck vid varje bromsning tills det resulterar
i att hjulet låser sig. ?
Ngn som varit med om ngt liknande eller som har ngt tips om åtgärder ang detta?
för alla svar
Tog första testrundan idag & körde riktigt försiktigt, moppefarter faktiskt.
Ändå så blev vänster bromsskiva superduper överhettad & hjulet låste sig
samt att bromsgreppet var helt stumt.
Bromsok & bromscylinder är ifrån en TL1000 & slangarna är sprillans nya & stålomspunna.
Gaffeln är en 1100R -93 & allt ser med ögonmått ut att passa. Skivorna går
mitt i oket.
Ngn som har förslag på orsak till detta ?
Tog hem hojen & gjorde rent vänster bromsok & tog en ny testrunda, nu ännu lugnare & tyckte kanske att samma fenomen var på väg att hända.
Kan det bli fel på bromscylindern på ett sådant sätt att den inte släpper tillbaka trycket ordentligt när man släpper greppet & på så sätt sakta men säkert bygger upp ett litet övertryck vid varje bromsning tills det resulterar
i att hjulet låser sig. ?
Ngn som varit med om ngt liknande eller som har ngt tips om åtgärder ang detta?
för alla svar