gsxr 750 - 91 VS zxr 750 -91

helmert

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
nej
Tja
står i valet och kvalet mellan dessa två... om man tänker bort utseendet, vilken är då bäst? reservdelar, underhåll, kvalitet, vägegenskaper, prestanda.
Priset verkar ligga en aning högre på zxr 750n.. är det värt nåra tusen lappar mer?

Clason

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
525 zx9 zx10
hojval

Köp gsxr har haft en -91 och var mycket nöjd med den spöade lätt fireblades på karlskoga i mitten på 90-talet!! +EXTREMT bra kvalite om det har vart ordning med service säker å lättmekad som en b20 .Clason

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
ZXRen vann över gixxern i alla tester som gjordes då, men du kanske passar bättre för en gixxer, testa dig fram istället.

750RR

Sergeant

SNÄLL
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX-R750
Kvaliten på GSX-R750 90-91 är det iallafall inget fel på. Motorn på min hoj från 90 var nästan som ny enligt mekanikern, när jag hade lämnat in den för konditions kontroll.

Underbar motor på gixxern :bow :rock :kär .

Sergeant

SNÄLL
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX-R750
maverick_750rr skrev:
ZXRen vann över gixxern i alla tester som gjordes då, men du kanske passar bättre för en gixxer, testa dig fram istället.

750RR

Njaa :p . Om du körde min gixxer och jag din RRRRRRR så skulle du vinna lätt ;) . Alltså är gixxern bättre :fakta .

För det kan ju inte vara så att jag är en sämre förare :gråta :sjuk

:)

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Sergeant skrev:
Njaa :p . Om du körde min gixxer och jag din RRRRRRR så skulle du vinna lätt ;) . Alltså är gixxern bättre :fakta .

För det kan ju inte vara så att jag är en sämre förare :gråta :sjuk

Yamaha, gixxer o kawas R-hojar runt tidigt 90-talet är riktigt hållbara, man gör inte motorer som man gjorde dem förr. och du e sämre än jag. :hej

Gustav

Hojlös
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Svart R1
När det gäller så gamla hojar är saker som skick, antal ägare och hur den blivit servad betydligt viktigare än märket på tanken.
En bra kawa är bättre än en dålig suzuki och viceversa....

Hittar du två frächa ex av vardera märke hade jag valt Kawa, den är snyggare! :)

Bifogat

• kaw-zx7r-92-bikepics-07540.jpg
    kaw-zx7r-92-bikepics-07540.jpg
    13.7 KB · Visningar: 260

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Gustav skrev:
När det gäller så gamla hojar är saker som skick, antal ägare och hur den blivit servad betydligt viktigare än märket på tanken.
En bra kawa är bättre än en dålig suzuki och viceversa....

Hittar du två frächa ex av vardera märke hade jag valt Kawa, den är snyggare! :)

10.jpg

helmert

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
nej
jag hade gärna provat om jag haft körkort.. =(
grejjen är att jag ska köpa en hoj som jag ska öva på och sedan ta kortet med... själv tycker jag den gröna zxr är skitsnygg men det finns riktigt snygga gsxr också... jag får iaf känslan av att zxr är dyrare och att det finns färre på marknaden. Jag drar slutsatsen att båda hojarna är snarlika i "hoj för pengarna".

Ugluk

Spritmoralens okrönte Pochahontas
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa GPZ900T
Sergeant skrev:
Den närmaste hojen är snyggast :bow
Jupp, men färgmatchningen med stället är übergayposering. :D
Tyder på en kille som vaxar bröstet och solar solarium på vintern.. ;) :hej

Nova

Back from California
Gick med
7 Apr 2003
Hoj
Kawasaki ZX9R-00 med Gianelli
Tycker båda två var jävligt fula om jag ska vara ärlig :zpy

OLJEKYLD GSXR

FÖRBJUD STARSTRIKER
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojuppehåll
GSXRen har mer effekt, mindre vikt och kortare hjulbas än ZXR. Jag hade köpt en GSXR, men troligen är jag lite jävig i frågan.

Hightuned

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2003
Hoj
Blandat japansk skrot
helmert skrev:
Tja
står i valet och kvalet mellan dessa två... om man tänker bort utseendet, vilken är då bäst? reservdelar, underhåll, kvalitet, vägegenskaper, prestanda.
Priset verkar ligga en aning högre på zxr 750n.. är det värt nåra tusen lappar mer?

Köp en gsxr har haft flera kawor och gixxers och ska du inte slant upp lite extra för en zx7r så är det inget snack om att suzukin är det bästa köpet, ballare stuk, mer ös, mer reserv delar bättre motor.

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Sergeant skrev:
Den närmaste hojen är snyggast :bow

Den "bakre" var min första hoj :) Kul o se den ibland om somrarna :)

Den "närmaste" är ju en original ZXR750 :p Syns inte det? :rodnar

Det kanske man ska testa? :) Att vaxa bröstet o sola lite ibland...... fast jag behöver inte sola. Jag säljer glass i solen o kommer hem som neger :(
Ingen D-vitaminbrist iaf :tummenupp

750RR

OLJEKYLD GSXR

FÖRBJUD STARSTRIKER
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojuppehåll
USD-gaffeln kom redan på -90, som enligt mig är mycket snyggare än -91 pga att till -91 så är kåpan mer aerodynamiskt utformad med lysena bakom en bit plast. 88-89 lider av konstig motorkaraktär och lite sämre markfrigång, men markfrigången räcker utan tvekan till för gatåka. Köp en -90 :), hittar du ingen så köp 88-89, gillar du plast framför lyset så köp en -91.

helmert

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
nej
man tackar för infon!
anledningen till att jag inte kollar på zx7r är inte för att inköpspiset är dyrare utan för att försäkringen på en sådan är mycket dyrare..

out4speed

Tabernakel
Gick med
18 Mar 2003
Hoj
Ducati 1000ss
Tycker personligen gixxern var ljusår bättre än kawan, ägde en gixxer och körde lite då och då med kawan, dessutom är man ute efter att sabba handlederna totalt är kawan ett gjutet val.

Fast utseendet på kawan är ju bra mycket grymmare än på gixxxer´n , men det var väl inte det du ville veta.

Är inte jävig heller , kör en gryyym Ninja själv nu.

Nyheter
Dags för äventyrlig motorcykelmässa

Kommande helg, den 8-9 mars...

Pirelli lanserar Diablo Powercrusier

All Rights Reserved Pire...

Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!

Ett avbrutet broms- eller k...

Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...