Gsxr 750 -99 kamkjedjespel??

Jippe

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Suzuki gsx-r 750 -99
Har precis bytt till manuell kamkjedjespännare på min gsxr 750-99, p.g.a att den automatiskaspännaren gav upp. Och eftersom den gjorde det på säsongens första tur så kommer jag inte ihåg hur hojen lät innan spännaren rasade och det började rassla. Efter bytet hörs inget rassel men dock ett vinande ljud som jag inte kan minnas fanns förut, jag justerade spännaren så att jag hadde ett kjedjespel på ca:7mm mellan kammarna kan det vara så att kjedjan är för hårt spänd & därmed orsakar vinandet?? Eller har vinandet funits förut fast jag inte tänkt på det? :confused:

wader

Ny medlem
Gick med
25 May 2004
Hoj
ninja
Jippe skrev:
Har precis bytt till manuell kamkjedjespännare på min gsxr 750-99, p.g.a att den automatiskaspännaren gav upp. Och eftersom den gjorde det på säsongens första tur så kommer jag inte ihåg hur hojen lät innan spännaren rasade och det började rassla. Efter bytet hörs inget rassel men dock ett vinande ljud som jag inte kan minnas fanns förut, jag justerade spännaren så att jag hadde ett kjedjespel på ca:7mm mellan kammarna kan det vara så att kjedjan är för hårt spänd & därmed orsakar vinandet?? Eller har vinandet funits förut fast jag inte tänkt på det? :confused:
:fyllisar måste ju bli bänken snart ju :yoparty jag hoppas det inte e nå problem med din hojj grabben men vad vet jag :kocko

Gildemeister

Ny medlem
Gick med
27 May 2003
Hoj
GSXR 750 -01, Jardine slipon, KN Filter och Power Commander
Jippe skrev:

Kollade just i servicemanualen och där står det igen om hur spänt det ska vara... men testa med att dra så hårt tills kedjan går av sedan släpper du ett kvarts varv :)
på min hoj så så rasslde innan sträckaren rasade efter bytet till en orginal så kom vinade ljudet tillbaka och det ska vina lite om dom...

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln