Silverryggen
S-BACK MOTARDS
- Gick med
- 15 Jun 2003
- Ort
- Halmstad
- Hoj
- Suzuki GSXR 7/11 -90 TURBO 247hk/210Nm KTM 525 EXC Motard/Enduro
Efter många års körande med sugmotor har jag insett att man kan plöja ner mängder med pengar i motorn utan att bli riktigt nöjd...
Så det enda raka verkar vara att tvångsmata den med turbo, och det är precis vad jag tänker göra!!
Grundmaterialet är en GSXR750 -90 med 1127-91 motor, se garage:
http://www.sporthoj.com/forum/garage.php?do=view&id=3120
Receptet är tänkt att vara följande:
-Turbo Mitsubishi TD04HL-16T/7 alt. 15G/6 alt. KKK24 till Volvo 5:a
-Marklund Svängd IC
-Marklund Plenum
-Rostfritt grenrör
-3" 20cm avgaspipa
-JECS Soppapump
-Malpassi BTR
-Någon form av öppen dumpventil
-Mikuni CV38 (moddade)
-Portad och plastad topp (orginal ventiler)
-APE Dragstänger med dito muttrar
-2mm cyllespacer = kompsänkning 10:1 > 8:1
-DYNA 2000 Tändsystem med laddtrycksretarder
-Gråa DYNA Lågohmsspolar med gråa grafitändkablar
-Någon form av svingförlängning
Målet är att köra på 98oktan och ha ca: 250 driftsäkra bakhjulshästar, vi får väl se om det blir så...Samt mycket BLING BLING. Jag kommer att ha experthjälp i form av LAHI som nu flyttat ut till "bästkusten", vi kommer nog ha mycket kul.
Skall försöka ta så mycket bilder som möjligt och dokumentera allt, har lusläst LAHI:s byggtråd m.fl och lärt mig massor.
Har letat runt ganska mycket efter begagnade turbo-delar men dom är inte så vanligt förekommande, fick dock ett tips av en här på SH att en annan medlem hade ett nästan komplett kitt till salu. Ett par PM senare och så här långt har jag kommit nu...Lite bilder på lådan jag packade upp idag.
Stay tuned, återkommer med mer bilder och info innom kort.
Så det enda raka verkar vara att tvångsmata den med turbo, och det är precis vad jag tänker göra!!
Grundmaterialet är en GSXR750 -90 med 1127-91 motor, se garage:
http://www.sporthoj.com/forum/garage.php?do=view&id=3120
Receptet är tänkt att vara följande:
-Turbo Mitsubishi TD04HL-16T/7 alt. 15G/6 alt. KKK24 till Volvo 5:a
-Marklund Svängd IC
-Marklund Plenum
-Rostfritt grenrör
-3" 20cm avgaspipa
-JECS Soppapump
-Malpassi BTR
-Någon form av öppen dumpventil
-Mikuni CV38 (moddade)
-Portad och plastad topp (orginal ventiler)
-APE Dragstänger med dito muttrar
-2mm cyllespacer = kompsänkning 10:1 > 8:1
-DYNA 2000 Tändsystem med laddtrycksretarder
-Gråa DYNA Lågohmsspolar med gråa grafitändkablar
-Någon form av svingförlängning
Målet är att köra på 98oktan och ha ca: 250 driftsäkra bakhjulshästar, vi får väl se om det blir så...Samt mycket BLING BLING. Jag kommer att ha experthjälp i form av LAHI som nu flyttat ut till "bästkusten", vi kommer nog ha mycket kul.
Skall försöka ta så mycket bilder som möjligt och dokumentera allt, har lusläst LAHI:s byggtråd m.fl och lärt mig massor.
Har letat runt ganska mycket efter begagnade turbo-delar men dom är inte så vanligt förekommande, fick dock ett tips av en här på SH att en annan medlem hade ett nästan komplett kitt till salu. Ett par PM senare och så här långt har jag kommit nu...Lite bilder på lådan jag packade upp idag.
Stay tuned, återkommer med mer bilder och info innom kort.
Bifogat
Last edited: