Lägg ner. Solbrillor är gjutet. Varför gubbigt (för övrigt börjar du ju komma upp i gubbålder nicke)? Vill man känna fartvinden å samtidigt skippa flugorna på hornhinnan så e d klockers m brillor.
F*n vad känsligt ämne det här var då. Jag ville ju bara kolla. Nu börjar nivån sjunka med personangrepp till och med. Flugor på hornhinnan är inget problem med visiret nere som ju är en del av finessen med visir.
PS. Det här är den "chockade polaren" i mitt första inlägg
Nu, snart tre sekel senare, när det finns mörka visir så finns det väl ingen anledning i världen att ha solbrillor.
Snart kommer nån att skriva att om man har visiret uppfällt så slipper man tvätta det på samma sätt som tröjkillarna skriver om tröja utanför skinnstället. Jag ska fan börja med tröja, solbrillor *och* mjukisbyxor så man slipper tvätta nederdelen på stället också. Sen ska jag köra hojen med kapellet på - bara ett hål för huvudet. Det bör inte gå att toppa den munderingen.
Påpekande: jag kör inte med mörka tearoffs eller spegelvisir för posörfaktorn. Det är för solskydd. Är det inte sol har jag mitt ofärgade visir.
Tyvärr är alla inte lika förutseende som du och tar med sig båda visiren när de är ute och kör Inget stort problem för mig dock, jag har mest tyckt att det är rätt åt dem som inte ser något hehehe
Man skall dock inte ringakta posörfaktorn...
Fan vad förvånad jag skulle bli om hela griden i nästa Moto GP har klart visir och solglasögon.
OK, jag och 64 andra har fel. Så ni känner igen mig nästa gång:
Snart kommer nån att skriva att om man har visiret uppfällt så slipper man tvätta det på samma sätt som tröjkillarna skriver om tröja utanför skinnstället. Jag ska fan börja med tröja, solbrillor *och* mjukisbyxor så man slipper tvätta nederdelen på stället också. Sen ska jag köra hojen med kapellet på - bara ett hål för huvudet. Det bör inte gå att toppa den munderingen.
...Jag tycker också att solglasögon känns som flanellskjorta och skinnväst och Yamaha DT-50 vid grillplatsen vid sjön vid bruksorten och turkosa flickor...
Hur jävla ung är du? Själv brände man runt på en sån här Yamaha FS-1, fast lite ballare. Hade ett högt svart avgassystem som man brände sig på och en Nolan N33. På den tiden var hjälmen i paritet med att ha ögonscanner till ytterdörren hemma.
Hjälm? Inte en chans, det förstörde ju frillan.Hur jävla ung är du? Själv brände man runt på en sån här Yamaha FS-1, fast lite ballare. Hade ett högt svart avgassystem som man brände sig på och en Nolan N33. På den tiden var den hjälmen i paritet med att ha ögonscanner till ytterdörren hemma. Måste erkänna att jag körde med SunPocket solglasögon i den hjälmen...
Precis. Ändå har jag MER förståelse för en tröja utanför stället än solglasögon i hjälm.
Det KAN iaf finnas en liten poäng med tröja utanpå om det är kallt, tex. Men solbrillor. Nejdu.
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar
Foto: Liza Simonsson Fra... |
|
Var femte trafikant respekterar inte stopplikten
En ny undersökning där Riks... |
|
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|