haha tappa fokus?? sen när har en tråd på sporthoj någonsin haft fokus???
word
underhållningsvärdet är dock på högsta nivå här inne
haha tappa fokus?? sen när har en tråd på sporthoj någonsin haft fokus???
Min KTM 640 SM är übertuff
Jag förstår inte vad som är så praktiskt med att ha solglasögon i hjälmen. Ett extravisir har man instoppat innanför stället (runt sidan på magen, vid njurarna). Jag körde dagsetapper på 60+ mil på en CBR1000RR utan att märka av att visiret ligger där.
Ok, en kort summering innebär alltså att jag är gubbig då:
* Jag kör alltid med solbrillor under visiret. Mörka visir eller släpa med sig ett extravisir finns inte i min värld.
* Jag kör f.n. med collegetröja över stället, detta p.g.a. att stället annars repar tanken när jag lägger mig över den.
Kontentan är alltså att jag kan vara ÜBERTUFF och köra med mörkt visir och utan collegetröja. Lik förbaskat fortsätter jag i samma gubbanda & kör med ovan konfiguration.
Låt oss ta det långsamt så även stockholmarna förstår (jolåsatte).
1. Man vill högst troligen i alla fall ha solbrickorna med sig när man poserar bredvid sin nypolerade pärla vid fiket*.
2. Med ett normalt visir och solbrillor är man garderad mot det mesta.
3. En KTM alltid übertuff, men det gäller enbart enduromodeller som brukas i geggdiken, kör man KTM på asfalt har man gjort fel från början**.
/J
* Det jävliga är att posörfaktorn är det viktigaste i ett röktonat/spegel/iridiumvisir är så stenhård att man ändå måste ha det på när man rullar in...
** Så vida det inte är en RC8...
* Jag kör alltid med solbrillor under visiret. Mörka visir eller släpa med sig ett extravisir finns inte i min värld.
* Jag kör f.n. med collegetröja över stället, detta p.g.a. att stället annars repar tanken när jag lägger mig över den.
Det är redan kört för dig då du åker Busa. Det är ungefär lika fränt som en Kawa 125:a.
Mörka visir är en 2000-talspryl så det är bara att vänja dig. Dock är SHOEIs svindyra men riktigt bra, ca 800 pesos.
Nr 2 var en helt ny för mig faktiskt. Att man slipper tvätta stället brukar vara standard-ursäkten även om vissa skriver att de inte vill visa kalaskulan i all sin glans alt. att de har ett fult ställ. Vad har du för ställ som repar tanken egentligen?
Man vill högst troligen i alla fall ha solbrickorna med sig när man poserar bredvid sin nypolerade pärla vid fiket*.
Och min kontring skulle ju varit att jag lätt kan slänga på ett mörkt visir & kasta tröjan men hur lätt byter du till en riktig hoj?
Kanske skulle ha varit lite tydligare i pollen och lagt till "vid solsken". Är det molnigt eller regn så kör jag med klart visir och antar att solglasögon-förespråkarna har glajjerna i kutsen.
har arai.. byter bara visir när det gammla är trasigt
Mörka visir är en 2000-talspryl så det är bara att vänja dig...
2000-talsgrej ? Nä, jag hade minsann mörkt visir på min Tommy-hjälm 1983. Det var samma år jag frontade med en lastbil. Så det minns jag.
Säker på att du inte bara glömt att ta av den icke transparenta skyddsfilmen?
Säker på att du inte bara glömt att ta av den icke transparenta skyddsfilmen?
Gubbigt är väl att inte bry sig om vad andra tycker utan endast bry sig om den praktiska biten?
dvs vara trevlig, dricka måttligt med alkohol, vakna tidigt, äta rågbröd, veckohandla, underhållsladda osv
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar
Foto: Liza Simonsson Fra... |
|
Var femte trafikant respekterar inte stopplikten
En ny undersökning där Riks... |
|
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|