Guitar Hero 3

Martein

därför att älg
Gick med
5 Jun 2006
Ort
home is whare i duschrunkar
Hoj
gixxah sevenfifteh
Gjorde så sent som nån vecka sen narr av en kompis som tyckte att spelet "Guitar Hero 3" var ungefär det roligaste som fans.
Hon hade kört det hos nån kompis och var efter det helt såld och var tvungen att ha det osv osv.
"Du kan få låna min luftgitarr annars" lät det från mig då...

Men nu efter ett par dagars spelande hos en annan kompis( jo jag har som ni ser här minst 2 kompisar) så är det det enda jag kan tänka på! :yoparty
Jag har varit tålig mot rock innan men efter spelet har det ökat lavinartat och det enda som går i min ledsna etta är spellistan på hela 30 rocklåtar.
Funderar på om man ska köpa det till datorn, till PS2:an eller om man rent av ska investera i en PS3 :3freak...
På tal om PS3 så har jag en till kompis(!) på semester i Hong Kong som säger att dom kostar runt 3 lakan där, är dom kompatibla med sverjet?

Nån mer som har spelat det och är såld? :rock
 

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Ort
Nypan
Hoj
KTM 1090 ADV S
Japp det är grymt, själv har jag inte råd med Xbox360 och ny tv så det får bli hos "vänner". Ska ner nu och försöka klara "One" med Metallica på hard.
 

Hinkas

Sege säger: KÖR!
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Sveg/Härjedalen
Hoj
Mellan hojar
Vi spelade det så sent som i tisdags på fyllan. Klarade ut det på medium, men i slutet var vi så dragna så det blev jobbigt... Dragonforce låten fick jag kramp typ halvvägs in i introt eller nått, helvetes vilken låt!

Edit: Jag ska köpa det till PS3 så fort jag köpt en PS3'a... Jag har ju bara PS2, xbox och xbox360 :tungan
 
Last edited:

MikkE

Guest
Jag har lirat GH II en hel del och tycker att det är jävligt kul, fruktansvärt roligt! Och roligare är det om man lirar med en till bredvid sig, 2 player mode.
Ska lite GH III ikväll och ser mkt fram mot det HOHO!!
 

Martein

därför att älg
Gick med
5 Jun 2006
Ort
home is whare i duschrunkar
Hoj
gixxah sevenfifteh
Lirade det inatt till kl 5 imorse.

Tänkte klara en låt på hard för att djävlas med polaren som äger det men var för trött :(

Helvetes jävlar!

Tamigfan exakt så var det för mig, när det gick för bra mot slutet så teamade han o tjejen hans ihop sig o satte sig framför datorn och blastade första bästa ljud på högsta, jag skämtar inte, så var det. Då förstod jag att det var dags att göra kväller..


Ang basenhet igen så har man ju fördelen med datorn att man kan ladda ner låtar utan att köpa "live" eller motsvarande tjaffs... Är graffen så mkt sämre på dattan?
 

Fotrally

Olika
Gick med
8 Mar 2004
Ort
Höga Kusten
Hoj
Honda CBR1000RR -08, SP Copperhead MX125 -07
Ang basenhet igen så har man ju fördelen med datorn att man kan ladda ner låtar utan att köpa "live" eller motsvarande tjaffs...

Som för PS3 då... ;)

PS3-spelen är regionsfria så det är lugnt på den biten. Men varför inte lägga till 1000kr och få en i Sverige med garanti?
 

Yasha

Dammas bitch
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
Hojlös
Eftersom vi redan har Wii hemma, så köpte jag GH3 till den och trodde att min 14-åriga dotter skulle bli glad. Fick SÅ mycket skäll, för hon skulle minsann köpa det till Xbox 360 eller PS3. När hon hade råd att köpa en av dem... :va

Nu spelar hon som f-n på Wii och jag fattar inte hur hon hinner med. Jag börjar bli riktigt gammal, tyckte det var svårt på easy, kämpar på medium och hon bara seglar igenom hard som om det var ingenting. J-a unge... :mad:

Hur som helst, är det SÅ J-A skitkul och jag är absolut ingen fan av rock. Jag räknar mig själv som 80-talsblippbloppare. :D

Hela familjen spelade på Juldagen, från 9-65 år. 14-åringen lirar brallorna av oss alla. (hon är den enda som spelat GH tidigare)

Vi väntar på leverans av extragitarren. Den släpptes 21/12, men har inte dykt upp hemma än. :mad: Dottern vill ha Monsters och den kan tydligen bara fås i co-op mode. (undrar om hon skäller ut mig för att jag är för kass...)
 

flöjt

Ny medlem
Gick med
13 Jul 2003
Ort
Gävle
Hoj
GSR 750 -12
PS3 är klart övervärderad, fortfarande inga spel som grafikmässigt knäcker en XBOX 360 Elite, om man nu inte vill ha tag i en Blue-ray innan det försvinner....:D

Håller med där, själv har jag alltid varit helt frälst vid PS1 och PS2 men nu när jag ska köpa PS3 så har jag lusläst gametrailers.com och där hittar jag inte en enda jämförelsevideo mellan 360 och ps3 där nåt är snyggare än det andra.
Lite tråkigt... Det som faller till PS3ans fördel är numera en näve med några speciella spel.
 

Mr EmCom

Sporthojsnörd
Gick med
10 Jan 2006
Ort
Örebro
Hoj
KTM 250 Freeride
Eftersom vi redan har Wii hemma, så köpte jag GH3 till den och trodde att min 14-åriga dotter skulle bli glad. Fick SÅ mycket skäll, för hon skulle minsann köpa det till Xbox 360 eller PS3. När hon hade råd att köpa en av dem... :va

Nu spelar hon som f-n på Wii och jag fattar inte hur hon hinner med. Jag börjar bli riktigt gammal, tyckte det var svårt på easy, kämpar på medium och hon bara seglar igenom hard som om det var ingenting. J-a unge... :mad:

Hur som helst, är det SÅ J-A skitkul och jag är absolut ingen fan av rock. Jag räknar mig själv som 80-talsblippbloppare. :D

Hela familjen spelade på Juldagen, från 9-65 år. 14-åringen lirar brallorna av oss alla. (hon är den enda som spelat GH tidigare)

Vi väntar på leverans av extragitarren. Den släpptes 21/12, men har inte dykt upp hemma än. :mad: Dottern vill ha Monsters och den kan tydligen bara fås i co-op mode. (undrar om hon skäller ut mig för att jag är för kass...)
Är det hon?
http://www.snabbstart.com/film/b98d558df9

edit: var visst en kille i filmen. Skit samma, det är fan sjukt.
Han lär ju ligga och skaka i epilepsianfall efteråt.. Kan ju inte vara hälsosamnt :gnissla
 
Last edited:

mjukis

Alex Pappa
Gick med
25 Mar 2003
Ort
Västervik
Hoj
nietjunie
Tamigfan exakt så var det för mig, när det gick för bra mot slutet så teamade han o tjejen hans ihop sig o satte sig framför datorn och blastade första bästa ljud på högsta, jag skämtar inte, så var det. Då förstod jag att det var dags att göra kväller..


Ang basenhet igen så har man ju fördelen med datorn att man kan ladda ner låtar utan att köpa "live" eller motsvarande tjaffs... Är graffen så mkt sämre på dattan?

Finns GH te PC oxå!? Snyggt, visste jag inte om, och jag som va på g att köpa nån konsoll bara för att kunna spela skiten!

Vart inhandlar man det billigast?
 

Uppohoppa

Ny medlem
Gick med
21 Jun 2007
Ort
Hemma
Hoj
Suzuki
Jo GH3 finns till PC men är inte att rekommendera. Jag tycker det laggar på PC. Stor skillnad mot PlayStation2 som jag också provat på.

Någon mer som har samma problem?
 

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Eskilstuna[Ärla]
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Provade spela i julas hos föräldrarna. Skitsvårt var det! Men grymma låtar och kul att prova på :-D
Föredrar riktig gura dock
 

Jhoony

Ny medlem
Gick med
15 Nov 2006
Ort
Karlstad
Hoj
GPz 900r & XL 600R
Jo GH3 finns till PC men är inte att rekommendera. Jag tycker det laggar på PC. Stor skillnad mot PlayStation2 som jag också provat på.

Någon mer som har samma problem?

Laggar lite ibland, funkar bättre om jag stänger ner all skit, typ Firefox, Steam, MSN o.s.v., innan jag börjar lira. Konstigt nog gjorde det ingen större skillnad om jag ställde ner grafiken.

Läskigt kul spel i vilket fall.
 

mjukis

Alex Pappa
Gick med
25 Mar 2003
Ort
Västervik
Hoj
nietjunie
Jo GH3 finns till PC men är inte att rekommendera. Jag tycker det laggar på PC. Stor skillnad mot PlayStation2 som jag också provat på.

Någon mer som har samma problem?

Om det laggar på en Core 2 med 8800 gfx så äre wätt dumt att ens släppa GH till PC...
 

crossniklas

Scooterbög
Gick med
27 Feb 2005
Ort
Norrort
Hoj
SR172
Brorsan fick i julklapp, i vilket fall som helst, helt sjukt kul!

Favoriterna är ju Pat Benatar - Hit Me With Your Best Shot och In Flames - Take This Life :yoparty
 

morlock

1080p till folket!
Gick med
7 Oct 2004
Ort
Sundsvall
Hoj
Hojlös =/
PS3 är klart övervärderad, fortfarande inga spel som grafikmässigt knäcker en XBOX 360 Elite, om man nu inte vill ha tag i en Blue-ray innan det försvinner....:D
Det har 360-spelen fixat tillräckligt bra själv med RRoD och repade skivor. :D

Skämt åsido, du har inte sett, Heavenly Sword, Uncharted, GT5 Prologue, Ratchet & Clank, UT3 m.m...
 

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Skåne
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
Fick en trautlös gitarr i julklapp. Satan vad det ska rockas framöver. :wuhuu
 
Nyheter
Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Top