Gul grupp den 18/9 på Knutstorp…

The Frog

Ny medlem
Gick med
15 Apr 2005
Hoj
Suzuki gsxr 750
Söker med ljus och lyckta efter en ledig plats i GUL grupp på Knutstorp den 18/9. Har ni en plats över, vill sälja er plats eller dyligt…….kontakta mig.

CorbenDallas

Memento te mortalem esse!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Två svarta och en röd
Jag passar på att påminna om vad som gäller gällande bokningar av platser.
Någon kan ju ha missat informationen för den har ju bara stått på vår hemsida hela året... :tungan

"Heldagar (Knutstorp och Anderstorp)
Bokning för medlem öppnar enligt datum tre månader innan körningen. Bokning för icke medlem öppnar enligt datum två månader innan körning. (Exempel: körning på Knutstorp den 29 december, då släpps bokningen för medlemmar den 29 september och icke medlemmar den 29 oktober.)
Bokningen stänger 14 dagar innan körningen sker. Även då möjligheten att använda marknadsplatsen. De som enligt denna lista är anmälda är de enda som kan delta på körningen."

Försäljning av platser är alltså EJ tillåtet. Med stor sannolikhet även "dyligt".
Marknadsplatsen är alltså ända sättet att få en plats.

The Frog

Ny medlem
Gick med
15 Apr 2005
Hoj
Suzuki gsxr 750
Ledsen om jag sidsteppade reglementet, men var hittar jag som ickemedlem den sk "marknadsplatsen". Hittar nämligen ingen dylig på sydskanes hemsida.

gamle

http://www.sydskanesemse.nu/
Gick med
3 Jul 2003
Hoj
Triumph Sprint St -05 Gixxer 1000 K6
Ledsen om jag sidsteppade reglementet, men var hittar jag som ickemedlem den sk "marknadsplatsen". Hittar nämligen ingen dylig på sydskanes hemsida.

Alla platser som för tillfället är lediga syns om dom är icke bokade eller på marknasplatsen ser du ingen skilnad på. Just nu fins endast GRÖNA platser kvar

Och så fins det plats för flaggisar. Passa på boka inann dom tar slut:yoparty

Last edited:

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Försäljning av platser är alltså EJ tillåtet. Med stor sannolikhet även "dyligt".
Marknadsplatsen är alltså ända sättet att få en plats.
Det enda "dyligt" som kan dyka upp efter MP stängt är att någon, som bokat sig i gul och inte kan köra, dyker upp på Knudan och överlåter platsen där.

CorbenDallas

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Två svarta och en röd
Det enda "dyligt" som kan dyka upp efter MP stängt är att någon, som bokat sig i gul och inte kan köra, dyker upp på Knudan och överlåter platsen där.

Den möjligheten har också stoppats eftersom vissa tyvärr bryr sig mer om några futtiga hundralappar än om att folk ska köra säkert på banan. Vi har alltså på detta vis fått in totala nybörjare i vit/röd grupp, vilket kunde slutat illa.

Det är tråkigt att det hela tiden ska upp tråkiga regler som hindrar oss från att sköta verksamheten på ett smidigt sätt, men alla är tyvärr inte födda med sunt förnuft...

The Frog

Ny medlem
Gick med
15 Apr 2005
Hoj
Suzuki gsxr 750
Det må vara som så att jag är lite trög att fatta, men var informerar/överlåter/erbjuder en ickemedlem sin bokade plats till någon annan hugad spekulant, självfallet utan att profitera utan endast i syfte att låta någon annan lycklig köra/överta kostnaden, om det visar sig att förstnämnda tyvärr inte kan närvara vid körtillfället?

Den enda ”marknadsplats” jag hittar på sydskanes hemsida är rubriken ”bokningssystemet” som mycket riktigt visar att det finns obokade gröna platser kvar, inget i grupperna gul, röd eller vit, men nog händer det väl att någon redan bokad tyvärr inte kan komma varvid en lucka uppstår, en lucka som någon annan kan fylla. Vänligen berätta för denne trögtänkte var jag hittar dessa eventuellt uppkomna luckor…

Swappe

Radical Riders
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
uhm.. ingen!
Du får helt enkelt logga in med jämna mellanrum och kolla i bokningssystemet om det finns någon ledig plats i Gul grupp.

(MP Marknadsplatsen är inget ställe som man kan logga in på. Detta är endast en term för en redan bokad individ som vill lägga ut sin plats för någon annan att ta över)

Maverick_ou812

Gick med
30 Sep 2004
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Inte i dagsläget.
Oki, nyhet för mig. Var hittar jag den infon?

Den möjligheten har också stoppats eftersom vissa tyvärr bryr sig mer om några futtiga hundralappar än om att folk ska köra säkert på banan. Vi har alltså på detta vis fått in totala nybörjare i vit/röd grupp, vilket kunde slutat illa.

Det är tråkigt att det hela tiden ska upp tråkiga regler som hindrar oss från att sköta verksamheten på ett smidigt sätt, men alla är tyvärr inte födda med sunt förnuft...
Köper förklaringen och håller med om att säkerheten SKA gå först men att anta denna regeln generellt verkar stelbent. Dessutom är beslutet tagit mitt i säsongen vilket innebär olika regler vid olika tillfällen.
Om jag hade haft kvar min plats i röd nu och Busis velat köra så skulle vi alltså inte, som läget är nu, kunna överlåta platsen mellan oss på plats på Knudan?

Last edited:

CorbenDallas

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Två svarta och en röd
Oki, nyhet för mig. Var hittar jag den infon?
Informationen står på hemsidans förstasida tex. Om än inte i klartext gällande just det här.

Det har också gått ut ett jättemail i samband med Anderstorpskörningen.[/QUOTE]

Köper förklaringen och håller med om att säkerheten SKA gå först men att anta denna regeln generellt verkar stelbent. Dessutom är beslutet tagit mitt i säsongen vilket innebär olika regler vid olika tillfällen.
Om jag hade haft kvar min plats i röd nu och Busis velat köra så skulle vi alltså inte, som läget är nu, kunna överlåta platsen mellan oss på plats på Knudan?
Regeln har antagits för att undvika fler sådana fadäser.
Det är helt riktigt, det hade ni inte kunnat göra. Det är jättetrist att det här ska drabba skötsamma och vettiga medlemmar.
Inte för att du är bland dom men ändå... :tungan

Woodster

Jo då...
Gick med
8 Jul 2006
Hoj
ZX-6RR -08

Finns det inte medlemar som är nybörjare då? Som kan anmäla sig i "fel grupp" pga det är enda gruppen med plats kvar just när dom ska boka sig...där finns juh ingen regel för det juh...

CorbenDallas

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Två svarta och en röd
Finns det inte medlemar som är nybörjare då? Som kan anmäla sig i "fel grupp" pga det är enda gruppen med plats kvar just när dom ska boka sig...där finns juh ingen regel för det juh...

Det finns kanske ingen uttalad regel, men det finns en del åtgärder. En av dom är att helt enkelt hindra dom från att köra. Att boka sig i fel grupp är respektlöst mot resten av medlemmarna i föreningen och sådant beteende hör inte hemma i en förening.

Maverick_ou812

Gick med
30 Sep 2004
Hoj
Informationen står på hemsidans förstasida tex. Om än inte i klartext gällande just det här.

Det har också gått ut ett jättemail i samband med Anderstorpskörningen.

Regeln har antagits för att undvika fler sådana fadäser.
Det är helt riktigt, det hade ni inte kunnat göra. Det är jättetrist att det här ska drabba skötsamma och vettiga medlemmar.
Inte för att du är bland dom men ändå... :tungan
Helt okej, har läst Anderstorpsmailet nu igen. :tummenupp

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro

Det har också gått ut ett jättemail i samband med Anderstorpskörningen.

Information som inte är i klartext kan lätt misstolkas, problematiken ligger kanske i att icke medlemmar inte fått detta Anderstorpsmail, dom som körde på Anderstorp läste säkert mailet men dom som inte körde då?

För att minska antalet mail/telefonsamtal till SSMSE så kunde man kanske lägga ut all nödvändig information och regler på hemsidan i klartext.

Icke medlemmar är ju som jag tolkar det dom som vet minst och därmed gör mest fel pga dom inte vet vad som gäller.

Hur når SSMSE ut med viktig info till icke medlemmar i dagsläget?

Robz

Guest

Det står tydligt vid bokningen "Mellan, Snabb, Snabbast"!
Vi kan inte klocka och hålla reda på vem som kör "snabbt" - Jag förutsätter att envar själv VET om man är snabbare än genomsnittet i Gul.
Finns de som passar i Röd efter endast en körning, en del kan det ta åravis för. En del VILL inte köra fort, och passar då endast i Grön och Gul.
Att anmäla sig i fel grupp är korkat och farligt - det bör man nog själv begripa.

Hur som helst - det är upp till den enskilde att avgöra - klarar man inte det själv kan man få råd av en Instruktör.
Att som fullständig nybörjare hamna i Vit är för mig helt obegripligt.

CorbenDallas

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Två svarta och en röd
Information som inte är i klartext kan lätt misstolkas, problematiken ligger kanske i att icke medlemmar inte fått detta Anderstorpsmail, dom som körde på Anderstorp läste säkert mailet men dom som inte körde då?
Informationen på förstasidan på hemsidan kan inte misstolkas. Den är väldigt klar. Däremot står det inte i klartext att just detta förfarande som diskuterades inte längre är tillåtet.

För att minska antalet mail/telefonsamtal till SSMSE så kunde man kanske lägga ut all nödvändig information och regler på hemsidan i klartext.
Absolut och det jobbas på det också. Det har dock visat sig vara en rätt så stor process.

Icke medlemmar är ju som jag tolkar det dom som vet minst och därmed gör mest fel pga dom inte vet vad som gäller.
Jag vågar inte svara på att så faktiskt är fallet, det är inte alls säkert. Vad jag vet är att en del medlemmar också gör saker tokigt. Det räcker inte att informera. Folk måste läsa det också. Mail/utskick/information som är längre än tre rader läses sällan...

Hur når SSMSE ut med viktig info till icke medlemmar i dagsläget?
Det finns bara en kanal och det är hemsidan.

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Informationen på förstasidan på hemsidan kan inte misstolkas. Den är väldigt klar. Däremot står det inte i klartext att just detta förfarande som diskuterades inte längre är tillåtet.
Bra, när denna information uppdaterats så kommer en del av arbetsbördan att minska för SSEMSE :tummenupp

Last edited:

Maverick_ou812

Gick med
30 Sep 2004
Hoj
Det står tydligt vid bokningen "Mellan, Snabb, Snabbast"!
Vi kan inte klocka och hålla reda på vem som kör "snabbt" - Jag förutsätter att envar själv VET om man är snabbare än genomsnittet i Gul.
Finns de som passar i Röd efter endast en körning, en del kan det ta åravis för. En del VILL inte köra fort, och passar då endast i Grön och Gul.
Att anmäla sig i fel grupp är korkat och farligt - det bör man nog själv begripa.

Hur som helst - det är upp till den enskilde att avgöra - klarar man inte det själv kan man få råd av en Instruktör.
Att som fullständig nybörjare hamna i Vit är för mig helt obegripligt.
Inte för mig, läser man på hemsidan så får man denna information under rubriken GRUPPINDELNINGAR:

"När du kör med Sydskanes Emse så erbjuder vi dig framför allt SÄKER KÖRNING. Detta gör vi i form av bankörning, främst på Sturup Raceway belägen vid Sturups flygplats men i viss mån även på andra banor i Sverige. Vid dessa tillfälle finns olika nivåer:

· INTRO - d.v.s de som aldrig kört på bana
· GRÖN och GUL - för de som hanterar bankörning
· RÖD - för de som har kört mycket på bana
· VIT - för de som kör ex. oreggade hojar eller med tidtagning
· SVART - för dig som har giltig licens för roadracing.
"

Vi som medlemmar vet ju vad som gäller men i detta fallet kan det varit nån oreggad hoj som följt informationen ovan.
I övrigt så har du helt rätt (som du ofta har), att anmäla sig i fel grupp är korkat och farligt - det bör man nog själv begripa.

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning