Ledsen om jag sidsteppade reglementet, men var hittar jag som ickemedlem den sk "marknadsplatsen". Hittar nämligen ingen dylig på sydskanes hemsida.
Det enda "dyligt" som kan dyka upp efter MP stängt är att någon, som bokat sig i gul och inte kan köra, dyker upp på Knudan och överlåter platsen där.Försäljning av platser är alltså EJ tillåtet. Med stor sannolikhet även "dyligt".
Marknadsplatsen är alltså ända sättet att få en plats.
Det enda "dyligt" som kan dyka upp efter MP stängt är att någon, som bokat sig i gul och inte kan köra, dyker upp på Knudan och överlåter platsen där.
Det enda "dyligt" som kan dyka upp efter MP stängt är att någon, som bokat sig i gul och inte kan köra, dyker upp på Knudan och överlåter platsen där.
Oki, nyhet för mig. Var hittar jag den infon?Inte i dagsläget.
Köper förklaringen och håller med om att säkerheten SKA gå först men att anta denna regeln generellt verkar stelbent. Dessutom är beslutet tagit mitt i säsongen vilket innebär olika regler vid olika tillfällen.Den möjligheten har också stoppats eftersom vissa tyvärr bryr sig mer om några futtiga hundralappar än om att folk ska köra säkert på banan. Vi har alltså på detta vis fått in totala nybörjare i vit/röd grupp, vilket kunde slutat illa.
Det är tråkigt att det hela tiden ska upp tråkiga regler som hindrar oss från att sköta verksamheten på ett smidigt sätt, men alla är tyvärr inte födda med sunt förnuft...
Informationen står på hemsidans förstasida tex. Om än inte i klartext gällande just det här.Oki, nyhet för mig. Var hittar jag den infon?
Regeln har antagits för att undvika fler sådana fadäser.
Köper förklaringen och håller med om att säkerheten SKA gå först men att anta denna regeln generellt verkar stelbent. Dessutom är beslutet tagit mitt i säsongen vilket innebär olika regler vid olika tillfällen.
Om jag hade haft kvar min plats i röd nu och Busis velat köra så skulle vi alltså inte, som läget är nu, kunna överlåta platsen mellan oss på plats på Knudan?
Den möjligheten har också stoppats eftersom vissa tyvärr bryr sig mer om några futtiga hundralappar än om att folk ska köra säkert på banan. Vi har alltså på detta vis fått in totala nybörjare i vit/röd grupp, vilket kunde slutat illa.
Finns det inte medlemar som är nybörjare då? Som kan anmäla sig i "fel grupp" pga det är enda gruppen med plats kvar just när dom ska boka sig...där finns juh ingen regel för det juh...
Helt okej, har läst Anderstorpsmailet nu igen.Informationen står på hemsidans förstasida tex. Om än inte i klartext gällande just det här.
Det har också gått ut ett jättemail i samband med Anderstorpskörningen.
Regeln har antagits för att undvika fler sådana fadäser.
Det är helt riktigt, det hade ni inte kunnat göra. Det är jättetrist att det här ska drabba skötsamma och vettiga medlemmar.
Inte för att du är bland dom men ändå...
Informationen står på hemsidans förstasida tex. Om än inte i klartext gällande just det här.
Det har också gått ut ett jättemail i samband med Anderstorpskörningen.
Finns det inte medlemar som är nybörjare då? Som kan anmäla sig i "fel grupp" pga det är enda gruppen med plats kvar just när dom ska boka sig...där finns juh ingen regel för det juh...
Hur når SSMSE ut med viktig info till icke medlemmar i dagsläget?
Informationen på förstasidan på hemsidan kan inte misstolkas. Den är väldigt klar. Däremot står det inte i klartext att just detta förfarande som diskuterades inte längre är tillåtet.Information som inte är i klartext kan lätt misstolkas, problematiken ligger kanske i att icke medlemmar inte fått detta Anderstorpsmail, dom som körde på Anderstorp läste säkert mailet men dom som inte körde då?
Absolut och det jobbas på det också. Det har dock visat sig vara en rätt så stor process.
För att minska antalet mail/telefonsamtal till SSMSE så kunde man kanske lägga ut all nödvändig information och regler på hemsidan i klartext.
Jag vågar inte svara på att så faktiskt är fallet, det är inte alls säkert. Vad jag vet är att en del medlemmar också gör saker tokigt. Det räcker inte att informera. Folk måste läsa det också. Mail/utskick/information som är längre än tre rader läses sällan...
Icke medlemmar är ju som jag tolkar det dom som vet minst och därmed gör mest fel pga dom inte vet vad som gäller.
Det finns bara en kanal och det är hemsidan.
Hur når SSMSE ut med viktig info till icke medlemmar i dagsläget?
Bra, när denna information uppdaterats så kommer en del av arbetsbördan att minska för SSEMSEInformationen på förstasidan på hemsidan kan inte misstolkas. Den är väldigt klar. Däremot står det inte i klartext att just detta förfarande som diskuterades inte längre är tillåtet.
Inte för mig, läser man på hemsidan så får man denna information under rubriken GRUPPINDELNINGAR:Det står tydligt vid bokningen "Mellan, Snabb, Snabbast"!
Vi kan inte klocka och hålla reda på vem som kör "snabbt" - Jag förutsätter att envar själv VET om man är snabbare än genomsnittet i Gul.
Finns de som passar i Röd efter endast en körning, en del kan det ta åravis för. En del VILL inte köra fort, och passar då endast i Grön och Gul.
Att anmäla sig i fel grupp är korkat och farligt - det bör man nog själv begripa.
Hur som helst - det är upp till den enskilde att avgöra - klarar man inte det själv kan man få råd av en Instruktör.
Att som fullständig nybörjare hamna i Vit är för mig helt obegripligt.
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
LEGO Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|