Gumball 3000 anmält av anonym.

Ankan1

Ny medlem
Gick med
14 Jul 2011
Pendlar i Skåne mellan storstaden och landet.
Hoj
Suzuki Hayabusa / Honda Super Blackbird
Någon har tydligen anmält Polisens agerande i samband med Gumball 3000.Anmälaren tyckte tydligen att man skulle satt stop för det hela vid betalstationen i Malmö och frågan blir ju då varför när ingen gjort sig skyldig till brott förrän man ertappas för detta brott och kanske senare fälls för bottet ifråga.Ska man nu börja stoppa folk innan de eventuellt begått brott som en kraftig hastighetsöverträdelse !?.LOL.Anmälaren är enligt min egen tankegång förmodligen någon form av fordonshatare i och med sitt agerande. :tummenner

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=96&artikel=5546786

Last edited:

Spiido

Medlem
Gick med
19 Jun 2012
Hoj
En jättesnabb
Det är förmodligen en klassiskt snål och fattig Svensk som är grön av avund utav att se hur dom stora pojkarna leker :D

Gearbox

Träffar apex med slumpmässig precision
Gick med
24 Feb 2010
Hoj
ZX10R
Anmälaren var säkert med i loppet och till slut insåg sitt fatala misstag angående val av tävlingsfordon och försökte blåsa av hela skitenGoldwing.jpg

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Tillfällligt utan
Tycker polisen hade en ganska bra iställning till rallyt.. Va väl nån polis i sthlm som uttalade sig och sa att det va bättre att försöka köra ivägen för dom än att bötfälla för böterna ändå inte skulle göra någon skillnad i deras djupa fickor :gnissla

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Tillfällligt utan

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Efter piratebay borde det väl gå att anmäla för medhjälp till fortkörning?

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Nu stämmer det väl inte riktigt att man inte är skyldig till brottet förrän man åker dit, man begår ju faktiskt brottet även om man inte åker dit...
Men även då, det är väl i princip bara att ställa sig och förverka fordonen? (Angående polisen som tyckte att det inte spelade nån roll med böterna)...
Själv har ja väl inte direkt någon åsikt åt endera håll i den här frågan. Kommer antagligen fortsätta att inte ha någon större åsikt även den dagen när någon av dem ramponerar en tant i en kinesisk småbil med säkerhet som en materialförsvagad aluminiumburk heller.

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Tillfällligt utan
Nu är jag ett stort gumball fan så jag kanske har färgade åsikter. Men tycker det borde va bättre att stänga av vägen de åker och låta de härja fritt. Skulle gå åt mindre resurser och minska risken för olyckor :tummenupp

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Nej. Miura är det coolaste åket från Lamborghini någonsin.

Äh, det där är ju en sån klyscha! :)

De börjar de ju brinna titt som tätt vilket jag har svårt att tycka är en bra konstruktion...

Och SVn låter ju som om allt helvete bryter ut på en och samma gång där bak utan att det faktiskt tar eld :)

Last edited:

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Tillfällligt utan
Nej. Miura är det coolaste åket från Lamborghini någonsin.

Ska vi va nostalgiska så är ju countachen i en helt egen liga.. Men varken den eller miuran är väl något man gärna kör med :gnissla

Va iofs en tapper svensk som körde gumball med en countach i år :bow

MG_1922.jpg

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Ska vi va nostalgiska så är ju countachen i en helt egen liga.. Men varken den eller miuran är väl något man gärna kör med :gnissla

Va iofs en tapper svensk som körde gumball med en countach i år :bow

MG_1922.jpg

Jag hållet med, jag tycker också Countachen är coolare än Miuran.

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
För oss som gillar V12-Lambos

Mycket kul kuriosa i den, bland annat historien bakom den verkningslösa (förutom att den försämrade aerosynamiken utan att ge något marktryck) vingen på Countachen och att Miuran inte gick att bygga racerbil av.

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Tillfällligt utan
I avdelningen tuner-Lambos tycker jag Underground Racing är överlägsna. 1500hk i en Gallardo som ser ut som en standardbil. Ja tack.

Det som är så coolt med oakleydesigns är att dom slopat 4wd men ändå inte överdrivit effektuttaget

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Det som är så coolt med oakleydesigns är att dom slopat 4wd men ändå inte överdrivit effektuttaget

Du kan få bakhjulsdrift på UR-bilarna också :)

Jag har för mig att de erbjuder konvertering till bakhjulsdrift på alla Lambos och R8:an.

Det är naturligtvis en cool bil men varför har de valt samma namn som glasögontillverkaren?

Last edited:
Nyheter
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...