Gummi

Loke

Master
Gick med
12 Jul 2004
Har en liten gummipryl som jag ska gjuta av, gjutformen är klar men nu skulle jag behöva någon typ av "gummiprodukt" att gjuta med! :tomten
Något i flytande form som sedan härdar.. ska ha samma egenskap som gummi när det är i fast form!

Bara att komma med förslag! :)

Loke skrev:
Har en liten gummipryl som jag ska gjuta av, gjutformen är klar men nu skulle jag behöva någon typ av "gummiprodukt" att gjuta med! :tomten
Något i flytande form som sedan härdar.. ska ha samma egenskap som gummi när det är i fast form!

Testa o ring elastolan i tierp 0293-12000 eller www.elastolan.se

Loke skrev:
jaa det ä ett allternativ..! men skulle behöva något som ä lite mer lättflytande, lite svårt att få i det i formen annars! :rolleyes:

Humm.. det ska jag göra! så får vi se vad dom har å säga! :)
det gummit dom har är flytande som sedan härdar går att få i olika hårdheter nemas problemas med att få ned det i en form :tummenupp

silicon med mer än det föreskrivna 10% olja i, hyffsat lättflytande.

Jag jobbar själv på en gummifabrik och vi har mjuka gummisorter men inget som är flytande

Loke skrev:

Det finns en viss flyttande gummigrej som man doppar handtagen på verktyg i för att få gummi på de. ska försöka leta upp den, men tror att det hade varit rätt bra använda.

Plasti Dip heter den. Har funnits på shlas ohlsson men har utgått.

Last edited:
Marcin_go skrev:
Det finns en viss flyttande gummigrej som man doppar handtagen på verktyg i för att få gummi på de. ska försöka leta upp den, men tror att det hade varit rätt bra använda.

Skulle va underbart! :)

Gummi.jpg

vad är det för någonting? En hästsko? :va

Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...