Gym

Nursey

Utan lem
Gick med
26 Jun 2008
Hoj
Svart Bandithona
Var ju ett tag sedan jag bodde i Uppsala och då gick jag på Nautilus. Men redan då ver det ett överbelamrat ställe där man fick vänta på maskinerna och det var tidsbegränsingar på tex crosstrainern etc.

SATS var jag på i julas och tyckte det var okej.

Kommer bo i Svartbäcken så Fyrishov o det är ju nära, någon som vet något om gymmet där? Eller har någon några bra synpunkter i allmännhet? Jag kommer att jobba inne i stan iaf så det spelar eg inte SÅ stor roll om gymmet är där eller nära bostaden (tar ju bara 10 min på cykel). Vill greja kort direkt då jag kommer hem och skulle vara bra att ha några förslag :)
Tack på förhand :nurse

Nursey

Utan lem
Gick med
26 Jun 2008
Hoj
Svart Bandithona
Marytwice skrev:
2097412 jag trivs på friskis på väderkvarnsgatan, årskort kostar 2600:-

Hm..men är inte friskis en massa pass o sånt? Jag har noll koordination..spinning är det närmaste jag kommer ett pass. Har de en gym del också? Tack för att du svarade :)

Lotta

Veni, Vidi, Vici ;o)
Gick med
4 Sep 2003
Hoj
zx6r -99
Nursey skrev:
2097422 Hm..men är inte friskis en massa pass o sånt?

Nej!

De har aerobic-, spinning-, box-, dance-, stepp- KI-, Några uppsala bästa instruktöerer på aerobic sidan.

Gymmet är ett fullt utrustat gym med mycket maskiner och massor med fria och tunga vikter. Crosstraining, löpband, cyklar, trappmaskiner, roddmaskiner..

Det finns även vanliga "friskis och svettis" pass, och nog så jobbiga om man tar i.

SÅ det är mest en gammal bild av Friskis & svettis som lever kvar i de flesta.
Att det skulle vara endast jymping delen, som existerar.

Last edited:

Nursey

Utan lem
Gick med
26 Jun 2008
Hoj
Svart Bandithona
Lotta skrev:
2097874 Nej!

De har aerobic-, spinning-, box-, dance-, stepp- KI-, Några uppsala bästa instruktöerer på aerobic sidan.

Gymmet är ett fullt utrustat gym med mycket maskiner och massor med fria och tunga vikter. Crosstraining, löpband, cyklar, trappmaskiner, roddmaskiner..

Det finns även vanliga "friskis och svettis" pass, och nog så jobbiga om man tar i.

SÅ det är mest en gammal bild av Friskis & svettis som lever kvar i de flesta.
Att det skulle vara endast jymping delen, som existerar.

Tack :)
Jag menade inte att låta som jag rackade ner på passen eller Svettis..jag pallar dem bara inte pga av att jag går åt höger då alla andra går åt vänster o hoppar då alla andra hukar :huvet ..URK HATAR hela konceptet (enbart pga av MINA brister).

Kanske skall kolla upp det med då :) Tack för svaren !

Magoo

Streetfucker
Gick med
27 Sep 2005
Hoj
Tomt på lagret för tillfället
Jag går på nautilus i boländerna, är ett ganska nytt ställe, bara ett par år gammalt där har jag har aldrig fått vänta på någon maskin eller så.... Kan var mycket folk på typ måndagkväller... men de e då de...

Nu blir det väl inte där för dig, det är ju totalt fel sida stan... så jag vette fan varför jag skrev allt detta... :3freak men det tog sån tid så jag tänker inte radera det... :tungan

Lotta

Veni, Vidi, Vici ;o)
Gick med
4 Sep 2003
Hoj
zx6r -99
Nursey skrev:
2098531 Tack :)
låta som jag rackade ner på passen eller Svettis..

haha...jag menade inte att det skulle se så upprättande ut heller. Mer som information bara..... ;)

Nursey

Utan lem
Gick med
26 Jun 2008
Hoj
Svart Bandithona
Lotta skrev:
2098633 haha...jag menade inte att det skulle se så upprättande ut heller. Mer som information bara..... ;)
Vad bra, ville inte du skulle tro att jag drygade mig :) Tack :tummenupp

Magoo skrev:
2098568 Jag går på nautilus i boländerna, är ett ganska nytt ställe, bara ett par år gammalt där har jag har aldrig fått vänta på någon maskin eller så.... Kan var mycket folk på typ måndagkväller... men de e då de...

Nu blir det väl inte där för dig, det är ju totalt fel sida stan... så jag vette fan varför jag skrev allt detta... :3freak men det tog sån tid så jag tänker inte radera det... :tungan

Jo men stan tar ju 5 minuter att cykla igenom så det uppskattas att du skrev ändå :pannkyss. Visste inte att de hade ett i Boländerna nuförtiden. Jag lär fixa en "refesher kurs" till Uppsala haha.

Lucky Luke skrev:
2098576 Om det är Ackis du ska jobba på så finns det ju möjlighet att träna på Friskhuset, våningen ovanför ambulanshallen.
http://www.akademiska.se/templates/page____12266.aspx

Blir inte Ackis direkt..skall sommarjobba i farsgubbens hårsalong först :) mer kan jag ju inte skriva då blir jag väl bannad för fuskreklam men alla är välkomna (det lär stå en svart bandit utanför :lol )

Last edited by a moderator:

Ullis

Ny medlem
Gick med
11 Apr 2003
Hoj
BMW s1000r 2014 & Kawasaki ZZ50-10
Jag fastnade för Kraftkällan. Har kört där sedan i jan & det är lite off centrum, men jag tar iaf hojen eller bilen så de känns som om det kvittar.

Av någon anledning blir det mer att jag tränar om jag INTE har gå-avstånd till gymet :3freak

Hur som helst. Jag kör styrketräning där & tycker att allt finns, iaf det jag behöver. Sen är combat passen jäkligt effektiva på flåset & även styrka. Bara jag känner mej helt trygg i handleden (gammal fraktur) så kör jag igång på box med :)

Passa på & testa vet jag, det är 12 dagars fri träning just nu. Och om du fastnar där & jag har plockat dit dej, då får jag en månads träning gratis :)

Nursey

Utan lem
Gick med
26 Jun 2008
Hoj
Svart Bandithona
Ullis skrev:
2098722 Jag fastnade för Kraftkällan. Har kört där sedan i jan & det är lite off centrum, men jag tar iaf hojen eller bilen så de känns som om det kvittar.

Av någon anledning blir det mer att jag tränar om jag INTE har gå-avstånd till gymet :3freak

Hur som helst. Jag kör styrketräning där & tycker att allt finns, iaf det jag behöver. Sen är combat passen jäkligt effektiva på flåset & även styrka. Bara jag känner mej helt trygg i handleden (gammal fraktur) så kör jag igång på box med :)

Passa på & testa vet jag, det är 12 dagars fri träning just nu. Och om du fastnar där & jag har plockat dit dej, då får jag en månads träning gratis :)

Ill do my very best för att fixa det :) Min lya är tvärs över gatan så det verkar onekligen bra :)

Ullis

Ny medlem
Gick med
11 Apr 2003
Hoj
Nursey skrev:
2098748 Ill do my very best för att fixa det :) Min lya är tvärs över gatan så det verkar onekligen bra :)

Kalas, ska dit på combat pass i morrn kl 17. Kom dit & prova då vet ja, vi kan mötas upp utanför ca 20 min innan bara.

Å gillar du det inte, så har du iaf provat & kan leta vidare.
Kan dra lite styrka efter passet med, jag brukar göra det & i morrn ska jag hämta en polare på centralen kl 19,50, så jag har absolut lite extra tid för att stanna & köra lite efteråt.

Lotta

Veni, Vidi, Vici ;o)
Gick med
4 Sep 2003
Hoj
zx6r -99
Nursey skrev:
2098748 Ill do my very best för att fixa det :) Min lya är tvärs över gatan så det verkar onekligen bra :)

Inte bor du väl tvärsöver gatan vid Kraftkällan????? :)

Edit: eller jo!! Det kanske du gör om det är så att dom har kvar något på Fyrishov dvs.....

Lycka till med med allt iaf.

Last edited:

Nursey

Utan lem
Gick med
26 Jun 2008
Hoj
Svart Bandithona
Lotta skrev:
2098816 Inte bor du väl tvärsöver gatan vid Kraftkällan????? :)
..ehm..ligger inte det vid fyrishov...gulp?

Ullis skrev:
2098789 Kalas, ska dit på combat pass i morrn kl 17. Kom dit & prova då vet ja, vi kan mötas upp utanför ca 20 min innan bara.

Å gillar du det inte, så har du iaf provat & kan leta vidare.
Kan dra lite styrka efter passet med, jag brukar göra det & i morrn ska jag hämta en polare på centralen kl 19,50, så jag har absolut lite extra tid för att stanna & köra lite efteråt.

Har ju inte flyttat hem ännu..annars hade jag varit där utan tvekan, tack för erbjudandet :)

Ullis

Ny medlem
Gick med
11 Apr 2003
Hoj
Nursey skrev:
2098833 ..ehm..ligger inte det vid fyrishov...gulp?

Har ju inte flyttat hem ännu..annars hade jag varit där utan tvekan, tack för erbjudandet :)

Ja du, jag vet i fan var jag bor själv knappt...men Fyrishov ligger väl....bortåt....om man säger så :rolleyes:

Hur som helst, nära eller inte nära. Prova kan man ju alltid & du har väl hoj att köra dit på, eller?

Och absolut, vi kan ta det när du flyttat hem....blir ju lite enklare så :hihi

Nursey

Utan lem
Gick med
26 Jun 2008
Hoj
Svart Bandithona
Ullis skrev:
2098842 Ja du, jag vet i fan var jag bor själv knappt...men Fyrishov ligger väl....bortåt....om man säger så :rolleyes:

Hur som helst, nära eller inte nära. Prova kan man ju alltid & du har väl hoj att köra dit på, eller?

Och absolut, vi kan ta det när du flyttat hem....blir ju lite enklare så :hihi

:rofl Låter bra :tummenupp Ser fram emot det. Tack för alla svar

Nyheter
Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...