Hällingsjö, Boendes kamp mot MC?

Bodin

Kakmonstret é med MIG!!
Gick med
15 Sep 2004
Ort
Göteborg
Hoj
GiXXer -02
Härskogen, Boendes kamp mot MC?

Ute och åkte på Härskogsvägen mellan Härryda och Lerum tidigare idag och upptäckte efter några kurvor grus på vägen. Med avslgen takt fortsatte jag vägen igenom och såg ett mönster i att det låg grus i precis varenda kurva..men aldrig på rakorna...

Är det nåt av dem boendes kamp för att vi mc-åkare inte ska fortsätta åka där? Det kan ju ioförsig gå lite vilt till på den vägen, men om det är dem boende där som orsakat allt grus tycker jag det är ett förbannat fult och farligt trick :mad:

Tveksam på att det är slump, och någon isf kört med en släpkärra överfull med grus...:va

Värt att notera att vägen var likadan mellan Lerum och Olofstorp...grus i nästan varje kurva.

Ta det lungt där ute tills vägverket renat vägarna..ska skriva klagomail till dem på måndag.

/Bodin
 
Last edited:

Küngen1

8 Superbike
Gick med
7 Apr 2004
Ort
Göteborg
Hoj
BMW S1000RR
Även på Härskogsvägen ligger det grus i kurvorna, så jag tror inte det är de boende som gjort detta.
 

Bodin

Kakmonstret é med MIG!!
Gick med
15 Sep 2004
Ort
Göteborg
Hoj
GiXXer -02
Küngen skrev:
2447606 Även på Härskogsvägen ligger det grus i kurvorna, så jag tror inte det är de boende som gjort detta.

Joo, precis. Ändrade mitt inlägg då det var den vägen jag menade :rolleyes:
//Bodin
 

Johansson

Sporthoj Senior Member™
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gôtteborg
Hoj
Aprilia Tuono v4r
Tror nog det är mer så att bilar genar i just kurvor och när det förstärkt vägen med grus i väggrenen så drar bilarna upp detta.
 

Blue_F

Make It So
Gick med
21 Jun 2004
Ort
Skövde
Hoj
Kawasaki ZX-9R Ninja
Johansson skrev:
2447681 Tror nog det är mer så att bilar genar i just kurvor och när det förstärkt vägen med grus i väggrenen så drar bilarna upp detta.

Det är så det brukar vara. Händer på många av landets småvägar då och då, även där det inte finns bebyggelse/ gårdar i anslutning till vägen. Tycker det borde finnas bättre sätt att hålla vägarna i trim... men det kostar väl för mycket...
 

kosz

Ett mcsvin
Gick med
28 May 2005
Ort
Härryda
Hoj
H-D FXSTB
Lätt att se är det bara i högersvängar är det bilar m.m. är det även i vänstersvängar antagligen människor.
 

Ravetrancer

Now even more badass!!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
R1-01, R1-04, Husa 650-04, Husa 600-98, cr125-98
kosz skrev:
2448070 Lätt att se är det bara i högersvängar är det bilar m.m. är det även i vänstersvängar antagligen människor.
QUE?

Det beror väl på åt vilket håll man färdas, vänster åt en körriktning är ju höger för mötande.....
 

kosz

Ett mcsvin
Gick med
28 May 2005
Ort
Härryda
Hoj
H-D FXSTB
Ravetrancer skrev:
2448235 QUE?

Det beror väl på åt vilket håll man färdas, vänster åt en körriktning är ju höger för mötande.....
Lätt förklarat med kurvor som svänger höger genar bilar innekanten och kan då dra ut grus, så då ligger oftast gruset i höger kurvor, är det en vänster sväng genar du kanske över mittlinjen istället och därför drar du inte upp nåt grus om du kör innanför linjerna, detta lät bra i mitt huve hoppas du är med vad jag menar.
 

Bodin

Kakmonstret é med MIG!!
Gick med
15 Sep 2004
Ort
Göteborg
Hoj
GiXXer -02
Blue_F skrev:
2447710 Det är så det brukar vara. Händer på många av landets småvägar då och då, även där det inte finns bebyggelse/ gårdar i anslutning till vägen. Tycker det borde finnas bättre sätt att hålla vägarna i trim... men det kostar väl för mycket...

Joo..så e det!!
Hade den tanken..till en början. Men när det ligger i både höger och vänster kurvor samt i många svängar ett jämt utspridd salva över hela vägen känns det inte längre som slump.
Ett under om det inte skett några olyckor på den vägen gångna helgen...eller någon som hört något??
 

Bus-Bo

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Sep 2006
Ort
Ser Kaknästornet från köket
Hoj
RSV1000R
Jag var rätt nära att åka på arset när jag kom farande där för nån timme sen, lita halvmörkt å så... Riktigt jävla läskigt det dära, trodde jag skulle syna diket, rätade upp och försökte bromsa. Tur att man inte fick möte...... Det märkliga är som du säger att det är jämnt med grus över hela vägens bredd och bara i kurvorna, det går inte ihop i mitt huvud iaf.
 

Robertzon

Tubeless
Gick med
22 Apr 2003
Ort
typ mitt i Stan (Gbg)
Hoj
Husa 650
Bus-Bo skrev:
2449657 Jag var rätt nära att åka på arset när jag kom farande där för nån timme sen, lita halvmörkt å så... Riktigt jävla läskigt det dära, trodde jag skulle syna diket, rätade upp och försökte bromsa. Tur att man inte fick möte...... Det märkliga är som du säger att det är jämnt med grus över hela vägens bredd och bara i kurvorna, det går inte ihop i mitt huvud iaf.


ofan då e det inte bilarna som drar upp grus... kan väl inte vara möjligt att dra upp grus över hela vägbanan?

suck på sånna som vill skada andra!:mad:
 

kosz

Ett mcsvin
Gick med
28 May 2005
Ort
Härryda
Hoj
H-D FXSTB
Det var en tjej som klota på Härskogsvägen igår hoppas att det inte var grus relaterat.
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top