Hämnd för våldtäkt

Jonathan

Guest
Om det nu var han som gjorde det..

HELT rätt! Att hon inte sköt honom i båda knäna direkt så han fick svårigheter att gå resten av livet.

Om det var fel person.. :skrämd

KalleNorton

Avliden medlem
Gick med
2 Jan 2004
Hoj
Hayabusa turbo, 25kw
Jag tycker det var fel, även om han är skyldig. Man skall inte ta lagen i egna händer, även om det kan tyckas vara rätt åt den drabbade.

kajlyl

Tillbaka!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Gsx-R600
iom att den våldtagna kvinnan var med så tror jag knappast de tog fel kille...

synd att de inte siktade lite högre upp :gnisslar

juha01

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
Africa Twin
KalleNorton skrev:
Jag tycker det var fel, även om han är skyldig. Man skall inte ta lagen i egna händer, även om det kan tyckas vara rätt åt den drabbade.

Samma här. Först så tycker man att det är rätt åt honom, men sedan så funderar man hur det skulle bli om alla skulle ta lagen i sina egna händer..
:skrämd

Trots alla skriverier så har jag ett gott förtroende för det svenska rättssystemet, även om straffskalorna inte alltid är som dom ska.

Ert svensklärarert
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Spritt ny
Är det bara okej att skjuta misstänkta våldtäktsmän eller kan man skjuta folk misstänkta för andra brott också?

Oddjob

Bannad
Gick med
5 Mar 2005
Hoj
2010, Skakig 1000RR
Tysken skrev:
Är det bara okej att skjuta misstänkta våldtäktsmän eller kan man skjuta folk misstänkta för andra brott också?

Inte för snatteri :mattias

Edit: eller nä.. jag ångrar mig, allt som drabbar en person ekonomiskt, känslomässigt eller fysiskt

= Panga på :kulspruta :smasha

Men om det t ex är en fortkörning då är det okej :banana

Last edited:

Zlide

R.I.P OLLE. Bulten 26/5
Gick med
18 Apr 2004
Hoj
Xt-09 - budhoj snömoddad
Jobbigt läge om gm har en tvillingbror! :kulspruta :notme

Förstår verkligen kvinnans frustration när åklagaren la ned allt...
Känns lite skönt att läsa att inte alla våldtäktsmän klarar sig då...

Självfallet är ett riktig straff det bästa...men när inte rättsprocessen fungerar??

Man läser om så många kvinnor som drabbas våldtäkt (ändå finns ett stort mörkertal) och som upplever den andra förnedringen sen när de själva blir ifrågasatta och ej betrodda och fallen läggs ner!! Till råga på allt blir de skadeståndsskyldiga till gärningsmännen oxå! Jag skulle bli galen jag med!! Tur att jag kan låna en ak4 om det skulle behövas!!

Matin

Trivs på alla underlag...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Africa Twin -02
Sen hämnas killen tillbaka...sedan kvinnan tillbaka...hm..var har man hört om sånt här tidigare :rolleyes:

Kvinnan ska dömmas hårt! (Om rättvisan finner henne skyldig...)

Svanen

Psykos Pilot
Gick med
1 Feb 2004
Hoj
Ingen just nu
Våldtäktsmän ska inte skjutas i knät.

Pannan.

Pedofiler skjuter man i båda knäna och lämnar sedan till att dö.

Men då ska det inte vara några spekulationer som grund, det ska vara korrekta bevis. Man kan självklart inte bara skjuta alla misstänka våldtäktsmän.

Billson

South Coast Supermotards #95
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
KTM 525 SM -05
Har han gjort det så är det rätt åt honom :fatta!
Man får väl hoppas att hon (offret) inte ljuger.

Gringo_83

Räksmugglare
Gick med
23 Jul 2004
Hoj
-00 Ducati 900ssie
"Våldtäkten ska ha skett i den 25-åriga kvinnan bostad i Kungsbacka." Var ju knappast så att kvinnan inte kände mannen om det skedde i hennes hem. Frågan är hur mycket våldtäkt det egentligen var.

juha01

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
Africa Twin
Zlide skrev:
Självfallet är ett riktig straff det bästa...men när inte rättsprocessen fungerar??

Man läser om så många kvinnor som drabbas våldtäkt (ändå finns ett stort mörkertal) och som upplever den andra förnedringen sen när de själva blir ifrågasatta och ej betrodda och fallen läggs ner!! Till råga på allt blir de skadeståndsskyldiga till gärningsmännen oxå! Jag skulle bli galen jag med!! Tur att jag kan låna en ak4 om det skulle behövas!!

Jo, men domstolarna släpper ju inte folk för att jävlas med offren. Rättssystemet fungerar i regel mycket bra om man läser hela domarna och vad som krävs för att döma någon för ett visst brott. Det är väldigt sällan en privatperson orkar ta del av ett helt brott med alla dess delar. Förundersökningen lades nog inte ner i detta fallet bara för att det var kul, utan dom har nog en skälig orsak till detta.

Att läsa kvällstidningarnas reportage om domar gör bara att missnöjet blir onödigt stort eftersom hela sanningen sällan berättas i tidningar.

Det finns säkert några här som läst juridik tillräkligt länge för att kunna forklara dom flesta domar, varför dom ser ut som dom gör.

Luckor i systemen finns det ju alltid, men dom täpps till rätt fort när dom upptäcks, och dom är inte alls så förekommande som man kan tro. Exemplet med att skylla på varandra vid ett brott funkar som bekant inte längre idag.

Straffskalorna däremot behöver nog en översyn, trots att dom i de flesta fall är ok.

Våldtäkt är aldrig ok, men alla är osyldiga tills motsatsen bevisats.

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024