Hänga up IKEA "Clips" tavelram

rookie

www.mixpix.se
Gick med
10 Nov 2003
Hoj
Honda VTR1000F
Förr hade man ståltråd i clipsen, numera finns nåt slags väggfäste på baksidan av baksidan. Men vad ska man fästa detta i? Det är för smalt för att få in en tavelkrok.

Ja, jag har redan hört "ingenjör som inte kan hänga upp en tavla", "RTFM" och alla andra roliga svar...:huvet

Så nu frågan man det allvetande SH-forumt, hur har ni gjort?

PS Det är ganska stora ramar typ 50*70 med riktigt glas så det väger litegrann... DS

Bifogat

• DSC00844.jpg
    DSC00844.jpg
    239.3 KB · Visningar: 1,588
Jag tror att svaret är "pappnubb"

Fästet ser ut att vara designat för pappnubb

Bara en liten spik:eek: Det är meningen att den taggade ovankanten i hålet skall haka i spiken, och sen rätar man upp tavlan genom att flytta spiken i hacken till ramen hänger rakt:tummenupp

Bara en liten spik:eek: Det är meningen att den taggade ovankanten i hålet skall haka i spiken, och sen rätar man upp tavlan genom att flytta spiken i hacken till ramen hänger rakt:tummenupp

Jo...o då har man 2mm kant på spikhuvudet som säkerhet mot att få några kilo tavla i nacken... Tycker inte det känns så tryggt... Har fått tips på olika krokar och skruvvarianter, jag kör på det! :)

Jo...o då har man 2mm kant på spikhuvudet som säkerhet mot att få några kilo tavla i nacken... Tycker inte det känns så tryggt... Har fått tips på olika krokar och skruvvarianter, jag kör på det! :)

Om man inte använder: Tadaaaa! Pappnubb.

spiken_1187421408_1222003.jpg

• Gilla
Reaktioner: VBK
Såg det innan och det ser bra ut oxå, frågan är om de blir kvar i en betongvägg...?:va

Haha alla varianter är rätt...tills man får tavelspetsen i nacken när man ligger på soffan...:gnissla

Men annars om du är orolig så är ju tavellister som du ställer ramen i både snygga och säkra:tummenupp

*/ ?>
Nyheter
Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Piaggio-gruppen tar över importen av Piaggio, Aprilia, Moto Guzzi och Vespa