Härlig dag på Kinnekulle!

Don Quixote

Nordic BoTT 2010
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
Ducati 1098, BadAss-chopper & ZX636R -02
En sån fantastisk dag det blev till sist. Klev upp 04.45 då man i vanlig ordning inte klarat av att boka in bankörningen. Planerade att vara uppe till 7 för att knipa två av de fem platserna som ryktades finnas kvar. Laddar på med transiten ut på motorvägen och ett högt "poooouuuuuuchhhhhhhh" hörs från den lilla motorn varpå den nästan slutade gå. Hankade oss hem till base camp för en skadeinspektion. Hopplöst dåligt med plats under huven, så jag knackade lite med en hammare, klämde lite med en tång och rykte sedan taktfullt i allt som jag kom åt. Därefter gick räserbussen fint som snus och vi kunde ta oss hela vägen till Kinnekulle. Fick de två sista platserna och kunde avnjuta en hel dags bankörning i strålande solsken.

Fantastisk kul bana och för en gångs skull fick man åka runt och känna sig snabb då tempot i licensgruppen var ganska moderat. Tänkte försöka sätta lite tider på sista passet men både fram och bakdäck var helt slut så det kasade och sladdade mest hela tiden. Inte så förtroendeingivande. Men det går iaf att hålla stumt (nästan) genom vänsterknixen under bron. Otäckt men tidsbesparande.

Jättetrevligt att träffa gamla och nya forum-bekantskaper. Grattis till Swedie som inte kraschade f'resten. Ett steg i rätt riktning.

Fem dagar kvar till nästa gång man får åka hoj... Huh... :(

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Ja det gick bra idag! Fattade först inte efter dagens slut att jag faktiskt inte kraschade! Helt sjukt! he he! Tyvärr så kraschade han jag åkte ner med, förblir onämnd då jag inte vet om han vill att det ska nämnas.

Fick ett rätt bra flyt, då mitt mål idag var endast att sitta rätt på hojen, luta rätt osv. Det kändes definitivt som jag var i rätt riktning. Fick lov att göra en del ändringar på bakfjädringen som uppförde sig som ett arsle... Fick till det rätt bra. Slutade iaf att svaja så mycket. Vet ingen som körde snabbare än mig idag iaf.. hihi :rolleyes:

Den med bilder får ju slänga upp senare! Vill see!

O som sagt, kul att möta lite folk från forumet. Sporthoj.com är större än jag trodde... he he!

Mookie

Har katt.
Gick med
7 Apr 2003
Hoj
VTR1000 firestorm, Svart edition. SRZ660, mookie edition. Kinesisk minimoto, skitkul edition.
Tjolahopp.

Bifogat

• Teaser1.jpg
    Teaser1.jpg
    126.7 KB · Visningar: 99
  • Teaser12.jpg
    Teaser12.jpg
    55.9 KB · Visningar: 185
  • teaser7.jpg
    teaser7.jpg
    73.7 KB · Visningar: 108
  • teaser5jpg.jpg
    teaser5jpg.jpg
    120.5 KB · Visningar: 127

Mookie

Har katt.
Gick med
7 Apr 2003
Hoj
VTR1000 firestorm, Svart edition. SRZ660, mookie edition. Kinesisk minimoto, skitkul edition.
Det var betydligt svårare att få det bra än vad jag trodde. Det här är inte lätt att plåta! Två gig och kanske 5-6 bilder som är användbara. Det kommer fler bilder men det blir en annan dag. Nu är det läggdags, godnatt.

Bifogat

• IMG05419.jpg
    IMG05419.jpg
    56 KB · Visningar: 134
  • IMG05310.jpg
    IMG05310.jpg
    44.4 KB · Visningar: 115

Pillis

Jag begär inget men vill ha allt...
Gick med
30 Apr 2003
Hoj
En familjeräser...Emmaljunga City Cross -07
Don Quixote skrev:
Fem dagar kvar till nästa gång man får åka hoj... Huh... :(

Kul att få se dej & dom andra "in action" idag. Vi ses på fredag...kom gärna å hälsa!!! Jag håller till i ambulansen. (som vanligt)

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
*Jag vet nån som fartsyndade* :p

Falkenberg ... usch. Ska leta upp video från den där banan.

Mookie

Har katt.
Gick med
7 Apr 2003
Hoj
Swedie skrev:

Vadårå? Falken e väl kul?

Pillis

Gick med
30 Apr 2003
Hoj
Swedie skrev:
*Jag vet nån som fartsyndade* :p

*Pillan spelar oskyldig* :tungan

Hörru, säg inte "usch" om Falkenberg förrän du har testat!!;) Du får la komma och köra på fredag du oxå!!?

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Pillis skrev:

Hörru, säg inte "usch" om Falkenberg förrän du har testat!!;) Du får la komma och köra på fredag du oxå!!?
asså det där pappret jag glodde på gav ju knappast mig nån ökad blodsförsel till nån region.... :D Knutsturp dock.. oj oj.

Får se om jag finner en "sponsor" ... annars blire nog o pilla mig i naveln över helgen.

Fast kanske om jag hittar nått som säger att det är värt att åka 40 mil.. hum.

Mookie

Har katt.
Gick med
7 Apr 2003
Hoj
Pillis skrev:

Mmmm, mer sådant här vill vi se. Killen är grymt imponerande. :tummenupp

Bifogat

• teaser11.jpg
    teaser11.jpg
    55.5 KB · Visningar: 217

Pillis

Gick med
30 Apr 2003
Hoj
Swedie skrev:
asså det där pappret jag glodde på gav ju knappast mig nån ökad blodsförsel till nån region.... :D Knutsturp dock.. oj oj.

Får se om jag finner en "sponsor" ... annars blire nog o pilla mig i naveln över helgen.

Fast kanske om jag hittar nått som säger att det är värt att åka 40 mil.. hum.

Som sagt....jag säger inte att du kommer gilla Fbg:s banan men du MÅSTE ju testa iaf!!! :)
40 mil är ju INGENTING...*skrattar*

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
å fanken, där ser man, körning på hemmabanan men jag va inte där, jaja, kunde ju ha tjötat lite med er men köra med Duken, nej tack.
tycker för övrigt inte att kullen ger nått längre, alltför farligt kontra träningen.

PeGe

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Isaac Sonic 2008
Som sagt, grymt härlig dag på kullen. :tummenupp
Kul att känna på nya hojen på banan och träffa en del Sporthojskändisar...

Ingen som har fler bilder?

Mille-R

www.rapido.se
Gick med
22 Jul 2003
Hoj
Daytona 675 -07 banhoj, BMW R1200GSA -16
Perfekt dag var det, ingen regn(förrän precis efter sista passet) inte så mycket sol o lagom varmt. Synd bara att nån dumsnål jävel bara hade satt på nytt bakdäck o inte fram. Skulle ju ändå bara softa runt men upptäckte alldeles för sent att framdäcket va totalt slut, funka bra till en viss vinkel sen bara plopp. Ja, man lär sig så länge man lever, ett nybörjarmisstag ja men synd att man inte e nybörjare bara. Eftersom Swedie inte krascha så var ju jag tvungen o överta kronan :huvet
Det var ändå kul att få komma dit och åka några varv samt att få träffa lite trevligt folk, blir nog fler ggr. Tack speciellt till snyggingen som skjutsa oss på lunchen, synd att du hade så bråttom hem sen bara :7peta
Ja, så var det dags att köpa kraschkåpor då, nån som har till en Mille-R -00?

ZoulFly

RR-pensio
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Gixxer 1000/CRF 250 R
Mille-R skrev:
Perfekt dag var det, ingen regn(förrän precis efter sista passet) inte så mycket sol o lagom varmt. Synd bara att nån dumsnål jävel bara hade satt på nytt bakdäck o inte fram. Skulle ju ändå bara softa runt men upptäckte alldeles för sent att framdäcket va totalt slut, funka bra till en viss vinkel sen bara plopp. Ja, man lär sig så länge man lever, ett nybörjarmisstag ja men synd att man inte e nybörjare bara. Eftersom Swedie inte krascha så var ju jag tvungen o överta kronan :huvet
Det var ändå kul att få komma dit och åka några varv samt att få träffa lite trevligt folk, blir nog fler ggr. Tack speciellt till snyggingen som skjutsa oss på lunchen, synd att du hade så bråttom hem sen bara :7peta
Ja, så var det dags att köpa kraschkåpor då, nån som har till en Mille-R -00?

Men vad f*n, Jocke...IGEN??? Ja, är det nån som borde ha kraschkåpor är det ju du :D Kolla med Norrlands-gänget...de är ju Mille-masochister och har säkert kåpor en masse

Madhonda

Diamonds and pearls don´t move this girl
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
No more!! :( :( :(
Kan bara instämma att det va en grymt kul dag. :tummenupp

Bra väder.... trevliga människor.... o flyt i körningen :) ... man kan då inte begära så mycket mer...!!!

PS: DumDum...nu vet jag varför jag kände igen din nuna. :tungan Jag har ju sett din avatarbild.

//Madelene

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...