kleinealf skrev:nån som vet hur många hästar man får ut av malossi 180cc till en honda ns 125r2? och hur fort kommer det att gå
H4 skrev:Hur många hästar har din hoj?
Bra bestyckning, sportpipa och skit så får du kanske ut 5-7 hästkrafter som MAX och jag är optimistisk nu.
Men effektkurvan lär bli mycket bättre.
kleinealf skrev:och hur fort kommer det att gå
spectre skrev:Det beror iallafall inte på drevningen. Det är en sak som är säker. Vad har du för styre och vilken lutning på baklyset?
spectre skrev:Det beror iallafall inte på drevningen. Det är en sak som är säker. Vad har du för styre och vilken lutning på baklyset?
philsson skrev:lägre effektutag bidrar till bättre vrid. Tro det eller ej men när jag besiktigade senast kom det in en gubbe med en 200cc på 3hk (veteranare) som gjorde över 110 det är inte dåligt det grabbar.![]()
Syftar du på kompressionsförhållandet eller kompressionen. Hög kompression är inte svårt att uppnå på en liten maskin och inte heller ett högt kompressionsförhållande men 200cc motor på 11 bar är ju helt klart mer än en 125cc med samma kompression. Rätta mig om jag har fel men vridmomentet styrs väl i största delar av slaglängden och kompressionsförhållandet.RF_Racing skrev:jag tror de.. hk utan nm är värdelöst o viseversa.. INGEN kan köra på bara hk... utan det är nm som accelererar hojen..
o på 200cc kan man nog få rätt okej komp
philsson skrev:Syftar du på kompressionsförhållandet eller kompressionen. Hög kompression är inte svårt att uppnå på en liten maskin och inte heller ett högt kompressionsförhållande men 200cc motor på 11 bar är ju helt klart mer än en 125cc med samma kompression. Rätta mig om jag har fel men vridmomentet styrs väl i största delar av slaglängden och kompressionsförhållandet.
philsson skrev:Syftar du på kompressionsförhållandet eller kompressionen. Hög kompression är inte svårt att uppnå på en liten maskin och inte heller ett högt kompressionsförhållande men 200cc motor på 11 bar är ju helt klart mer än en 125cc med samma kompression. Rätta mig om jag har fel men vridmomentet styrs väl i största delar av slaglängden och kompressionsförhållandet.
Jo, det går. Man får förmodligen en jävla ketchupeffekt och en väldigt svårkörd hoj, men det går...RF_Racing skrev:jag tror de.. hk utan nm är värdelöst o viseversa.. INGEN kan köra på bara hk.
tyvär så är det inte så alltid om inte tvärt om vad gäller vridet där oftast. Kolla vad CBR 125 har för vridmoment jag har för mig att det låg väldigt lågt i förhållande till 2taktarna. Kan inte utala mig om alla 4t men jag har för mig att det var rätt så likt överlag på den froten. Någon kanske har lite mer specifika siffror på detdär?.The Nameless skrev:Ligger ngt i de om man tittar på yamahas MT1a... men vad jag har hört så ska de vara bättre vrid i 4t och mer effekt i 2t ? ... ngn som kan rätta mig?
![]()
philsson skrev:tyvär så är det inte så alltid om inte tvärt om vad gäller vridet där oftast. Kolla vad CBR 125 har för vridmoment jag har för mig att det låg väldigt lågt i förhållande till 2taktarna.
The Nameless skrev:inte enligt bikes 125cc test![]()
Men där var tvåtaktarna strypta. En ostrypt tvåtaktare har mer vrid än en fyrtakt.The Nameless skrev:inte enligt bikes 125cc test![]()
KalleNorton skrev:Men där var tvåtaktarna strypta. En ostrypt tvåtaktare har mer vrid än en fyrtakt.
FEL!!!philsson skrev:lägre effektutag bidrar till bättre vrid
Det var det jag syftade på. Tack för att du förtydligadeLjunghusen skrev:Phillson; Bättre vrid, vid låga varv ja. Inte på topp
Toppvridet blir sämre
![]() |
Fiffiga touringprylar
Det tyska företaget Wunderl... |
![]() |
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |
![]() |
MV Agusta återtar full kontroll
MV Agusta har bekräftat att... |
![]() |
2025 års Ducati Riding Academy