Håll dig nykter bakom ratten/styret

Plast

Småvild
Gick med
8 Jun 2006
Ort
Rosvik
Hoj
Road glide special 2020. Tenere 700 2021 R1 2000 KTM 890 Adv
Kommer aldrig att hända igen!
 

Plast

Småvild
Gick med
8 Jun 2006
Ort
Rosvik
Hoj
Road glide special 2020. Tenere 700 2021 R1 2000 KTM 890 Adv
Har råkat göra det en gång ..ångrar det ganska brutalt
 

Cyren

Hangaround
Gick med
15 Sep 2005
Ort
Nacka
Hoj
sm570r
:( Erik som är med 2 minuter in i filmen var en av mina bästa vänner, det tog mer än ett år innan föraren blev åtalad pga knarkproblem. Han fick ett jävla skit straff, 2 år i fängelse, men det är sverige och det är ju så synd om killen bakom ratten med nästan 2 promille i blodet
 

stoooffe

lem!deM
Gick med
4 Feb 2005
Ort
Nära den billiga ölen!
Hoj
R6 -01
Vi har fått se en film på 50 min med skolan som handlar om rattfylleri och man kan ju lugnt säga att den påverkar.

Mycket hemska olyckor var med i filmen och den var väldigt gripande. Ska se om den går att hitta på nätet för den är mycket sevärd.
 

Zita

Ny medlem
Gick med
16 Jan 2005
Ort
Västerås
Hoj
cbr 600f -97
Jag hatar rattfyllon!!
Efter att ha åkt fast för rattfylla tycker jag att utöver det vanliga straffen så ska den personens körkort endast gälla fordon men alkolås! I många år framöver. Och allt ska ska naturligtvis bekostas sjäv av det jäkla puckot som inte har nått mellan öronen!
:mad:

Smälde själv igår med ett jäkla pucko som garanterat var påverkad av något. Det råkade vara ett vägarbete på hans sida av vägen precis där vi skulle mötas så han bytte helt enkelt till min sida några meter innan möte :skrämd
Tyvär så åkte den jäveln inte fast för han bara gasade vidare i sig jäkla skit bil! Förmodligen utan att fatta att han kört in i mig!
30 sek senare kom det en annan bil från samma håll som stannade o berättade att hon nästan blivit prejade av vägen av samma bil... han behövde vist båda körfälten för att hålla sig på vägen...Fick själv ringa polisen o stå och vänta en timme innan de behagade dyka upp! :fatta!
Såg bara första halvan av reg nr så men kommer väl aldrig hitta den jäveln heller
:gnissla
 

Boije

Kör bil.
Gick med
1 Sep 2003
Ort
Östersund
Hoj
Hojlös...
Var på plats när en av dessa olyckor hände i Östersund, den är med i filmen (se bild) 25 maj 2003 var det

Jag hann se bilen som kom backande ner för den lilla slänt som är på platsen men lyckligtvis ser jag inte henne förän lite senare när jag hunnit ner till där hon ligger, det jag hör är att "hon andas svagt" till några sekunder senare höra "hon andas inte längre".
Berörs oerhört mycket av dessa filmer.

Bilen som körde på henne var "förarlös" den var den onyktre passageraren som var kall och vill starta bilen för att värma sig. Bilen (gammal jänk) hade ett fel då den gick att starta med växel i (automat) och när passageraren försöker få stopp på bilen kommer han åt gasen...

Vila i frid Veronica...

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=147&a=144772&previousRenderType=6
http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,311412,00.html
http://www.expressen.se/expressen/jsp/polopoly.jsp?d=10&a=36303
 

Bifogat

  • statoil.jpg
    statoil.jpg
    22.4 KB · Visningar: 30
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top