Håll koll på era bankompisar!

Gixxer 1000

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ktm 690 enduro -15
Enligt IF och förmodligen andra bolag som tillåter att du åker på bana, jag vet inte om dom tolkat rätt men dom säger att inom inhägnat område så gäller inte vanliga regler, så om någon kör som en idiot och orskar dig en olycka så får ni ta på er era egna skador, dvs håll dig långt ifrån "värstingarna" för du kan bli drabbad trots att det INTE är ditt fel!!
Vad jag tidigare "hört" så räknas bana som allmän väg när det inte är avlyst för tävling?? någon som kan detta ?
När jag påpekade det i mitt fall så sa IFs expert att "då kan vi väl se det som ÖVNINGSKÖRNING!! då gäller inte vanliga regler, om så är fallet så hoppas jag att dom som anordnar bandagar slutar att kalla dom för övningskörning -träning.
Nästa fråga blir naturligtvis vad kan rubriceras som övningskörning? ska det vara en utbildad och godkänd lärare som kör efter och krävs det en speciell "läroplan" isåfall faller den tesen?
Jag har svårt att förstå varför mitt bolag vill att det ska vara mitt fel, när det drabbar dom i form av höga ersättningskostnader, det luktar ngn form av deal mellan bolagen.
För er som inte minns eller var med så körde en kille omkull på Gelleråsen framför mig och jag hade ingen chans att väja, som jag ser det så har han orsakat en olycka som jag blivit indragen ofrivilligt i och inte bör lastas för, men bolaget ser detta helt annorlunda, eller vill se detta annorlunda.

UltraMarine

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Inga märkvärdiga saker
Har för mig att Trygg Hansa har regeln att om man kör på bana samtidigt med nån som kör med licens så gäller EJ försäkringen!!!

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati