Håll utkik efter...

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
... denna bil vars förare säkert inte håller med er om att er senaste wheelie var :yoparty , de blir nog snarare :mad:

Regnr: UNZ992 Färg: GRÖN
Fabrikat: VOLVO XC70(295-5932-179)
Årsmodell: 2004 Fordonsslag: PB
Chassinummer: YV1SZ59G741147925
Upplysningar:

Ägare/Brukare
Namn: POLISMYNDIGHETEN I VÄSTERBOTTEN LÄN
Adress: BOX 463/POLISOMR UMEÅ
Postnr: 901 09 Förvärvsdatum: 2003-12-03

Föraren ikväll var dock riktigt trevlig, vi hade ju naturligtvis olika uppfattningar om hur man framför en motorcykel på bästa sätt men om alla poliser hade samma attityd som honom tror jag faktiskt att det på lite längre sikt skulle ha en mer positiv inverkan på hojåkare än de lagutövare som kommer springande med dragna vapen så fort de ser en miniskylt på stan. Han sa bara att jag skulle tänka på mig själv och framförallt på andra i trafiken och det är ju svårt att argumentera emot det.

-Freddy-

Guest
Det finns ju några poliser i stan som sätter på :hjälm och kör :squid själv. Kanske var en sån du stötte på?

Stavfelet

Team KnubbSäl
Gick med
2 Aug 2003
Hoj
R1
DR-Zätare skrev:
2207405 ... denna bil vars förare säkert inte håller med er om att er senaste wheelie var :yoparty , de blir nog snarare :mad:

Får man fråga om föraren av denna bil pekade med pekpinnen ang 'din' körning? Vad & vart hände det?

Har sett många fler i år som susar upp på ett hjul när man möts :)

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Stavfelet skrev:
2209639 Får man fråga om föraren av denna bil pekade med pekpinnen ang 'din' körning? Vad & vart hände det?

Har sett många fler i år som susar upp på ett hjul när man möts :)

Jag kom E4:an norrut ifrån stan, han kom från höger i rondellen på Ersboda vid Sporthuset. Jag körde rakt fram och fortsatte norrut, han hörde nog att jag körde lite drygt 70 ut ur rondellen för han sa att han hade kört ett extra varv i rondellen för att följa efter mig. När jag ställt in hojen i garaget, låst både den och garageporten och var på väg hem till lägenheten till fots så kommer det en XC70 tvärs över gräsmatten in på parkeringen där jag gick och stannade bredvid mig.

Jag vet faktiskt inte exakt vad han tyckte sig sett mig göra för jag frågade aldrig men han var av åsikten att jag inte borde ha något körkort i alla fall och att han tyvärr inte hade kunnat ta någon hastighet på mig. Han var lugn och saklig hela tiden vilket jag också försökte vara, jag tycker inte att jag har något för att vara dryg mot poliser som gör sitt jobb utan det är bättre att diskutera som två vuxna människor. Han tyckte även att min regskylt var lite liten, jag försökte förklara att jag köpt en 954:a eftersom jag tycker den har så otroligt snygg bak och en stor skylt sabbar linjerna men han lyssnade inte riktigt på det örat just då...

Han sa även att det var en rikstäckande insats för alla trafikenheter igår så de hade väldigt många trafikenheter i tjänst.

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning