Hålla avståndet till fordonet framför

Jonas_Västerås

Sporthojsnörd
Gick med
27 Mar 2016
Hoj
Honda 1000 CBF 2008- Suzuki 650 V-strom 2008
Körde väg 55 i lördags från Enköping mot Strängnäs. Ni som kört vägen vet att omkörning är väldigt svårt på denna väg. Ligger bakom en skåpbil har ca 7km kvar till jag ska svänga höger mot Strängnäs har ingen brådska. i backspegeln ser jag två customcyklar som gör en livsfarlig omkörning. Dom kommer ifatt ena hojen ligger 3m bakom mig??? jag blev skraj som fan, vet att det är en parkeringsficka 1km fram blinkar höger och tar in på fickan. vad är grejen att ligga 3m bakom?

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Det är väl inte den bästa sträckan för massvis omkörningar, särkilt inte vid pendlingstider, men det finns ju en handfull ställen som är helt acceptabla annars.
Att ligga och trycka i röven på framförvarande låter ju lite onödigt däremot, särskilt med bara några km kvar till Strängnäs, knappast någon poäng att köra om då.

Last edited:

notrightrider

Learning fugging nuthing keeps you young.
Gick med
17 Sep 2012
Hoj
Pick a number.
Körde väg 55 i lördags från Enköping mot Strängnäs. Ni som kört vägen vet att omkörning är väldigt svårt på denna väg. Ligger bakom en skåpbil har ca 7km kvar till jag ska svänga höger mot Strängnäs har ingen brådska. i backspegeln ser jag två customcyklar som gör en livsfarlig omkörning. Dom kommer ifatt ena hojen ligger 3m bakom mig??? jag blev skraj som fan, vet att det är en parkeringsficka 1km fram blinkar höger och tar in på fickan. vad är grejen att ligga 3m bakom?

Oerfarna förare som ännu inte känt kraset av att göra HLR mot en trasig bröstkorg.

Sådant går över.

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...