Hållare för telefon?

MatteKholm

Stolt tröjjjjbärare.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
--VTR--
Har ni er telefon monterad på hojen? Ibland skulle man vilja ha det, för gps & kunna vara kontaktbar (man ser ju om nån ringer & kan stanna). Det måste ju vara nåt stadigt skit, om man råkar? dra en wheelie eller så. ???? Har sett lösningar som Quadlockmoto & liknande, men platsen att fästa en sån lösning på verkar inte riktigt finnas om man har clip-on styre?

k1322

Numera mest i diket
Gick med
29 Aug 2003
Hoj
Enstånkor
Har bra erfarenhet av RAM-mount X-grip. Finns många lösningar för montering. Dock beroende av passform på telefonen. På min nuvarande telfon så klämmer den på någon av knapparna.

Stabit nog för att sitta kvar på en wheelande motard. Finns folk som kör dem på offroad-hojar också.

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Hoj
Engelska sporthojar
Nä, att hålla på med telefonen eller GPS är inte att rekommendera när man kör hoj!:)

För mig räcker det att kolla, och ringa, när jag stannat. :tummenupp

Raderad medlem 51742

Guest
RAM-mounts grejer är superstabila, i alla fall allt som skruvas fast. Deras X-grip har jag kört med ett tag, men se till att skaffa den extra gummiflärpen (ingår i vissa konfigurationer) som man sätter runt mobilen.
Om man kör i "autobahnfart" riskerar mobilen annars att lossna. Detta hände mig en gång. Lyckligtvis klarade iPhonen en lufttur, studs på vägbanan och ner i ett stenröse, tack vare Lifeproof-skalet, men det är kanske inte något man vill testa oftare än nödvändigt. Även med gummiflärpen blev det farligt en gång, då ett par av gummiknopparna som håller mobilen flög loss, så mobilen hängde mer eller mindre i gummiflärpen. Rekommenderar att limma fast gummiknopparna. Det blir rätt rejäla krafter när man kommer upp i fart och kör kåplöst.

Gick med
29 Apr 2009
Hoj
RD07A
:smasha

20180602-074303.jpg

20180602-080908.jpg

20180602-083544.jpg

20180602-190501.jpg

20180602-182605.jpg

20180602-185833.jpg

screenshot-20180602-191239-gallery.jpg

20180602-185753.jpg

20180602-201938.jpg

JPT

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Mar 2011
Hoj
Par stycken Ktm:er
Senaste 15 år har jag kört me öronpropar å mick som följer me mobilen.. Ställt mobilen på autosvar haft den i innerfickan..

MatteKholm

Stolt tröjjjjbärare.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
--VTR--
Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S