Hållbarhet Pirelli Supercorsa?

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Hur bra är hållbarheten på ett set Super Corsa?

Jag tänkte köra en heldag på Åsen och sedan eventuellt racet på Sviestad den 21/9. Det borde väl inte vara några problem? Jag hade tänkt mig medium bak och soft fram.
Några åsikter?

Johan

fd. EVIL
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös :-(
Det bör funka tycker jag. Lite i längsta laget för att lägga idiotsnabba tider till racet men du kommer inte halka omkring för det. Förutsatt att du har rätt tryck i däcket och en fjädring som funkar utan att käka däck.

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
Det låter väl ok. Visst är det som Johan säger att det kanske är lite mycket om du börjar köra fort på Åsen men jag tror ändå att det räcker bra så länge du inte sniker ner mot 15 eller under.

Kom bara ihåg däcktrycket!! 2hg för lite är rena mordet! Se till att ligga över två kilo.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
oFFkeFF skrev:
Annars har jag ett set corsa som ligger, för 2500.

Vilka dimensioner? Skick? Slicks?

oFFkeFF skrev:
Det låter väl ok. Visst är det som Johan säger att det kanske är lite mycket om du börjar köra fort på Åsen men jag tror ändå att det räcker bra så länge du inte sniker ner mot 15 eller under.

Kom bara ihåg däcktrycket!! 2hg för lite är rena mordet! Se till att ligga över två kilo.

Jag ner mot 1.15 på Åsen? Skulle inte tro det men det hade ju varit trevligt. Igår på Sviestad låg jag runt 1.10 - 1.14 och det är ju inget som skrämmer...

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Goodstuff skrev:
Vilka dimensioner? Skick? Slicks?

120 fram 180 bak, inte slicks, och är osäker på vilka gummiblandningar, soft fram och medium bak kanske. Inte mina däck nämligen, hade dem med mig ner till knutstorp för försäljning åt en polare.. Skicket är helt nytt fram, bak har rullat ett varv utan att någon gasat, "gumminabbarna" är kvar, så det räknas som nytt också..

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
oFFkeFF skrev:
120 fram 180 bak, inte slicks, och är osäker på vilka gummiblandningar, soft fram och medium bak kanske. Inte mina däck nämligen, hade dem med mig ner till knutstorp för försäljning åt en polare.. Skicket är helt nytt fram, bak har rullat ett varv utan att någon gasat, "gumminabbarna" är kvar, så det räknas som nytt också..

Jag har ju bara 160 bak på min men om han vill sälja framdäcket separat så är jag spekulant!

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Goodstuff skrev:
Inget framdäck?

Nope, de har jag redan gjort av med, det skulle vara om mcbudet gjorde sig av med sitt framdäck han har över, men det vet jag inte om han vill.

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...